volvo240gl_1986 Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 hei, hva skall til for å få en 16t på en fk? passer den på manifoilen eller er det annen flens på 16t i forrold til 13c? olje tur og retur passer de? eller må jeg ha nye rør? samme med vannkjølinga? enklere sakt: er det bolt on?:p mvh arnt olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 alt passer ja, men det kan hende at eksosflensen står skrått, på 240 skal den stå rett. Hvis den står på skrå må eksosanlegget sveises om. en enkel opperasjon, men skal man senere sette på en garrett\turbonetics osv.. så må eksosen sveises tilbake. Bør finne en med rett flens eller en annen type turbo. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 bolt on bortsett ifra at du må lage brakett til wastegaten siden ellers blir trykkrøret pekende nedover. må snu litt på lagerdelen og for å få rett vinkel på oljetilkobling osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Går vel fint ann å bytte eksos-huset, til et rett et!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 hvis du har ett rett 16t eksoshus så, 13c hus osv passer ikke over enda dem ser like ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 hvis du har ett rett 16t eksoshus så, 13c hus osv passer ikke over enda dem ser like ut. Åjoda, så lenge turboen begynner på TD04 så, dette betegner størrelsen på eksoshjulet... Finnes dog i 6, og 7cm2 (En annen måte å angi A/R forhold på) Sitter som regel ett 6'er hus på de mindre turboene. Passer rett over! Har gjort dette på min V70 2.0T (Fra 13G til 16T med samme eksoshus). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Åjoda, så lenge turboen begynner på TD04 så, dette betegner størrelsen på eksoshjulet... Finnes dog i 6, og 7cm2 (En annen måte å angi A/R forhold på) Sitter som regel ett 6'er hus på de mindre turboene.Passer rett over! Har gjort dette på min V70 2.0T (Fra 13G til 16T med samme eksoshus). Hm, jeg har en ny 14T med 3" eksoshus, fikk ikke 16T til å passe inni det huset, skilte flere millimeter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Eksoshuset fra 13c passer ikke! Jeg har prøvd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Eksoshuset fra 13c passer ikke! Jeg har prøvd. Lese hele tråden før man svarer!? Åjoda, så lenge turboen begynner på TD04 så, dette betegner størrelsen på eksoshjulet... Finnes dog i 6, og 7cm2 (En annen måte å angi A/R forhold på) Sitter som regel ett 6'er hus på de mindre turboene.Passer rett over! Har gjort dette på min V70 2.0T (Fra 13G til 16T med samme eksoshus). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Hm, jeg har en ny 14T med 3" eksoshus, fikk ikke 16T til å passe inni det huset, skilte flere millimeter. Mulig det skiller på de helt nyeste turboene til Volvo da. 14T er vel en som kom på senere modeller. Hva mener du med at det skillte flere millimeter? Mener du da flensen eller rett og slett eksoshjulet? Rart om hjulet skiller, da skulle turboen rett og slett begynt med en annen betegnelse enn TD04... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg