Gå til innhold

bot for 65 i 60 sona!

Ranger emnet

Jock1

Anbefalte innlegg

Flere enn meg her som synes snuten burde fokusere litt mer på råkjørere, enn oss som faktisk har glemt å se på speedometeret i 2 sek og har seget 5 km over grensa? jeg for min del kunne ikke hata snuten mer pga det! det verste er at jeg faktisk betalte en bot i dag, den gangen kjørte jeg i 66 i 60 sona. HAFFFFF!

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Shit happens. Du brøt reglene, men svarte heller, 5 over er jo ikke mye akkurat. Men du får ta straffen, er nok ikke noe hjelp i å klage. Er heller ikke så skammelig stor bot du får heller. Bare å droppe noen hamburger-meny hos YX'en de neste helgene. :P :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at du skal ha blitt målt til 66, så må spedometeret ditt ha vist type 75.. Dette med feilvisning på speedometeret og sikkerhetsmarginen til politiet. Så er vel ikke synd på deg..

sikkerhetsmarginen er 3 km/t ;p så den gangen jeg kjørte i 66 hadde jeg nok kjørt i 69, og i går hadde jeg vel kjørt i 68, også trakk de fra marginen, så det ble 65. Det sa hvertfall den snille politimannen ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil si det ja:p syns det sku vært sånn at inntil 5/6 km/t over så skulle man fått advarsel eller noe, råker du på en ålreit så er det faktisk sånn også, men når det står tre aspiranter og kjekker seg så er det ingen nåde:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene? :P

begge gangene ja, hadde lønningsdag i går, og betalte ei bot for å ha kjørt i 66 i 60 sona. Var glad til for at jeg endelig var kvitt den, også ble jeg faen meg stoppa i radar i gårkveld igjen, da hadde jeg, fartssvinet som jeg er, kjørt i 65 i 60'n.

så jippi:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri godtatt en bot for 5 over grensa. Bare å holde en konstant fart er umulig, pga bakker, vind og alle andre tenklige faktorer. Pluss det faktum at nåla ikke viser rett hastighet (selv på orginalhjul) så er det ingen som kan forvente at farten vil ligge konstant på merket.

Selvfølgelig, dette må man diskutere saklig med kjære uropatrulie, men litt stahet holder langt. :P

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkerhetsmarginen er 3 km/t ;p så den gangen jeg kjørte i 66 hadde jeg nok kjørt i 69, og i går hadde jeg vel kjørt i 68, også trakk de fra marginen, så det ble 65. Det sa hvertfall den snille politimannen ;P

Ja? Du har fremdeles nåla på speedometeret ditt som viser raskere enn det du kjører. og hvis den reelle farten din har vært 69 i følge radaren, og det er bortimot ca 10% feilvisning på speedometeret ditt

10 % av 69 er 6,9. 69+6,9 = 75,9 kmh...

Det tilsier da igjen at du har ligget 16 over på speedometeret ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider