svingenmotorsport Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 har en 04 evo 8 og lurer på hva som kan gjøres av enkle inngrep og hva som er mest holdbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 chip..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Første steg er jo: 2,5 " eksos. ( fjern katalysatoren ) Frontmontert Intercooler. Åpent luftfilter. Boostcontroller. Anbefaler GReddy Profec 2. ( elektronisk ) Dette hjelper meget på når du kjører turbobil. chip.... ja om du får tak i en så kan det jo være ideèlt HVIS det lønner seg. Er mye jalla på markedet. Sjekk ut websidene: http://www.eksosmester.no http://www.ebay.com http://www.turbofun.no Mvh Stian Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Blir alt dette godkjent på disse bilene? Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Eksos er vel det eneste du trenger å godkjenne så lenge du klarer å stille til alle kravene, men det tviler jeg på at du klarer. Men er jo ingen problem å lage seg eksos selv. Luftfilter har aldri vært noe problem. Ingen som legger merke til at du har stilla opp trykket heller. Men jeg fikk beskjed av politiet om å vise bilen frem til biltilsynet pga frontmontert intercooler, å så måtte de ha dyno papirer på at jeg ikke hadde oversteget 15% som er lov å trimme i norge. Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sxnissan Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Du trenger ikke bytte til frontmontert intercooler, siden evo8 alerede har frontmontert intercooler som tåler gått åver 400hk:) bytt besinpumpe. ikke minst som zharkey sier Boostcontroller GReddy Profec 2. er lurt og bytte clutsh i samme slengen:) Siter Mitsubishi Lancer Evo8 Nissan Skyline R33 GTS solgt Nissan 200sx s14a ca360hk solgt Honda crx død Audi A3 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Hvorfor i all verden skal man sette på åpentfilter? Eneste du oppnår er at du sliter motoren. Uten å bytte ECU får du dessuten fuelcut. Orginalt så holder filter langt mere enn hva turboen klarer å levere. For ikke å snakke om IC. Boost controller hjelper lite uten annen ECU som sagt før da man får fuelcut. Gå inn på lancerregister.com Der finner du alt du trenger av informasjon om hvordan det skal gjøres. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Mai 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 Hvorfor i all verden skal man sette på åpentfilter? Eneste du oppnår er at du sliter motoren. Uten å bytte ECU får du dessuten fuelcut. Orginalt så holder filter langt mere enn hva turboen klarer å levere. For ikke å snakke om IC. Boost controller hjelper lite uten annen ECU som sagt før da man får fuelcut. Gå inn på lancerregister.com Der finner du alt du trenger av informasjon om hvordan det skal gjøres. Mvh Åpent luftfilter har nesten samme funksjon som frontmontert intercooler. Jo mer luft til turbo jo bedre. Selvførgeli, suger filteret inn kun varm luft fra motorrommet, så lønner det seg ikke, men der kan man fikse et varmeskjold eller noe annet lurt. Har aldri hørt at man må bytte ecu for å montere boostcontroller. Vet ikke hvor du har det fra, men værtfall på de turbobilene jeg har ei, og skrudd på så var det kun å montere boostcontroller, eller justere fjæra på wastegate. Måtte aldri bytte ecu. Men nå skal ikke jeg si hva som er sant om EVO, siden jeg aldri har eid eller skrua på en. Værtfall.. Bredbåndslambda er jævli lurt hvis du begynner å justere på turbotrykket, så kan du se hvor mye du må justere opp bensintrykket. Er feil blanding som ødelegger motorer. noe du IKKE får av å montere åpent luftfilter. Anbefaler AEM bredbåndslambda. Kan kjøpes på http://www.turbofun.no Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Åpent luftfilter har nesten samme funksjon som frontmontert intercooler. Jo mer luft til turbo jo bedre.Selvførgeli, suger filteret inn kun varm luft fra motorrommet, så lønner det seg ikke, men der kan man fikse et varmeskjold eller noe annet lurt. Har aldri hørt at man må bytte ecu for å montere boostcontroller. Vet ikke hvor du har det fra, men værtfall på de turbobilene jeg har ei, og skrudd på så var det kun å montere boostcontroller, eller justere fjæra på wastegate. Måtte aldri bytte ecu. Men nå skal ikke jeg si hva som er sant om EVO, siden jeg aldri har eid eller skrua på en. Værtfall.. Bredbåndslambda er jævli lurt hvis du begynner å justere på turbotrykket, så kan du se hvor mye du må justere opp bensintrykket. Er feil blanding som ødelegger motorer. noe du IKKE får av å montere åpent luftfilter. Anbefaler AEM bredbåndslambda. Kan kjøpes på http://www.turbofun.no Rimelig gammel tråd da.. men uansett, Jo du må enten bytte eller ha re-flash. Du får fuel-cut siden det er lagt inn sperre på 1,2 bar. Det har til og med jeg funnet ut personlig. Hvorfor i all verden skal man ha åpentfilter på evo som suger inn nok luft til over 400 hk? Det er testet ut så mange ganger at det er ingen tvil om at det ikke øker effekten, bare drar drit inn i motoren og øker innsugtempen. De som kan påstå at de oppnår stor effektforandring har eliminert LMM, men det kan man gjøre og fortsatt beholde orginale luftfilterboksen og derav ha samme fordel Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Å montere varmeskjold er jo helt bak mål ettersom det beskytter mot STRÅLEVARME og intet annet, hjelper lite siden hele motorrommet er som regel full i varm luft. tviler sterkt på at et usselt skjold hjelper. Med åpent filter bør man monterer det i fri luft. Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 Evn.t lage til luftsjakt fra front som bretter seg over filteret.. Realace: Er lancerregister kun for EVO lancere? Ser slikt ut i grunn, hehe. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 Evn.t lage til luftsjakt fra front som bretter seg over filteret..Realace: Er lancerregister kun for EVO lancere? Ser slikt ut i grunn, hehe. Ville vært det beste :) Han ene på MKN med den selvbygg COlten klarte å lage et eget lille rom til den med luftinntak :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Evn.t lage til luftsjakt fra front som bretter seg over filteret..Realace: Er lancerregister kun for EVO lancere? Ser slikt ut i grunn, hehe. Nei, de har tråder for non-lancer og non-mitsu også.. men fleste tråder er naturligvis evo ;) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Nei, de har tråder for non-lancer og non-mitsu også.. men fleste tråder er naturligvis evo ;) Mvh Okei :) Da forholder jeg meg til dette og Mitsu norge forumet. Hehe. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.