Freddy_1324 Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 hva kan være lurt og gjøre med en Volvo 740gl 90mod.?? det meste/alt er stock. litt dårlige kontakt mellom lys men det er enkelt og skifte, har jeg hørt=). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 hva kan være lurt og gjøre med en Volvo 740gl 90mod.?? det meste/alt er stock. litt dårlige kontakt mellom lys men det er enkelt og skifte, har jeg hørt=). Kan du definere "lurt"...? Få den kulere, gå bedre, eller? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddy_1324 Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 ja.hva er "lurt" å gjøre med tanke på lyd (annlegg,motor, intriør osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 kjøpe aluminiumsfelger, senke bilen. sette på hvite blinklys, turbogrill. add on kit.tone rute litt....IKKE raggarkung! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 turbogrill, sort bakplate, sort listverk osv bør være forbeholdt biler som faktisk har turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Det blir jo egentlig som å si at man ikke kan bytte ut interiøret sitt med ett fra en mer sportslig modell, fordi det bør være forbeholdt de beste modellene. Halve poenget med å bruke originaldeler fra dyrere/mer sportslige modeller er jo nettopp å få et annet preg på bilen (har man f.eks. hvit bil er jo nesten sorte detaljer et must), og ha deler som skiller seg ut men med god passform. Jeg mener nå at for eksempel sort bakplate på non-turbo ikke er noe problem sålenge det ikke står skrevet turbo over hele greia.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 en annen ting er å kjøpe en 940 front... 90 fronten er ikke spess fin i mine øyne. Trenger da panser, lykter, lykteinnfestninger(plast osv). Åsså da en 940 turbo/se grill... Interiør kan du jo kjøpe R-sport trekk, eller skinninteriør. Passer fra 900 serie også! Lyd er det mye rart om... et par 12" baki, og 6x9" i hattehylla, nye høyttalere i dører. Motor kan du jo sette inn en B230FK eller FT som er turbomotorer. Disse er ganske "bolt-on" på din bil siden du har samme ledningsnett. Ligger på rundt 10000 for en komplett motor. 100000 tråder om dette her på forumet... SØK ;) Hvis du surfer litt rundt på forumet, og andre forum så får du mange gode tips! http://www.volvoforum.no er også mye :) Lykke til, lag en tråd om bilen din hvis du begynner;) Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 mye tekst Du er med andre ord for dekaltrim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 en annen ting er å kjøpe en 940 front... 90 fronten er ikke spess fin i mine øyne. Trenger da panser, lykter, lykteinnfestninger(plast osv). Åsså da en 940 turbo/se grill... Vis det er bilen hans i avataret så er det en '89 registrert i '90 Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Du er med andre ord for dekaltrim? Som jeg skrev, hvor er problemet med mindre det står skrevet turbo over hele greia? Nå tipper jeg bare vilt her, men det står vel ikke turbo på verken listverket rundt vinduene eller på heckblenden. Sikkert bare å vippe/skru ut turbo-emblem i grillen og. Emblemtrimming er jalla.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 turbogrill, sort bakplate, sort listverk osv bør være forbeholdt biler som faktisk har turbo Jeg har turbo og kjører rundt med chrome-grill og lister, og donerer gladelig mine skryterettigheter til "Volvo_740gl" :) Er det foresten ikke LH-2.2 i 89 modellene? Mao ikke samme ledningsnett som FT? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 FT kom både med lh2.2 og 2.4. De årsmodellene som kalles 88B (sent i 88) kom med 2,4 nett. Denne bilen har sannsynligvis det. Var såvidt jeg vet bare turbobilene som hadde lh 2.2 i 1989, vanlige biler hadde 2,4. Mulig jeg er litt gammeldags når det gjelder disse små forskjellene/kjennetegnene som tilhører de forskjellige modellene da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Jeg har turbo og kjører rundt med chrome-grill og lister, og donerer gladelig mine skryterettigheter til "Volvo_740gl" :) Du har GL-emblem bak og eller? :D Mulig jeg er litt gammeldags når det gjelder disse små forskjellene/kjennetegnene som tilhører de forskjellige modellene da... Mulig.. Har man sort TIC kan kromdetaljer se kult ut, har man hvit GL kan Turbo-detaljer se kult ut. Syns forøvrig det er rart at det bare var 740ene med turbo som hadde sort listverk og heckblende. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Syns forøvrig det er rart at det bare var 740ene med turbo som hadde sort listverk og heckblende. Eirik GLT´n hadde det også! Noe må jo skille de "dyre og fine" modellene fra de vanlige.. Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Svarte lister m m var ikke bare et spørsmål om pris, men også om "tøffere" stil. 740GLE, som var en del dyrere enn GL, men riktig nok ikke like dyr som Turbo, hadde litt mer krom/blankt. Det var det også (i enda litt større grad) på toppmodellen 760GLE. Denne var dyrere enn 740Turbo, men med mindre "tøff" stil. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg