rstange Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Ny dag, ny økt i garasjen. Etter mye om og men klarte jeg til slutt å forstå teknologien bak fjæren til park"bremsen" (eller va jeg skal kalle den). Fikk ned valve bodyen og inspisert bak: Det var mye majones rundt sensoren og sensoren var også blitt ødelagt/delt. Vet ikke om det forklarer problemet, så langt virker det faktisk som om det eneste som har skjedd er at vaieren har flyttet seg, men tror uansett det var lurt å få den ned å inspisere bak. Så kan jeg også få bort majonesen som har dannet seg og ikke minst fikset sensoren: Nå må jeg bare finne ut hvor mye jeg må bytte av deler for å få reparert sensoren, så håper jeg det ikke blir alt for dyrt :) Nå ser også gutterommet ut som ett ekte gutterom: Å hvem liker ikke lukten av girolje? Vel, ikke jeg, menmen. ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Du er ivertfall ikke redd for å prøve deg frem :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålsken Skrevet Mai 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2010 Heisann heisann Kjører selv en 95 stratus LE som hakker og kakker litt. Lurer på om du har vært borti lignende plager på din og kanskje har noen tips: 1.Jeg trør inn gassen, ingen ting skjer, plutselig slår den inn. Noen ganger må jeg slippe gassen og trø den inn på nytt. Skiftet bensinfilter, luftfilter, plugger, pluggledninger og plugghetter...problemene gir seg ikke. Fjernet innholdet i katalysatoren som var helt løst. 2. Tåkelys. Ligger det ledninger i bilen fra før? Er bryter klar, men virker som jeg ikke kan ha både kjørelys og tåkelys på samtidig og det er litt irriterende i snøføyka her nord. 3. Ulyd i ratt/servosystem. Etter brå svinger bråker det både når jeg svinger og kjører fremover, og det virker som det er litt ekstra virbrasjoner i rattet da. Det gir seg men kommer tilbake i neste brå sving. Vært borti lignende? Håper du/noen med litt snøring kan hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålsken Skrevet Mai 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2010 Fargekoden i stratus: sjekk venstre framdør :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 Hei hei ! 1.Jeg trør inn gassen, ingen ting skjer, plutselig slår den inn. Noen ganger må jeg slippe gassen og trø den inn på nytt. Skiftet bensinfilter, luftfilter, plugger, pluggledninger og plugghetter...problemene gir seg ikke. Fjernet innholdet i katalysatoren som var helt løst. Kan være throttle-position-sensor, uten at jeg vet noe. Hørtes i allefall veldig merkelig ut. 2. Tåkelys. Ligger det ledninger i bilen fra før? Er bryter klar, men virker som jeg ikke kan ha både kjørelys og tåkelys på samtidig og det er litt irriterende i snøføyka her nord. Ledninger ligger klart, det eneste jeg merket i min 95mod. var at ledningen fra motorrommet til bryteren i kupeen ikke var der, så den måtte jeg strekke. Har du rett bryter? Det finnes fire brytere: 1. Europeisk variant med tåkebaklys 2. Europeisk variant med tåkelysfront og tåkelysbak 3. Amerikansk variant med tåkelys front 4. Amerikansk variant uten tåkelys De to første er selvfølgelig vanligst i norge siden det var de bryterne de ble levert med her. Den europeiske varianten med tåkelysfront kan trekkes ut når bryteren står i parklysposisjon, da slår man på tåkelyseneforran sammen med park. Setter du bryteren i nærlysposisjon trekker du ut bryteren og da slår tåkelyseneforran seg på, trekker du bryteren enda ett hakk bak da får du også tåkebaklys. Men husk at det er aldri lov til å bruke nærlys og tåkelys samtidig. 3. Ulyd i ratt/servosystem. Etter brå svinger bråker det både når jeg svinger og kjører fremover, og det virker som det er litt ekstra virbrasjoner i rattet da. Det gir seg men kommer tilbake i neste brå sving. Vært borti lignende? Har ikke peiling, det hørtes veldig merkelig ut. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
automan Skrevet Mai 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 Heisann heisann Kjører selv en 95 stratus LE som hakker og kakker litt. Lurer på om du har vært borti lignende plager på din og kanskje har noen tips: 1.Jeg trør inn gassen, ingen ting skjer, plutselig slår den inn. Noen ganger må jeg slippe gassen og trø den inn på nytt. Skiftet bensinfilter, luftfilter, plugger, pluggledninger og plugghetter...problemene gir seg ikke. Fjernet innholdet i katalysatoren som var helt løst. 2. Tåkelys. Ligger det ledninger i bilen fra før? Er bryter klar, men virker som jeg ikke kan ha både kjørelys og tåkelys på samtidig og det er litt irriterende i snøføyka her nord. 3. Ulyd i ratt/servosystem. Etter brå svinger bråker det både når jeg svinger og kjører fremover, og det virker som det er litt ekstra virbrasjoner i rattet da. Det gir seg men kommer tilbake i neste brå sving. Vært borti lignende? Håper du/noen med litt snøring kan hjelpe. hmm merkelig jeg har 97 le mod som begynner og fuske litt lignende hva gjorde du med problemet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mai 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 Når det gjelder ulyd i servo så kan det være for lite olje på servoen,eller luft i systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Var det jeg å tenkte, men er ikke det litt rart med tanke på at det rister i rattet? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Han skrev ristet,men jeg tror nok heller han mener vibrasjoner. Jeg hadde samme feil på min første stratus. Et rør som startet og lekke servo olje,da kom disse symptonene som han beskrev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålsken Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Det jeg tror er problemet med gassen er rett og slett luftmassemåleren. Altså det elektriske. Men om vi ikke fikk alt ut av katalysatoren eller ikke fikk den skikkelig tett kan det selvsagt påvirke litt. Når det gjelder tåkelysa så har jeg en bryter som du beskriver, jeg trekker den liksom ut mot venstre for å få disse på. Kan ha den i tre hakk. Frem, midt i og bak. Jeg vet om loven om å kjøre med nærlys og tåke, men i snøfaøyka må man noen ganger, og det er da jeg lurer på, KAN jeg det med DEN bryteren? Når det angår servo så skal bilen på verksted, de får finne ut av det... Jeg har ikke fått gjort noe med noen av delene enda. For de som ønsker råd og tips om Stratus 95-00 kan denne siden kanskje være til hjelp: http://www.tv2underholdning.no/broom/chrysler/stratus/1995_2000/ Takk for låne av tråden, fant ingen andre vettuge Stratus-tråder som var aktive med folk med en viss peiling. Dessuten kan jo mine "feiler" være med å hjelpe andre som har lignende symptomer (kanskje en vanlig Stratus-feil?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålsken Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Jeg vil med tid og stunder utover sommeren "blogge" litt om hva som skjer med bilen og legge ut bilder, kan sikkert plotte inn en link her da, for de som eventuellt er interessert. Det skal legges inn tåkelys, jeg skal ombygge grillen og ta knekken på et par rustflekker. De allerede nevnte feilene med gass og servo må jeg nok overlate til verkstedet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Jeg vil med tid og stunder utover sommeren "blogge" litt om hva som skjer med bilen og legge ut bilder, kan sikkert plotte inn en link her da, for de som eventuellt er interessert. Det skal legges inn tåkelys, jeg skal ombygge grillen og ta knekken på et par rustflekker. De allerede nevnte feilene med gass og servo må jeg nok overlate til verkstedet.. Opprett deg en egen "Min Stratus", "Min Bil" e.l. tråd her, så blir det mindre støy i denne.. :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålsken Skrevet Mai 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2010 Opprett deg en egen "Min Stratus", "Min Bil" e.l. tråd her, så blir det mindre støy i denne.. :) Det var nettopp det jeg hadde tenkt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Etter tre uker, to ukersventing på deler, så har jeg endelig fått sensoren. Jeg bestilte via mopars egen nettbutikk til veldig hyggelige priser. Ulempen er at du må ha postadresse i USA for å handle direkte hos mopar, men det har jeg fra før siden jeg allerede handler masse derifra :) jetcarrier.com for de som lurer på hvordan man skaffer seg en. Vær OBS på at mopar sender hver del i en forsendele (noe jeg erfarte, bestilte oljefilter og en o-ring i tillegg). Så det kan fort bli noen kroner mer i frakt enn det du beregner, så det er ikke lurt å vente å gjøre stor innkjøp, siden jetcarrier flår deg for frakt da. Kan jo røpe såpass at frakten ble dyrere enn delene, men så sparte jeg enda mange kroner i forhold til pris på bare sensoren i norge :) Her er sensoren: Og oljefilteret: Har også bestilt (fra en annen leverandør, mopar orginalt ble for dyrt) opp diverse plastklips som brukes rundt om i bilen, siden disse er lett å ødelegge: Har kjøpt ca. 50 plastklips til dørpanelene: 25 stk plastklips som blant annet brukes på diverse sensorer, som temperatursensoren, kan også brukes på grillen: 50 stk plastklips med stjernehodet til grillen: 150 stk små plastklips til plastdeksler osv (disse er de mest bruke til å feste plastdeksler i motorrommet): 100 stk store plastklips til plastdeksler osv: Og til slutt 25stk kabelstrips til å feste i karroseriet, brukes til kabler osv. i motorrommet: Er greit å ha liggende slike klips, det er fort gjort å ødelegge noen når man holder på :) Håper i allefall å få byttet sensoren i helgen, så jeg får bilen på veien igjen. Begynner å savne den nå :( Dessuten skal det være sommermønstring/nasjonal motordag/sentrumsdager med amcar bodø neste helg, å da vil jeg ha bilen med ! :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Gikk i gang med å bytte sensoren idag. Fikk byttet, men glemte å ta bilde av den nye sensoren :P Men det er ikke så nøye. Fikk gjort rent kontaktpunktet til sensoren da :) Også har jeg demontert halve bilen innvendig for å finne ut hvordan jeg strammer wieren. Uten at jeg fant ut noe mer om det da. For wirenen er for slakk til at jeg får den på plass. Det er en vekt på enden av wieren, og den har ett spor som skal tres over giroverføringen til girkassen. Men når giroverføringen og girspaken står i "park" får jeg ikke wieren på plass, derimot om jeg flytter spaken bakover til "drive" så passer den. Men da er jo ikke girspaken i rett posisjon :) Så det må jeg finne ut av. Ellers ser alt bra ut, tror jeg fikk parkbremsen på plass, men skulle hatt en ekstra person til å se sammen med meg. :P Så kan jeg ligge under bilen og se mens han girer, også kan vi prøve å dytte hjulene i samme retning når bilen står i park. Det som skjer nå er jo at hjulet på andre siden går motsatt vei :) Vil helst vite at det funker før jeg skrur helt sammen. Så må vel mase på en kompis eller noe ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.