BluVision Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Hei Jeg luer på om man kan måle om en coil er gåen eller i orden før man setter den på bilen? Vil nødig sette på en ødelagt coil på en trang amerikaner i unøde.:deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 Koble coilen på fordelen, og smell i en pluggkabel med plugg du vet hvirker... Du kan så legge denne oppå f.eks. blokka, når du kinner skal den da begynne og gnistre :) Kan evnt. gjøre dette med alle utgangene på coilene for og sjekke alle :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Ja. Du kan måle motstand gjennom spolene... Dem sier bilder sier mer enn tusen ord så... Tallene der er "typiske tall" ikke nødvendigvis fasit for din coil. Koble coilen på fordelen, og smell i en pluggkabel med plugg du vet hvirker... Du kan så legge denne oppå f.eks. blokka, når du kinner skal den da begynne og gnistre :) Kan evnt. gjøre dette med alle utgangene på coilene for og sjekke alle :) Trur du forvirrer coil og fordeler jeg. Det er fordeleren som har "alle utgangene", coilen sitter før fordeleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Trur du forvirrer coil og fordeler jeg. Det er fordeleren som har "alle utgangene", coilen sitter før fordeleren. Hehe, takk for irettelsesettelsen :D Var litt i overkant trøtt når jeg skrev det, så jeg blandet veldig med navnene :) beklager så mye til trådstarter! Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Du kan jo sette fingern i hullet i mitten på coilen og be noen å starte bilen. Da merker du fort om coilen virker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BluVision Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Takk for gode tips:) Men er det noen som vet hva motstanden (Ω) på coilene til en chev beretta skal være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg