Gå til innhold

Spørsmål ang b230ft

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Er vel en del uenighet om når underspylinga kom. Jeg setter fingeren på 93.

Men det har ikke så mye å si som folk skal ha det til. Mener å huske at wetterhus blinda de på en motor som en på forumet her holder på med.

Vil få noen ekstra hk pga lavere temp i stempelet, men den varmen går jo i olja og da må oljekjøling oppgraderes.

Så det blir vel hipp som happ egentlig.

Motoren er helt gull hvis du er ute etter mye morro for penga. Den tåler en hel del, jeg mener opp til 300hk før en må sprette opp motoren og bytte ut råder og evt stempel.

Sammelignet med b230et så har den trøst på veiva i bakkant, noe som er bedre (uten at jeg skal si helt hvorfor) Samt at den har 13mm tykke råder kontra b230et sine 9mm. Er jo rådene som er svakeste leddet.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener 300? Skal vel helst vite det eller?;)

Den holder til 300hk sånn ca. Den røde 242n som gikk på gatebil hadde std FK bånndel. Den bremsa de jo ett sted rundt 400hk i med lh2.4. Men jeg hadde faen ikke sovet godt om natta hvis jeg hadde fått såpass effekt med std bånn og originalt sprut.

Vanskelig å si nøyaktig hvor mye den tåler. Folk som har panga med 220hk og folk som har kjørt bortimot 400 også.

Kommmer mye ann på oppsettet og om den er ordentlig justert.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denna motorn i dag, men viste seg og værra 94mod, vil det si at jeg på bytta ALt av lednings nett, og girkasse? Bilen den skal på er forøvrig 86mod 760... 4+overdrive... og denna mottorn er det underspyling på?

ja og ja

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider