kimbeer Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 5 km er jo mye.....om det er såpeglatt og du kommer i en sving :P Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 vil si det ja:p syns det sku vært sånn at inntil 5/6 km/t over så skulle man fått advarsel eller noe, råker du på en ålreit så er det faktisk sånn også, men når det står tre aspiranter og kjekker seg så er det ingen nåde:\ I stedet for advarsel så har du marginer. Hvis speedometeret ditt viser 60 km/t så måler radaren noen km/t mindre. Det tror jeg du vet godt, så det er vel egentlig ingenting å klage over?;) Selvfølgelig er det frustrerende å måtte betale bot for noe så lite, men speedometeret i bilen er der for at vi skal vite hvor fort vi kjører. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jock1 Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Ja? Du har fremdeles nåla på speedometeret ditt som viser raskere enn det du kjører. og hvis den reelle farten din har vært 69 i følge radaren, og det er bortimot ca 10% feilvisning på speedometeret ditt 10 % av 69 er 6,9. 69+6,9 = 75,9 kmh... Det tilsier da igjen at du har ligget 16 over på speedometeret ditt.. politielsker :/ Siter - Volkswagen golf 1993 1.8GT X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Flere enn meg her som synes snuten burde fokusere litt mer på råkjørere, enn oss som faktisk har glemt å se på speedometeret i 2 sek og har seget 5 km over grensa? jeg for min del kunne ikke hata snuten mer pga det! det verste er at jeg faktisk betalte en bot i dag, den gangen kjørte jeg i 66 i 60 sona. HAFFFFF! var detta i hamar ? Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Ja? Du har fremdeles nåla på speedometeret ditt som viser raskere enn det du kjører. og hvis den reelle farten din har vært 69 i følge radaren, og det er bortimot ca 10% feilvisning på speedometeret ditt 10 % av 69 er 6,9. 69+6,9 = 75,9 kmh... Det tilsier da igjen at du har ligget 16 over på speedometeret ditt.. Så varierer dette kraftig fra bil til bil da! Bilen min har en feilmargin på +- 1(!)km/t, så regnestykket ditt gjelder ikke for min bil, og er nok samme på flere andre biler...! Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Det er et av hovedproblemene... Man bytter dekk, feil fra utgangspunket mm fører til at man ikke kan stole på speedometeret. Jeg kjører E-18 hver dag (jippi...) og har en fartsmåler rett etter Liertoppen, slik at det går ann å sjekke. Dette sto det bl.a. også rett sør for Tønsberg, men slik kan jo ikke få stå oppe. Da vil jo de som tror speedo'n stemmer men som viser for lite kjøre fortere... Fy og fy... Eller hvis du ligger litt over da du passerer den flotte måleren. Da får du, "over 100".... Jaha.... Hvis jeg da vil vite HVOR MYE over, slik at det kan rettes på... nei, da må du bremse og få biler opp i ræva. Kommer seff ann på tidspunkt det men... Typisk statlig løsning... hurra... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 nei, da må du bremse og få biler opp i ræva. Kommer seff ann på tidspunkt det men... Typisk statlig løsning... hurra... Det er ikke rart det blir krig i verden når det virker som om folk bare irriterer seg over ting for å kunne irritere seg over dem. Vet hvor du snakker om, er ikke akkurat livsfarlig å ligge etter 100 på speedo. Det er jo faktisk fartsgrensen, uansett om trafikken ligger raskere (noe den alltid gjør nedover Buskerud - Vestfold E18) ;) Ja, jeg syns også det er irriterende at det står "over 100" osv, men det får da være grenser.. Noe du heller kan irritere deg ved de "din-fart"-målerne er at ingen av dem viser samme tall :P Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jock1 Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 var detta i hamar ? Jess, eller på bergshøgda hvertfall:p Siter - Volkswagen golf 1993 1.8GT X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Det er et av hovedproblemene... Man bytter dekk, feil fra utgangspunket mm fører til at man ikke kan stole på speedometeret. Jeg kjører E-18 hver dag (jippi...) og har en fartsmåler rett etter Liertoppen, slik at det går ann å sjekke. Dette sto det bl.a. også rett sør for Tønsberg, men slik kan jo ikke få stå oppe. Da vil jo de som tror speedo'n stemmer men som viser for lite kjøre fortere... Fy og fy... Eller hvis du ligger litt over da du passerer den flotte måleren. Da får du, "over 100".... Jaha.... Hvis jeg da vil vite HVOR MYE over, slik at det kan rettes på... nei, da må du bremse og få biler opp i ræva. Kommer seff ann på tidspunkt det men... Typisk statlig løsning... hurra... for at den skal vise "OVER 100" så har du en reel fart på over 110. for den gir deg farten over 100. MEn du forstår forhåpentligvis hvorfor det er slik? For å hindre fartsglade mennesker å se hvor fort dem klarer å kjøre gjennom en sånn og bli målt. JOCK1 : ville ikke kalt meg politielsker, men handler litt om at du har gjort en tabbe, og da får du stå for dine handlinger istedenfor å syte og klage over det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Ja? Du har fremdeles nåla på speedometeret ditt som viser raskere enn det du kjører. og hvis den reelle farten din har vært 69 i følge radaren, og det er bortimot ca 10% feilvisning på speedometeret ditt 10 % av 69 er 6,9. 69+6,9 = 75,9 kmh... Det tilsier da igjen at du har ligget 16 over på speedometeret ditt.. På 5 biler har jeg ennå ikke opplevd et speedometer som viser for mye, samtlige har visst for lite sammenlignet med GPS.:wonder: Ved bruk av GPS`en kan jeg f,eks ligge i 65-66 i 60 sone og hvis jeg skulle bli målt så ville deres måling vise 62-63. Litt kjipt at GPS`en har bittelitt lag, så er fullt mulig å drite seg ut sånnsett da.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Ja? Du har fremdeles nåla på speedometeret ditt som viser raskere enn det du kjører. og hvis den reelle farten din har vært 69 i følge radaren, og det er bortimot ca 10% feilvisning på speedometeret ditt 10 % av 69 er 6,9. 69+6,9 = 75,9 kmh... Det tilsier da igjen at du har ligget 16 over på speedometeret ditt.. JEG MENER(min mening, og ytringsfrihet er lov på nasjonaldagen) at du virker som en supertosk! Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 JEG MENER(min mening, og ytringsfrihet er lov på nasjonaldagen) at du virker som en supertosk! haha det var rett ræv som feis! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 JEG MENER(min mening, og ytringsfrihet er lov på nasjonaldagen) at du virker som en supertosk! Jo takk for det. Velger med tanke på signaturen min å ikke uttale meg om min mening om deg! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Det er ikke hver dag jeg og Kennet er enige om ting, men denne gangen er vi skjønt enige. De aller fleste biler (bortsett fra de aller nyeste) har feilvisning på 2-10 % (dette er noe diverse produsenter har vedgått, fordi de ikke klarer å lage helt nøyaktige speedometer). Dette gir kanskje ikke gigantiske utslag i 60-70 km/t, så Kennet tok kanskje litt hardt i da han sa 75, men det er i alle fall sannsynlig at en som blir målt til 65 km/t i 60-sone har hatt minst 70 på nåla, med tanke på at laseren trekker fra 3 km/t samt at bilen viser noe feil. Hvis man er politielsker fordi man vet at mange (ikke alle, men veeeeeldig mange) speedometer viser for mye, er det et eller annet jeg ikke har fått med meg... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 politielsker :/ Å herre.. Tror du skal være glad for at du bare ble tatt i 65, som folk her sier så må du ha "kjørt" i 70+ på speedometeret for å bli tatt i 65, med andre ord var det i teorien en ganske grov overtredelse. Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg