Gå til innhold

Får ikke gnist på 230FK:(

Ranger emnet

volvoturbo!

Anbefalte innlegg

Hei ja..Skulle til å prøve å starte idag, men så får jeg ikke gnist.. det kommer ikke gnist ut av coilen men det kommer strøm til den. bensin kommer det å. Men åssen fungerer feilsøke boksen? holdt knaappen nede i et par sekunder så blinker det 3 blink sakte etter hverandre. prøvd med ny tenningsmodul uten hell, bytta til en annen svinghjulssensor uten hell der å. trur at coilen ska være i orden. strømmen er 12volt med tenninga på, men nede i 10,4 når jeg kinner, er det normalt? blei ikke stort klokere når jeg søkte etter dette problemet. så håper noen gidder å hjelpe meg:D Motoren har forresten "250Hk oppsett" vis det hjelper 3"LMM r dyser alu ic,3"eksos,special chip fra viking osv. på forhånd mange tusen takk hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da bare å teste den dumme coilen da :P

Napp av plugg-kabelen som går fra coil til fordeler, på fordeler-sida (så den sitter igjen i coilen)

Så legger du den løse enden innat et jordings-punkt og får en kammerat til å kinne motoren mens du holder fingeren imellom pluggledningen og jordingspunktet, og kjenner om det klyper litt! ;)

Neida.. Men bare se om det gnistrer der :) hold fingre og tær langt unna! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkurat det jeg har prøvd på hehe kommer ikke noe gnist. men kommer strøm inn på coilen men ikke ut, da er det ciolen som er ferdig da?? takk for svar guttær hehe

hei, det er vel jorden som skal brytes for at coilen skal gi deg gnist?

svinghjulsføler, fordelerlokk, startsperre?

årsmodell på motor? har den startet i denne bilen før?

lån ellers coil av en kompis og test den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, det er vel jorden som skal brytes for at coilen skal gi deg gnist?

svinghjulsføler, fordelerlokk, startsperre?

årsmodell på motor? har den startet i denne bilen før?

lån ellers coil av en kompis og test den.

ja men jeg mangler minus impulser på coilen, er strøm på begge sider.. prøvd med 3 svinghjulsfølere,startsperre skal det ikke være vis ikke turboperformance her på forumet har lurt meg ved kjøp av chip hehe prøvd med annen fordeler å. men det ska ikke være strøm på begge sider av coilen å konstant strøm ut av pluggledningen til fordeler lokket?? noen som har hatt samma problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal starte fint med hjerne fra F :)

Har du sjekka både sprut og tenning for feil, med feilkode-avleser-tingen?

Får du isåfall bare 3 blink på begge?

Har motoren gått før du satte den i bilen din? Kan være svinghjulet som står feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider