Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pumpen er litt jobb å bytte, må ut med registeret og bunnpannen.

Bunnpannen i seg selv er ikke bare bare å få ut, er en del ting som må fjernes. Blant annet oljefilter og oppheng + ett brakett som er festet i gearkassen.

 

Jeg brukte en helg på min LE på register bytte, så du må nok regne med noen timers arbeid og fustrasjon.

 

Tilgjengjeld kan du jo få gjort en del ting samtidig:

- Bytte register

- Bytte multireim

- Bytte olje + oljefilter

 

Men er du helt sikker på at pumpen er deffekt? At det ikke bare er bryteren/sensoren?

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en tlf i går, nå hadde automatt kassa gått i såkalla Limp Mode.

jeg vurderer sterkt å satse på 2.0 Manuel i stedet for automat.

men er det stor forskjell på motoreffekten fra en 2.5 til 2.0 ?

hadde en med 4 voksne personer og det tok litt tid før den kom seg opp i 80. eller er dette noe man justere eller oppgradere på en eller annenmåte som ikke gjør banken knusk tør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvekjørt 2.5L :(

To literen har 131HK, mens 2.5 har 163HK.

To literen har 174nm, mens 2.5 har 218nm.

Så det er jo litt forskjell der. Men den sprekeste Stratusen er 2.0l med manuell girkasse ;) Men vil fort tro at du merker vekt mindre med 2.5L.

 

Hvis det er trimming du tenker på, så vil nok de fleste være enig i at "billige" løsninger ikke er noe lurt ;) Skal du ha en sprek Stratus må du regne med noen kroner. Chip og sportseksos gir deg ikke noe særlig ytelse.

 

Du kan også ta en titt på Neon, 2.0L. Samme motor som i Stratusen, men dette er en mindre og lettere bil så du henter mye på det. Vær obs på at en del 2.0L Neon av de senere modellene var sperret på 100HK.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk kjøpt meg en stratus 2.0l 96mod manuel.

men jeg fikk et par problemer. kanskje du har vert borti dette før?

 

Når jeg starter bilen, tar det kanskje 2 til 5min før turteller begynner å reagere.og speedom.hakker litt på 60kmt. men når det har godt noen min, funker dette.

-noen ideer?

 

Når jeg gasser litt hører jeg skrangling fra motorrommet venstre side høres ikke noe bra ut.

 

når jeg kjører lav turtall hakker eller nykker bilen.

også vist jeg gir bånn pedal spesielt i 5giret

 

ellers tror jeg bilen virker sån ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du valgte 2,0l. Jeg har både en 2,0l og en 2,5l forskjellen er stor når det gjelder yttelse. 2,5l er en drøm å kjøre og den bruker faktisk ikke så mye mer drivstoff enn 2,0l.

 

Turteller er en kjent feil når det gjelder stratus. På begge mine stratuser virker turtelleren når det måte passe for bilen. Ulyd ved gasspådrag kan være noe som er løst på eksosanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa hadde mest lyst på en 2.5

men jeg fant en 2.0 i nabo kommunen, får kjøpe en 2.5 senere ^^

 

fikk fikset nøkkingen det var en sprukket vakum slange.

men vet ikke hva skranglingen er.

 

når jeg kjører i 1 eller 2 nedover bakker. skrangler den. når jeg tar inn clutchen ingen skrangling. har jeg den i revers kan det være litt klikke lyder.

kan det være et lager mellom girkasse og motor?

 

når det gjelder instrument panelet, kan det være kretskortet? slike jeg forstår det er stratusen coil less :s eller noe slikt.

 

kan jeg kjøpe et fra usa med Mph og bytte ut speddometeret med mitt gamle kmh, eller må jeg ha et fra europa, med kmh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden lyden forsvinner når du trør inn clutchen,så vil jeg tro at sjansen er stor for at det er utløserlageret som er defekt. Utløserlager sitter mellom gearkasse og motor. Når du først gjør jobben så skift også det lille lageret som står inders på svinghjulet.

 

Jeg vil tro at du kan kjøpe et speedometer fra Usa og putte inn. Minuset blir at du må lese av i miles. Men Rstange vet mer om dette enn jeg,så hør med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske speedometere (akkurat som EU-versjonen) har både Miles og km/t. Km/t står under Miles. Eneste som ikke viser km/t, er triptelleren og Mileage. Men dette kan du regne ut hvis du skal lese av. Er vel ikke hver dag man sjekker ut hvor langt bilen har gått.

 

Speedometer er det bare å bytte rett ut, ledninger og alt er det samme.

 

Men for all del, ikke kjøp US-plater til ditt gamle speedometer. Da blir det helt feil. Kjøp hele greia.

 

Har US-speedometer selv, og det går glimrende :)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden lyden forsvinner når du trør inn clutchen,så vil jeg tro at sjansen er stor for at det er utløserlageret som er defekt. Utløserlager sitter mellom gearkasse og motor. Når du først gjør jobben så skift også det lille lageret som står inders på svinghjulet.

 

Jeg vil tro at du kan kjøpe et speedometer fra Usa og putte inn. Minuset blir at du må lese av i miles. Men Rstange vet mer om dette enn jeg,så hør med han.

 

Hvor kan jeg få bestilt dette? vet ikke hva det hetter på engelsk.men kan dette fikses selv løpet av en helg?

 

Amerikanske speedometere (akkurat som EU-versjonen) har både Miles og km/t. Km/t står under Miles. Eneste som ikke viser km/t, er triptelleren og Mileage. Men dette kan du regne ut hvis du skal lese av. Er vel ikke hver dag man sjekker ut hvor langt bilen har gått.

 

Speedometer er det bare å bytte rett ut, ledninger og alt er det samme.

 

Men for all del, ikke kjøp US-plater til ditt gamle speedometer. Da blir det helt feil. Kjøp hele greia.

 

Har US-speedometer selv, og det går glimrende :)

 

så vist jeg kjøper et helt et, fra usa. og bytter speedoen med mitt kmt vil dette da funke? eller vil den vise helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser med stor interesse på det dere skriver.

Har en 96 Stratus selv og er meget fornøyd, men... det er noe småtteri.

Dette med turteller og trippteller som kommer og går.

radioen min driver og kutter ut så kommer det amp-clip, finner ikke noe feil.

Oljelekasje i plugger.

Og nå har jeg noe i forstillingen som driver og slår, mulig det er lageret.

MEN hvor på e-bay finner dere alle de delene som dere snakker om og er det noe avgift på deler fra USA?????:magic:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår