Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, USA-lyktene var på. Var spent på LEDsene ville gå gjennom kontrollen, men det gjorde de fint :)

Kan jo også nevne at modden min med pæreskolene tåler 80/100W pærer. Har kjørt siden desember nå uten problemer, og sokklene er like hele.

http://www.bilforumet.no/stratus/198732-chrysler-stratus-10.html#post2632017

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, USA-lyktene var på. Var spent på LEDsene ville gå gjennom kontrollen, men det gjorde de fint :)

Kan jo også nevne at modden min med pæreskolene tåler 80/100W pærer. Har kjørt siden desember nå uten problemer, og sokklene er like hele.

http://www.bilforumet.no/stratus/198732-chrysler-stratus-10.html#post2632017

og plastik glassa er like klare ? ikke no missfarging ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke bli fattig heller :P tenke lade med 0.4 som er helt fint, og orginal oppsette på motoren tåler det fint, bare det at det er helvettes liten plass bak ved manifold:S

hvis det blir prosjekt av det, så blir det nok 2L med turbo og cooler, hadde jo morro for irritasjonen sin skyld, går ikke akkurat så mange stratus'er med turbo her jeg bor eller sånn generelt av hva jeg har sett og hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger og vite om det er 420A motor så har du settet på Ebay..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350325829872&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT

Det kittet:) med alt du trenger ^^ men må nesten bare vite om det er til riktig motor, også må jeg få kommet i gang med jobben jeg nesten akkurat har fått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Blir spennende ;) Du får holde oss oppdatert!

Har fått tatt vårrengjøring på min bil nå :)

P1010403.jpg

P1010405.jpg

Motoren fikk også en vask :)

P1010407.jpg

P1010432.jpg

Selvfølgelig også interiøret.

P1010410.jpg

P1010427.jpg

P1010428.jpg

Etter ca. 8 timer med vasking, støvsuging, polering og voksing ble bilen både ren og blank. Dessverre varte det ikke lenge, er ganske vått ute og kombinert med at de fleste kjører pigg enda er det mye skittent vann på veien :) Men føltes uansett godt å få polert og vokset etter en ganske hard vinter med salt på veien !

P1010434.jpg

Har også fått tak i rette flagg til bilen ! :) Blir å bruke dem under Amcar-treff.

P1010441.jpg

Begynner også på ett nytt prosjekt nå. Carputer! Har lenge ønsket å bygge en og har endelig bestemt meg for å gjøre det. Kommer til å bli ett langsiktig prosjekt, men sakte men sikkert kommer nok maskinen til å ta form. Første del har jeg allerede bestilt, mottat og begynt å modifisere.

Kabinettet, ett Aero 3 Mini-ITX:

_DSC8921.jpg

_DSC8935.jpg

Må jo forresten også få med ett bilde av det improviserte studioet :P

P1010277.jpg

Grunnen til at jeg valgte dette var fordi det er lite, egner seg fint i bilen og at det så ut til å lett la seg modifisere. Kabinettet er laget i aluminium og måler ikke mer enn 25,4x23,4x8,0cm.

Etter ca. 3 dager i Google SketchUP hadde jeg en fin "modell" over hvordan kabinettet vil bli. Planen er å montere fire vifter, to som suger og to som blåser ut luft, for å skape en fin strøm av luft gjennom kabinettet.

carputer_28.jpg

carputer_18.jpg

carputer_16.jpg

For å hente mer plass inne i kabinettet har jeg valgt å fjerne de to bunnplatene som orginalt er der:

_DSC8948.jpg

I stedet lager jeg en ny bunnplate som jeg skrur hovedkortet og harddisken i. Dette krever også at jeg lager to nye plater forran og bak:

carputer_12.jpg

Etter å ha kjøpt riktig verktøy har jeg smått begynt å modifisere kabinettet. Har bestemt meg for å sette eksosviftene på utsiden av kabinettet i forskjell til SketchUp modellen, rett og slett for å spare plass inne i kabinettet. Derfør prøver jeg å kutte i rillene på utsiden slik at viftene vil passe. Hullene laget jeg med en hullsag fra biltema.

IMG_0957.jpg

IMG_0960.jpg

IMG_0958.jpg

Har også bestilt og fått tastaturet, valgte ett som er lite nok til å kunne ligge i hanskerommet. Rii Mini Wireless Keyboard. Jeg vet det finnes ett tastatur fra Logitech som ikke er mye større, som også har norske taster (ÆØÅ), men dette kostet bare halve prisen og har bakgrunnsbelysning.

IMG_0941.jpg

(Beklager at de siste bildene var litt dårlig kvalitet, iPhone tar ikke de beste bildene.)

Hovedkortet blir ett Intel DH57JG Mini-ITX, dette venter jeg enda på. Kommer også en del små deler etterhvert, blant annet vifter og noe verktøy osv. Skjermen har også kommet, valget falt på en 8" Touch. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal montere denne enda. Kommer med bilder og mer informarsjon om skjermen i neste update. :)

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag ny pakke ;)

Fikk viftene til kabinettet i dag, 60x60x10mm Delta vifter :)

P1010474.jpg

Vifte griller for lange fingre og annet som måtte prøve seg, og selvfølgelig støvfilter til innsug.

P1010475.jpg

CPU-kjøleren er også kommet :) En Swiftech MCX-VCore

P1010471.jpg

Og en 80x80x15mm Delta vifte, skal være akkurat nok klaring til CPU-kjøler og viften.

P1010473.jpg

P1010470.jpg

Har også brukt litt tid på kabinettet i dag, er snart ferdig med hullet til den ene viften:

P1010458.jpg

P1010453.jpg

P1010457.jpg

Her kommer også som lovet bilder av skjermen. En Lilliput 8" 869GL. Valget falt på denne først og fremst fordi den har HDMI inngang, med 1080p. Altså en av de få (enda) touch skjermene i denne størrelsen med digital inngang.

P1010476.jpg

P1010480.jpg

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe morsomt prosjekt!! :) skal følge med da jeg har tenkt å ta i bruk pc i bilen og -men det blir en bærbar som kan tas ut og inn ved behov og i tilleg til "vanlig stereoanlegg" -mest som extra lydkilde- mine odr har en optisk inngang som kan brukes til dette formål, men må mekes spesiele løsninger.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal holde dere oppdatert på framgangen med carputern, kommer nok til å bli ett evighetsprosjekt. Håper å få alt montert i løpet av sommeren da :) Primært tenker jeg å bruke den til musikk (spotify), GPS og ODB II "live" data og logging. Kanskje ryggekamera og traffikkamera etterhvert.

Har hatt en lang helg i Nordlandshallen. Amcar-klubben var deltakere på Bodø Auto Show, så jeg var med som parkeringsvakt og standvakt :) Bilen var også med, for å dra litt nye biler til amcar miljøet:

P1010520.jpg

P1010521.jpg

Fikk ikke så mye tid til carputern, men fikk gjort litt i dag. Er så og si nesten ferdig med den ene siden av kabinettet, altså kutting og hull til en vifte:

P1010524.jpg

P1010526.jpg

P1010531.jpg

P1010532.jpg

P1010536.jpg

Har også begynt på andre siden for å få plass til viften der også:

P1010541.jpg

Har også fått testkjørt viftene, ble overasket over lydnivået, nesten ikke hørbart. De flyttet greit med luft også, så det skal bli spennende når alt er montert på plass i kabinettet...

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider