Gå til innhold

740gl

Ranger emnet

Freddy_1324

Anbefalte innlegg

Det blir jo egentlig som å si at man ikke kan bytte ut interiøret sitt med ett fra en mer sportslig modell, fordi det bør være forbeholdt de beste modellene. Halve poenget med å bruke originaldeler fra dyrere/mer sportslige modeller er jo nettopp å få et annet preg på bilen (har man f.eks. hvit bil er jo nesten sorte detaljer et must), og ha deler som skiller seg ut men med god passform.

Jeg mener nå at for eksempel sort bakplate på non-turbo ikke er noe problem sålenge det ikke står skrevet turbo over hele greia..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting er å kjøpe en 940 front... 90 fronten er ikke spess fin i mine øyne.

Trenger da panser, lykter, lykteinnfestninger(plast osv). Åsså da en 940 turbo/se grill...

Interiør kan du jo kjøpe R-sport trekk, eller skinninteriør. Passer fra 900 serie også!

Lyd er det mye rart om... et par 12" baki, og 6x9" i hattehylla, nye høyttalere i dører.

Motor kan du jo sette inn en B230FK eller FT som er turbomotorer. Disse er ganske "bolt-on" på din bil siden du har samme ledningsnett. Ligger på rundt 10000 for en komplett motor.

100000 tråder om dette her på forumet... SØK ;)

Hvis du surfer litt rundt på forumet, og andre forum så får du mange gode tips!

http://www.volvoforum.no er også mye :)

Lykke til, lag en tråd om bilen din hvis du begynner;)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting er å kjøpe en 940 front... 90 fronten er ikke spess fin i mine øyne.

Trenger da panser, lykter, lykteinnfestninger(plast osv). Åsså da en 940 turbo/se grill...

Vis det er bilen hans i avataret så er det en '89 registrert i '90

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er med andre ord for dekaltrim?

Som jeg skrev, hvor er problemet med mindre det står skrevet turbo over hele greia? Nå tipper jeg bare vilt her, men det står vel ikke turbo på verken listverket rundt vinduene eller på heckblenden. Sikkert bare å vippe/skru ut turbo-emblem i grillen og. Emblemtrimming er jalla..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbogrill, sort bakplate, sort listverk osv bør være forbeholdt biler som faktisk har turbo

Jeg har turbo og kjører rundt med chrome-grill og lister, og donerer gladelig mine skryterettigheter til "Volvo_740gl" :)

Er det foresten ikke LH-2.2 i 89 modellene? Mao ikke samme ledningsnett som FT?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT kom både med lh2.2 og 2.4. De årsmodellene som kalles 88B (sent i 88) kom med 2,4 nett. Denne bilen har sannsynligvis det. Var såvidt jeg vet bare turbobilene som hadde lh 2.2 i 1989, vanlige biler hadde 2,4.

Mulig jeg er litt gammeldags når det gjelder disse små forskjellene/kjennetegnene som tilhører de forskjellige modellene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har turbo og kjører rundt med chrome-grill og lister, og donerer gladelig mine skryterettigheter til "Volvo_740gl" :)

Du har GL-emblem bak og eller? :D

Mulig jeg er litt gammeldags når det gjelder disse små forskjellene/kjennetegnene som tilhører de forskjellige modellene da...

Mulig.. Har man sort TIC kan kromdetaljer se kult ut, har man hvit GL kan Turbo-detaljer se kult ut. Syns forøvrig det er rart at det bare var 740ene med turbo som hadde sort listverk og heckblende.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte lister m m var ikke bare et spørsmål om pris, men også om "tøffere" stil. 740GLE, som var en del dyrere enn GL, men riktig nok ikke like dyr som Turbo, hadde litt mer krom/blankt. Det var det også (i enda litt større grad) på toppmodellen 760GLE. Denne var dyrere enn 740Turbo, men med mindre "tøff" stil.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider