rstange Skrevet Juni 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Fikk hjullagrene i posten på lørdag. Kjøpte to, hadde egentlig tenkt å bytte på begge sider framme (kun høyre som var gåent), men etter å ha stått to dager på rad for å bytte ett så fant jeg ut at jeg ikke gidder begge. Skulle nok gått litt fortere med det andre, men skal heller ha det nye liggende til det gamle ryker. Klart til demontering: Satte på reservehjulet for å få av senterbolten, satte bilen på hjulene og brukte luftverktøy for å få det løst, tok bare med luftverktøyet såpass at jeg fikk løsnet mutteren også tok jeg resten for hånd ;) Hjullageret sitter inni det "huset" som står ytterst, får ikke kjøpt bare lagre, men kun komplett hus med lager. Skal egentlig gjøre løs hele styre armen, men håpet jeg skulle slippe det. Så jeg gjorde løs det gamle uten å ta løs armen. Selvfølgelig en bolt som satt helt fast og utilgjengelig. Prøvde å varme den og spraye på en god del rustløser uten at det hjalp. Så da ble det fram med hardere skyts. Brukte vinkelsliperen til å kutte over bolten. Innså til slutt at jeg ikke kom til å få ut det gamle "huset" uten å gjøre løs styre armen, så da var det bare å gjøre løs endeleddet og nedre bære arm. I prossesen med å få løs styre armen så kom det gamle huset ut, så håpet da jeg skulle slippe å gjøre løs nedre bære arm, men på grunn av kransen til abs-sensoren så fikk jeg ikke inn de nye boltene. Så endte tilslutt opp med å ta løs hele greia. Så alt styret med å få løs boltene kunne vært gjort mye lettere om jeg hadde tatt løs styre armen fra begynnelsen av. Her er iallefall det nye på plass, og alt er klart til montering igjen. Dessverre ble det ikke flere bilder fra sammenmonteringen, men det gikk ganske fort og greit egentlig. Det største problemet med slikt arbeid er alltid demonteringen når man aldri har gjort det før, og alt sitter bom fast på grunn av all rusten. Tok en test tur i går og ble jo en helt ny bil. Har aldri vært så stille i bilen før. :) Nye sommerdekk og nytt hjullager var vel investerte penger ! De sommerdekkene jeg hadde fikk jeg med bilen når jeg kjøpte den, og de bråkte noe helt grusomt fra første sesongen jeg brukte de. Så ble virkelig en ny bil. Hører jo faktisk vindsus nå ! ;) Blir vel mer arbeid etterhvert, skal vel igang med registerbytte i løpet av sommeren tenkte jeg. I mellomtiden så har jeg ett nytt prosjekt: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foxchase Skrevet Juni 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Hei. Jeg så dere skrev angående bytte av motor i Stratusen tidligere, fra 2,0 til 2,4. Selv har jeg drevet med noe gransking og undersøking av dette temaet, så jeg postet en tråd på Stratusphere.net for en stund tilbake. Jeg legger ved en lenke hvor dere kan lese hvilke tilbakemeldinger jeg fikk, er også snakk om bytte fra 2,0 SOHC til 2,0 DOHC. http://www.stratusphere.net/forums/index.php?/topic/53466-20-to-24-head-or-engine-swap/page__p__527550__fromsearch__1#entry527550 Håper dette gjør saken noe klarere! Siter - 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic - 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foxchase Skrevet Juni 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2011 Og angående 2,0 DOHC-motoren: Dette er samme motor som ble brukt i PT Cruiser og Sebring frem til 2002, hvis jeg ikke husker feil. Man kan bytte topper på disse to og få en bedre motorkompresjon som er ideell for turbo. Siter - 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic - 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 hehe... hadde du lest et av de mange "todo" hadde du sett at det er faktisk mye enklere og lettere å demontere hele armen... :) det fant jeg også ut når jeg skiftet hjulleager for en del år siden :) men jeg ser at din bil har andre typer torx skruer? eller har du skiftet til umbraco etterpå? jeg slapp å bruke vinkel slipper heldigvis ;) men: løsne hele armen av + bruk lufverktøy=et par timers jobb.... :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 Hei.Jeg så dere skrev angående bytte av motor i Stratusen tidligere, fra 2,0 til 2,4. Selv har jeg drevet med noe gransking og undersøking av dette temaet, så jeg postet en tråd på Stratusphere.net for en stund tilbake. Jeg legger ved en lenke hvor dere kan lese hvilke tilbakemeldinger jeg fikk, er også snakk om bytte fra 2,0 SOHC til 2,0 DOHC. http://www.stratusphere.net/forums/index.php?/topic/53466-20-to-24-head-or-engine-swap/page__p__527550__fromsearch__1#entry527550 Håper dette gjør saken noe klarere! Takk for link :) Bekrefter vel bare det jeg har lært :) For at du ska kunne bytte ifra 2.0 til 2.4, trenger du komplett motor + ECU til den motoren. MERK: noe av det elektriske på bilen vil ikke virke me 2,4 ecu boksen! Så trengs litt omkobling evt... Ellers så passer Svinghjul og manuell girkasse ifra 2.0 rett på 2.4.. Så gjør det igjen mye kjekkere å bytte :D Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foxchase Skrevet Juni 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 Hehe. Personlig ville jeg nok holdt meg til 2,0-motoren og eventuelt bare byttet topp og kamaksel. Det er det "billige" alternativet :P Siter - 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic - 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stave1989 Skrevet August 3, 2011 Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Ser bilen din står for salg på finn ? :O kvitte deg med stratusen :O :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StratusAutomat Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Noen som har senket stratusen sin uten bodykit og sånt? lurer på å gjøre det, men har lyst å se hvordan det ser ut =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Denne er senka uten bodykit: Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StratusAutomat Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 Hmmh... Den ble ikke så lav som jeg hadde håpet på, men vet du hvor lav den er? 30 eller 40mm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet August 7, 2011 Rapporter Share Skrevet August 7, 2011 sikkert 30mm.. Laveste jeg vett om som du får med Tüv godkjenning er 40mm. Det er egentlig lavt nok, tenke på at det er en stor bil å god avstand mellom fram dekk å bak dekk. Så jeg kommer ikke til å senke mer enn 40-45 på min. Skal gå an å få Kw justerbart coiloversett ifra statene, men om dette settet har tüv godkjenning vet jeg ikke... Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Ser bilen din står for salg på finn ? :O kvitte deg med stratusen :O :P Ja den ligger ute på finn. Vurderer å selge bilen. Siden livssituasjonen har endret seg litt blir ikke bilen brukt så mye lengre, dessverre en litt dyr bil å ha stående i ro. Så hvis noen andre er interessert så tenker jeg det er bedre enn at den står forran huset her ubrukt :) Er jo en kjempeflott bil som, hvis det blir salg, blir solgt med tungt hjerte. Hvis noen er int. så er det bare å sende meg en melding, eller så finnes bilen på finn ;) Er jo mye info i tråden her hva som er gjort med bilen osv. :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet August 10, 2011 Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Hva ligger den ute for? (kan ta det på PM evt. ;) ) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Sender deg en PM ThomasEK :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 10, 2011 Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Ja den ligger ute på finn. Vurderer å selge bilen. Siden livssituasjonen har endret seg litt blir ikke bilen brukt så mye lengre, dessverre en litt dyr bil å ha stående i ro. Så hvis noen andre er interessert så tenker jeg det er bedre enn at den står forran huset her ubrukt :) Er jo en kjempeflott bil som, hvis det blir salg, blir solgt med tungt hjerte. Hvis noen er int. så er det bare å sende meg en melding, eller så finnes bilen på finn ;) Er jo mye info i tråden her hva som er gjort med bilen osv. :) Jeg ønsker deg lykke til med salget,uansett så kommer du til å angre etter en stund på at du solgte den. Får du det du forlanger for den er du en meget god selger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.