Gå til innhold

bot for 65 i 60 sona!

Ranger emnet

Jock1

Anbefalte innlegg

Dette snakket om feilmarginer på speedometeret er like dumt som å beskylde trådstarteren for å ha kjørt i 75 eller whatever. Dette varerer jo sterkt fra bil til bil. Den sikreste måten å sjekke dette på er å ha en GPS som måler hastighet basert på satelitter i bilen. Familiens to Toyotaer (Prius og Yaris, 2006 mod), har en margin på 5km/t under 100, og når den kommer over hundre øker marginen til 10km/t.

Ung, uvitende og dum som jeg var trodde jeg, som i likhet med flere her, denne marginen var universal, og da jeg kjøpte min første bil, en Eclipse, suste jeg av gårde i 5 kilometer i timen over grensa der jeg visste det var fartskontroll/og/eller kameraer.

Til min store forskrekkelse hadde jeg med en GPS i bilen en gang og fant ut at speedometeret viste 100% nøyaktig fart - noe som skremte meg, og siden den gangen har jeg alltid fulgt og stolt på nåla 100% når jeg er på ofte kontrollerte veier/veier med fotobokser. Det var bare flaks at jeg ikke ble knipset.

Nå skal det sies at jeg ikke vet om det er noen margin eller ikke på trådstarterens Volkswagen, men likevel...

Ganske enig i at man ikke skal beskylde trådstarter for å ha liggi i 70-75 i 60 sonen uten konkret bevis.

min audi missviser 3km i 60 med vinter dekk, mens med sommerdekk missviser den 3 km i 100 sona å dette er dekk som til og med har samme dimensjon. men forskjellige leverandører og mønster selvfølgelig.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men se der jah, fint og se at noen følger opp trådene sine til de absolutt kan sies å være ferdig diskutert eller målet er oppnådd.

Har større feilmargin på alle 4 bilene på gården her. Merca er det 10 feil, 100 på nåla er 90, det skyldes feil dekkdimm, finnes ikke 185/70 R15 Q91 RF som er mulig å få tak i lengre, Toyotaen er det 8-9 feil, va det skyldes får da gudene vite, er orginal dim. Opeln er det litt uvisst hva som stemmer. Ene gangen fant jeg ut den var så mye som 15 feil, med nåla på 90 var farta 75, så plutselig fikk jeg høre at jeg lå 10 over hele veien av søskenbarnet som kjørte bak, det skal sies at da lå nåla 20 over, så vell vell. Blir nok nødt til å justere no tøw der affal.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider