high octane Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Jo takk for det. Velger med tanke på signaturen min å ikke uttale meg om min mening om deg! Fordi jeg er tjukk og du syns synd på meg? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 5km over er sløkket. Er biler som fatisk viser så feil. Min bil viser 4 km under selve farten :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Samma faa. hvor mye feilmargin og bla bla bla. Sjefen for utrykningspolitiet var på radioen forleden og sa at nå skulle verstingene bort fra trafikken. De konsentrerte innsatsen sin om de som utgjorde en fare i trafikken.. Er helt enig med han jeg, men det virker som de har litt kommunikasjonsproblemer internt i etaten Selvfølgelig må vi ha grenser, og selvfølgelig må overtredelser straffes, men så var det det evinnelige ressursproblemet politiet maser om så fort de ser en journalist da. Ta de farlige, og gi en advarsel til de som ser på veien i stedet for speedometeret. Men KriseTeam Halvorsen (Turboed1, jeg lånte den jeg) må vel ha inn noen kroner i den slunkne statskassa Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Samma faa. hvor mye feilmargin og bla bla bla. Sjefen for utrykningspolitiet var på radioen forleden og sa at nå skulle verstingene bort fra trafikken. De konsentrerte innsatsen sin om de som utgjorde en fare i trafikken..Er helt enig med han jeg, men det virker som de har litt kommunikasjonsproblemer internt i etaten Selvfølgelig må vi ha grenser, og selvfølgelig må overtredelser straffes, men så var det det evinnelige ressursproblemet politiet maser om så fort de ser en journalist da. Ta de farlige, og gi en advarsel til de som ser på veien i stedet for speedometeret. Men KriseTeam Halvorsen (Turboed1, jeg lånte den jeg) må vel ha inn noen kroner i den slunkne statskassa Jeg er selvsagt helt enig med deg, men man bør merke seg at det som regel er stor forskjell på Utrykningspolitiet og de lokale politistasjoner/lensmannskontorer. UP arbeider som regel etter en plan som er utarbeidet iht en strategi (som for eksempel å ha ulike typer kontroller på ulike steder på ulike tidspunkter for å ta verstinger), mens et lokalt lensmannskontor kanskje kan finne på å stille seg rett bak 50-skiltet der folk kommer fra 80-sona, bare for å ta flest mulig på kortest mulig tid. Man må selvfølgelig ha grenser, som du sier, og i de fleste tilfeller vil man nok bare få advarsler for å bli målt til 65 i 60-sona. Samtidig må man nødvendigvis ta noen av de "mindre" overtredelsene også, hvis ikke hadde det jo vært meningsløst å ha en gitt fartsgrense. Det svenske justisdepartementet (eller tilsvarende) gikk av en eller annen grunn for ca ti år siden ut i media og informerte om hvilken fart man kunne holde i de ulike fartsgrensesonene før man ble stoppet av politiet, noe som medførte at gjennomsnittsfarten økte betraktelig i Sverige - og det var neppe den effekten departementet hadde ønsket seg ;) Det er kjipt å bli stoppa osv, men noen ganger må man bare bite i det sure eplet. Jeg kjører alltid for fort (og har faktisk aldri blitt stoppa), men hvis jeg blir stoppa en gang, er det vel fortjent. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Fordi jeg er tjukk og du syns synd på meg? Det er vel ingen som synes synd på deg ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Det er vel ingen som synes synd på deg ;) 2 dager til trygdeutbetaling nå. Gleder du deg? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jock1 Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Å herre.. Tror du skal være glad for at du bare ble tatt i 65, som folk her sier så må du ha "kjørt" i 70+ på speedometeret for å bli tatt i 65, med andre ord var det i teorien en ganske grov overtredelse. grov var vel litt overdrevet?:p Siter - Volkswagen golf 1993 1.8GT X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Forstår ikke hvorfor flere prøver seg på, med feilen så viste vel nåla 70+, når nåla viser feil, så er man også klar over det. Ihvertfall vi som titter og skriver på et bilforum. Jeg veit at for å ligge i ca fartsgrense så må (kan) jeg ligge 10% over. Gjør det meg til en "fartssynder" at nåla viser for mye når jeg veit at faktisk fart er mindre? Ikke at jeg ligger i den farten, men det er ikke poenget... :) Og angående fatsmålere, joa, målerene trenger ikke vise 200, men litt kjedelig å ligge i 111 og få over hundre når du faktisk vil rette på det... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 2 dager til trygdeutbetaling nå.Gleder du deg? Jeg gleder meg til du gjør noe annet enn å spre om deg med ubrukelige kommentarer i allverdens tråder. