Gå til innhold

Biltur til U.S.A?

Ranger emnet

Mikal B

Anbefalte innlegg

Vent til du er 21 du! "ikke noe" som er lov før du er 21 der borte, uansett :)

Spar heller penger til da, også leier du deg en bil der borte. Det er billig og veldig enkelt. Bare å sette seg inn og kjøre :)

Vil ikke påstå du har så veldig mange alternativ som er verdt å vurdere hvis du MÅ ha bil, desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ca 20 dager ;)

Jammen se der ja:S Huff... Litt lengre enn hva jeg hadde trodd ja:P men men... Har vel ikke så mange fler alternativer enn å bare vente et par år:( Busser, trikker o.l er helt uaktuelt å ta:P Tar nok buss her hjemme:P men peiling på hvorfor man må være 21 for å leie bil der borte?? kan jo ta lappen når man e 16, men kan ikke leie bil før man er 21??:S:P Takker for svarene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen se der ja:S Huff... Litt lengre enn hva jeg hadde trodd ja:P men men... Har vel ikke så mange fler alternativer enn å bare vente et par år:( Busser' date=' trikker o.l er helt uaktuelt å ta:P Tar nok buss her hjemme:P men peiling på hvorfor man må være 21 for å leie bil der borte?? kan jo ta lappen når man e 16, men kan ikke leie bil før man er 21??:S:P Takker for svarene;)[/quote']

Hva hadde du trodd, to timer?

Vet ikke hvor mye du har vært ute og reist før jeg.. Men dette er helt standard prosedyre at det er vanskelig å få leid bil før man er over en viss alder. Har med forsikring å gjøre, store leiebilselskaper gidder ikke å betale mer for å kunne forsikre 18-21 åringer. Har vært borti 25 års aldersgrense på leie av bil.. Er dog noe usikker på om det er myndighetene i hvert enkelt land som fastsetter bestemmelser og, eller om det bare er opp til hvert enkelt utleiefirma.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel bare å kjøpe seg enbil det vel, for en fin charger til 2000$, og 10.000kr for 14 dager er ikke mye. Hvis jeg hadde vært i samma situasjon så hadde jeg kjøpt bil inntil 3000$ for det blir ca 1000kr dagen for bil, og senere så kan du tvangselge den for 1500$, og dermed koster bilen deg bare 500kr dagen.

Forsikring burde vel heller ikke være et stort problem.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du trodd, to timer?

Vet ikke hvor mye du har vært ute og reist før jeg.. Men dette er helt standard prosedyre at det er vanskelig å få leid bil før man er over en viss alder. Har med forsikring å gjøre, store leiebilselskaper gidder ikke å betale mer for å kunne forsikre 18-21 åringer. Har vært borti 25 års aldersgrense på leie av bil.. Er dog noe usikker på om det er myndighetene i hvert enkelt land som fastsetter bestemmelser og, eller om det bare er opp til hvert enkelt utleiefirma.

Eirik

Nei, visste jo det at det tok en liten stund, men ikke såpass lang tid. En av grunnene til at jeg laget denne posten er nettopp fordi jeg er relativ ny på reisefronten, for å høre av de litt mer erfarne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider