_240_turbo_ Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Har søkt og søkt men fant ingenting å bli skikkelig klok på... Jeg har en B21AT som jeg må få gjort noe med bensintrykket på, har pr. nå en mekanisk-r-sport-pumpe ting som jeg hadde planer å bytte ut med en el.pumpe. Noen som kan si meg hvilken BTR jeg burde bruke, vet jeg må ha en progresiv men til hvilket trykk? Pumpen er fra en -ET motor og skulle levere litt mere enn den jeg har akkurat nå. Mvh Kai-Rune Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Ingen som vet noe?? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 B21AT Er vel en forgasserturbo!? Tror ikke du bør sette på høytrykkpumpe,men prøv heller en kraftig lavtrykkpumpe.. F.eks. Facet red top. Pumper og regulatorer for turbogassere har de mange plasser Pedersens,misab,kg osv osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 B21AT Er vel en forgasserturbo!? Tror ikke du bør sette på høytrykkpumpe,men prøv heller en kraftig lavtrykkpumpe.. F.eks. Facet red top. Pumper og regulatorer for turbogassere har de mange plasser Pedersens,misab,kg osv osv... AT er gasserturbo ja. Nei, det vet jeg men hvilken BTR må jeg ha?? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Du må ha en regulator for gasser med progressiv trykkstyring.. Er det så vanskelig å surfe de enkelte firmaene sine nettider sine hjemmesider,evt. sende en mail da?? :) F.eks. gå til pedersens r. hjemmeside og trykk deg innpå innsug m.m der finner du trykkreg. prog. til gasserturbo 765 kr. Og facet red top pumpe til rundt 1000 lappen Den org. R-sport pumpa leverer jo også endel, i tillegg så er den prog. sef. Hva med en bredbåndslambda? Så kan du selv se når d blir for lite bensin. hvis det ikke hjelper med større dyse i gasseren så er det på tide med mere bensintilførsel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Til din gasser turbo SKAL du bruke Malpassi sin regulator som er til biler med forgasserturbo. Ring til GIK Turbo, de selger den. Jeg brukte den på min AT med el.bensinsystem. Du må jo bytte tank eller tankarmatur og ha den platen under bilen med pumpe og slikt fra en E eller F bil. Det er retur på regulatoren og den er progressiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Til din gasser turbo SKAL du bruke Malpassi sin regulator som er til biler med forgasserturbo. Ring til GIK Turbo, de selger den. Jeg brukte den på min AT med el.bensinsystem. Du må jo bytte tank eller tankarmatur og ha den platen under bilen med pumpe og slikt fra en E eller F bil. Det er retur på regulatoren og den er progressiv. Kommer på ett ut hva regulatoren heter da!!?? Så lenge man har en justerbar progressiv BTR beregnet på gasser så funker jo d. Altså at den kan justeres ned nok. Den de selger på Pedersens er forresten fra MALPASSI også :) Dessuten er ikke GIK den rimeligste butikken :) Trenger ikke bytte tank og armatur!! Er jo rør for retur på min 1981DL til og med.. Skal heller ikke bruke noe høytrykkspumpe fra noe som helst! Det man skal bruke er en grov lavtrykkpumpe som fløder mye F.eks. Facet. Den skrur man bare fast under bilen. trenger ikke plata/braketten for det vel. Sånn hadde jeg det når jeg kjørte doble 45mm webre en gang i verden,og det fungerte fint som faen. Men da med en vanlig fast btr for gasser da. Og hvorfor fungerte det fint? Jo fordi det er sånn man gjør det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 http://www.misab.se/filterking.htm Her finner du en regulator du kan bruke... Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 http://www.misab.se/filterking.htmHer finner du en regulator du kan bruke... Det er også Malpassi men litt dyrere enn på pedersens! Er Malpassi som er mest brukt BTR for gassere,som jeg har sett hvertfall. Men fins sikkert haugevis med andre produsenter Modellen du skal ha på MISAB heter FKT1 og er omtrent nederst på siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Det er også Malpassi men litt dyrere enn på pedersens! Er Malpassi som er mest brukt BTR for gassere,som jeg har sett hvertfall. Men fins sikkert haugevis med andre produsenter Modellen du skal ha på MISAB heter FKT1 og er omtrent nederst på siden.. Svenske kroner dette så prisene er ikkje så værst. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Svenske kroner dette så prisene er ikkje så værst. Vet det! Men det skal da sendes og fortolles også :) Tror ikke man kommer noe billigere ut.. Altså det kommer på det samme! Pedersens er hvertfall grei å handle med da. Har ingen erfaring med misab. men sikkert greie de også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Og hvorfor fungerdet det slik jeg sa da?? Jo for det var sånn JEG gorde det! Nå bruker nok ikke han Weber gassere heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Og hvorfor fungerdet det slik jeg sa da?? Jo for det var sånn JEG gorde det! Nå bruker nok ikke han Weber gassere heller. Du får da bare gjøre akkurat hva du vil du, jeg så hva som var normal praksis og bygde etter det. Men ettersom DU fikk det til så bra,så er det vel sånn alle må gjøre det da.. For da SKAL man tydeligvis bruke ett spesielt fabrikat av btr. og man MÅ bytte alt drivstoffrelaterte ting bilen er utstyrt med org.!?? Og har ikke sagt det ikke nødvendigvis fungerer sånn som du sa! Men du mente omtrent hele drivstoffsystemet måtte byttes!! inkl. tank og det hele... Ser ikke poenget med en høytrykkspumpe som går å stanger mot en grunnjustering på f.eks 0,25kg/cm. Omtrent all bensin blir sendt i retur og man sliter både på BTR og pumpe. Derfor er det bedre og ha en pumpe som kan levere en stor mengde bensin på lavt trykk. Nettopp for det formålet er en Facet pumpe laget. Å kunne levere mye bensin til en forgasser! Men hvor langt en facet pumpe henger med er jo sin sak.. tror nok den henger med hva den org. gasseren klarer. Det tror jeg faktisk den blokkmonterte R-sport pumpa klarer også. (hvis den er frisk) Kommer på det samme om gasseren heter weber eller whatever.. alle gassere er laget over samme prinsipp med flottørkammer og en ventil som stenger. Og det er ikke snakk om så mye trykk på bensin. fra 0,18 til noe høyere.. avhengig av type. Sef. litt høyere ved ladetrykk! Skal man kjøre mye trykk og høy effekt så må man ha en pumpe som leverer mere enn ladetrykket hvertfall. siden trykket i flottørkammeret må overstige ladetrykket. Men da må også gasseren byttes ut med f.eks doble Dellorto DHLA trykkgassere. da kan vel behovet for en annen pmpe enn facet melde seg siden den ikke leverer så høyt trykk. Men hvem vil vel bygge en høyeffekt gasserturbo med dagens bensinpriser! en måneds råning tilsvarer jo innkjøp av datasprut pga. overforbruket av bensin :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Hehe, mange gode råd har faktisk, jeg har lært mye bare ved å lese at dere driver å "krangler" :p Men jeg tror faktisk at det blir en KGT1 BTR og en eller annen kreftig lavtrykkspumpe fra Pedersen Racing så slipper jeg å vente så lenge. Funker det ikke så blir det dobble gassere. Driter i om det er dyrt, det er bare fordi jeg har råd å ikke mange andre som har det her oppe. :D Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.