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Ikke alle speedometer har like mye feilvisning da... Etter at jeg bytta til 205/50-16 på golfen, viser speedometeret 1km/t for mye i 110... EDIT: så at mange andre hadde svart det samme.... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Jeg er selvsagt helt enig med deg, men man bør merke seg at det som regel er stor forskjell på Utrykningspolitiet og de lokale politistasjoner/lensmannskontorer. UP arbeider som regel etter en plan som er utarbeidet iht en strategi (som for eksempel å ha ulike typer kontroller på ulike steder på ulike tidspunkter for å ta verstinger), mens et lokalt lensmannskontor kanskje kan finne på å stille seg rett bak 50-skiltet der folk kommer fra 80-sona, bare for å ta flest mulig på kortest mulig tid. . Ja da Helt sikkert. Eller kanskje ikke??http://www.oa.no/nyheter/politirunden/article3577109.ece Snorrett vei, 60 sone noen hundre meter pga Blåkorshjemmmet Som sagt: et kommunikasjonsproblem Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Ja da Helt sikkert. Eller kanskje ikke??http://www.oa.no/nyheter/politirunden/article3577109.ece Snorrett vei, 60 sone noen hundre meter pga Blåkorshjemmmet Som sagt: et kommunikasjonsproblem Det er jo litt forskjell på 65, som denne tråden handler om, og 82, som du referer til, i 60-sona. Forøvrig sa jeg at det "som regel" var fornuft bak UPs kontroller - i det ligger det at det ikke alltid er tilfelle. Men men, jeg er vel ikke så veldig overrasket over at du tradisjonen tro prøver å svartmale politiet og fremstille meg som en politielskende tulling, til tross for at jeg sa at jeg var enig med deg (!!!) i forrige innlegg...hehe... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 65-60 sone er det noe og grine for da.. (du har sikkert hatt nærmere 80 på speedometeret) jeg ble gla jeg når jeg fikk brev om 66 i 60 sona. Ble tatt i boksen 600 meter utafor huset jeg bor i :hammer Kjørt forbi den boksen 100 vis av ganger siden jeg fikk lappen som 19 åring. (fikle med andre ting i bilen er ikke lurt) Når jeg opptaga at jeg hadde dreti meg ut og så på speedometeret hadde jeg 80km i timen, rakk kansje og bremse litt før det blinka noe jevelig.. hehe. Har igjen og betale 600kr nå, JA det er sure penger men man får ikke gjort så mye med det liksom.. BTW: lang behandlings tid? Ble tatt 24.11 07, rettskraftig 27.01.08 og første forfall den 02.05.08 Noe av behandlings tiden kommer nok av at jeg har delt opp regninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Forstår ikke hvorfor flere prøver seg på, med feilen så viste vel nåla 70+, når nåla viser feil, så er man også klar over det. Ihvertfall vi som titter og skriver på et bilforum. Jeg veit at for å ligge i ca fartsgrense så må (kan) jeg ligge 10% over. Gjør det meg til en "fartssynder" at nåla viser for mye når jeg veit at faktisk fart er mindre? NEI Jeg personlig tar nesten alltid (dvs 70soner og opp) høyde for litt misvisning når jeg legger ann farten. (unntaket er da fotobokser :angelsmili: ) Og det er sykt irriterendes og kjøre i kø i 70km/t på speedometeret, for så og komme til et sånn "din fart er" måle stasjon og se at den måler køa til 59-62 km i timen.. da øker hastigheten på køa fordi folk ikke er klar over missvisningen.. MEN det hjelper jo på og få ned gjennomsnitts farta da, missvisningen altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Dette snakket om feilmarginer på speedometeret er like dumt som å beskylde trådstarteren for å ha kjørt i 75 eller whatever. Dette varerer jo sterkt fra bil til bil. Den sikreste måten å sjekke dette på er å ha en GPS som måler hastighet basert på satelitter i bilen. Familiens to Toyotaer (Prius og Yaris, 2006 mod), har en margin på 5km/t under 100, og når den kommer over hundre øker marginen til 10km/t. Ung, uvitende og dum som jeg var trodde jeg, som i likhet med flere her, denne marginen var universal, og da jeg kjøpte min første bil, en Eclipse, suste jeg av gårde i 5 kilometer i timen over grensa der jeg visste det var fartskontroll/og/eller kameraer. Til min store forskrekkelse hadde jeg med en GPS i bilen en gang og fant ut at speedometeret viste 100% nøyaktig fart - noe som skremte meg, og siden den gangen har jeg alltid fulgt og stolt på nåla 100% når jeg er på ofte kontrollerte veier/veier med fotobokser. Det var bare flaks at jeg ikke ble knipset. Nå skal det sies at jeg ikke vet om det er noen margin eller ikke på trådstarterens Volkswagen, men likevel... Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg