Gå til innhold

Bensinforbruk audi 90 2.3L insprøyt 87 mod

Ranger emnet

bJQRN

Anbefalte innlegg

Uansett, 10v eller 20v, skjelden under litern, desverre :(

Nåja har ikke de rette tallene men vaneligvis så bruker motorer med 4 ventiler pr. syllinder opptill 2 dl mer en en med 2 ventiler.

Tror tallene ligger på 0.7l/mil på landevei og 1.3l/mil på bykjøring med en 20V og 0.6l/mil landevei 1.1l/mil bykjøring med en 10V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja har ikke de rette tallene men vaneligvis så bruker motorer med 4 ventiler pr. syllinder opptill 2 dl mer en en med 2 ventiler.

Tror tallene ligger på 0.7l/mil på landevei og 1.3l/mil på bykjøring med en 20V og 0.6l/mil landevei 1.1l/mil bykjøring med en 10V.

Altså for å være helt eksakt etter det audi oppgav da bilen kom ut var.

10v: Bykjøring: 1.12

Langkjøring: 0.73

Blandet: 0,94

20v: Bykjøring: 1.21

Langkjøring: 0.74

Blandet: 1.00

Tallene som er oppgitt på 20v er da med quattro, og 10v er på forhjulstrekk, begge fra Audi 90 sedan.

Men hva som er realiteten er nok en annen ting...

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok riktig dette med hva fabrikken angir som forbruk.

Som vanlige vikinger som oss, med breidekk/felger, subber og stereo som trekker max fra dynamo,xtralys og masse turbo og flipp flopp, så tror jeg nesten vi må kjøre barfot, ha dårli månedslønn, og helst fritt fall for å komme ned i det forbruket fabrikken angir. Jeg synes 1l pr.mil er greit, når man kan kjøre en sånn hærlig bil m/femmer lyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok riktig dette med hva fabrikken angir som forbruk.

Som vanlige vikinger som oss, med breidekk/felger, subber og stereo som trekker max fra dynamo,xtralys og masse turbo og flipp flopp, så tror jeg nesten vi må kjøre barfot, ha dårli månedslønn, og helst fritt fall for å komme ned i det forbruket fabrikken angir. Jeg synes 1l pr.mil er greit, når man kan kjøre en sånn hærlig bil m/femmer lyd:-)

Har levd meg å leve med bensinforbruket, til gjengjeld, som du sier, sitter jeg igjen med en herlig femmerlyd:)

Her om dagen kom det en fyr bort til meg og lurte på hva jeg hadde gjort med eksosen.

Nei, sa jeg, eksosen og motoren er 100% orginal den:D

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså for å være helt eksakt etter det audi oppgav da bilen kom ut var.

10v: Bykjøring: 1.12

Langkjøring: 0.73

Blandet: 0,94

20v: Bykjøring: 1.21

Langkjøring: 0.74

Blandet: 1.00

Tallene som er oppgitt på 20v er da med quattro, og 10v er på forhjulstrekk, begge fra Audi 90 sedan.

Men hva som er realiteten er nok en annen ting...

Se der ja, verre var det ikke. 20V leveres bare i quattro er det slik å forstå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider