Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Siden jeg tok ut midtkonsollen tenkte jeg å få ordnet bryteren til antennen, fikk aldri festet den sist, ble bare lagt løs inni midtkonsolen. For de som ikke husker monterte jeg en bryter til den elektriske-antennen for over ett år siden. Slik at antennen ikke skulle gå opp selv om radioen var på. Bruker jo nesten ikke radio, stortsett kun iPod.

 

P1010927.jpg

 

P1010928.jpg

 

Så jeg loddet kabelen på bryteren:

 

P1010932.jpg

 

P1010938.jpg

 

Og laget hull i midtkonsollen til å plassere bryteren:

 

P1010941.jpg

 

Ble ikke så værst synes jeg, trenger bare lukke opp lokket og trykke på bryteren når jeg trenger antennen. Enkelt og nesten usynlig.

 

P1010944.jpg

 

P1010945.jpg

 

Siden det er lys i bryteren må jeg også ha en jordkabel, kommer til å feste den i skruen som fester midtkonsollen til chassiet.

 

P1010948.jpg

 

Kanskje ikke helt rett farge på sleeven, men kommer ikke til å vises i bilen uansett.

 

P1010949.jpg

 

Har hatt lyktene hjemme en måned til tørk nå, siden jeg er plaget med fukt. Så tenkte å prøve å tette bedre rundt lyktene

 

P1010950.jpg

 

Så jeg kjøpte blank sillikon til å legge rundt glasset.

 

P1010953.jpg

 

Vises nesten ikke, så håper det kanskje hjelper? Vet ikke om noen har noen gode triks for å få lyktene fri for fukt?

 

P1010955.jpg

 

De står i allefall til "tørk" nå, så håper jeg å montere tilbake på bilen i morgen.

 

P1010954.jpg

 

Tok også for meg dashbordet

 

P1010956.jpg

 

Siden jeg ikke var 100% sikker på å beholde CMTCen limte jeg aldri sammen dashbordet, og det har blitt irriterende etterhvert siden plasten lager mye lyd når jeg kjører når den beveger seg. Så har måtte slå hardt i dashbordet for å få det til å bli stilt. Men siden jeg hadde alt ute nå tenkte jeg å gjøre noe med det, så hadde litt sillikon rundt der også når jeg først var i gang :)

 

P1010957.jpg

 

P1010961.jpg

 

Har også hatt en økt i garasjen i dag. Fikk fattern med, slik at jeg hadde ett par ekstra hender. Og etter noen timer med banning, svette og blod ( :( ) så fikk vi valve-bodyen på plass. Å få opp selve valve-bodyen er ikke så vanskelig, problemet er å få selve girmekansimen i rett posisjon og park-rod-ettellerannet på plass der den skal være.

 

P1010971.jpg

 

P1010970.jpg

 

Men er ganske sikker på at alt er i rett posisjon inni der nå, og girspaken glir lett mellom girene nå. Hører også at den klikker rett, og parkbremsen funker.

 

Fikk også juster wieren og festet den i begge ender.

 

P1010965.jpg

 

Og til slutt før jeg tok kveld fikk jeg lagt en sleeve over kablene/kontakten til CMTCen, skulle vært gjort når jeg la den på plass, men slik ble det nå ikke :)

 

P1010973.jpg

 

P1010974.jpg

 

Fikk ikke krympeslangen over kontakten, og hadde ikke med verktøy for å ta ut pinnene og ta av kontakten så ble en strips istedet, men er ikke så nøye uansett. Ingen som ser bak der :)

 

P1010976.jpg

 

I morgen håper jeg å få bilen ferdig, men det er fortsatt en del timer med arbeid å få alt på plass. Så vi får se hvor langt jeg kommer med alt.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ny økt i garasjen i dag. Har fått gjort ren bunnpannen skikkelig nå, fikk ett verksted i byen til å vaske den :) De har en sånn fin vaskemaskin som de bruker på motorer osv. Ble ganske rent ;)

 

P1010979.jpg

 

Så måtte jeg ta en runde på boltene også, bare vasket de med whitesprite.

 

P1010980.jpg

 

P1010981.jpg

 

Har fått på plass filteret:

 

P1010984.jpg

 

Og på med bunnpannen:

 

P1010988.jpg

 

Så har jeg tatt en runde på alle kontaktene og renset de med trykkluft og kontaktrens:

 

P1010994.jpg

 

P1010995.jpg

 

P1010996.jpg

 

 

Skrudd sammen alt og fylt olje på girkassen:

 

P1010997.jpg

 

Alt ser ut til å virke som det skal, girkassen høres fin ut og jeg får den i posisjon uten problem:

 

P1020003.jpg

 

P1020004.jpg

 

P1020005.jpg

 

P1020006.jpg

 

P1020007.jpg

 

Og det går framover også:

 

P1020002.jpg

 

Så nå må jeg nesten bare få ferdig interiøret og prøvekjøre bilen, men jeg er positiv til at alt viker som det skal nå.

 

P1020010.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser vertfall bra ut så langt. Men vet ikke før jeg har fått kjørt litt :) Men først må jeg bli ferdig :P Har interiøret igjen.

 

Heiv meg rundt og fikset en til bryter nå :P

 

P1020011.jpg

 

P1020013.jpg

 

Skal ha denne til carputeren når den kommer på plass, like greit å få den på plass når jeg først holder på :) Så slipper jeg å demontere koppholderen flereganger :P

 

Planen er å få tak i en strømforsyning som slår på carputern når tenningen kommer på. Mens denne bryteren skal kunne overstyre dette, slik at jeg kan slå den av eller hindre den i å slå seg på.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Håper bare jeg ikke blir plaget mer nå ...

 

Mekonomen ! ;) Kjøpte den blå i april i fjor :P Så var jeg i dag å fikk den grønne ;) Husker de hadde gult og rødt før, men hadde bare blå og grønn i dag når jeg var der :P Passer i 20mm hull ;)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått lappet sammen bilen, og fått den ut fra garagen :)

 

P1020018.jpg

 

Etter en testtur virker alt bra :) Eneste at den av og til lugger litt i tredje giret, spesielt når den skal gire ned. Får ett lite dunk i det den girer. Men alt i alt kjennes alt bra ut, og høres fint ut :)

 

Ble litt mye olje på den, tenkte jo ikke over at bilen sto hevet når jeg fylte olje på. Så måtte tappe ut litt, så da måtte jeg bare være kreativ :P Eneste måten å få ut noe uten om å ta ned bunnpannen igjen er hullet til peilepinnen, så måtte lage noe som kunne skape nok vakum til å suge ut oljen. Så en støvsuger, litt gaffa, ett syltetøyglass og en tynn slange var det som skulle til. Tappet av ca. 5dl, å nå er nivået der det skal være :)

 

P1020021.jpg

 

P1020024.jpg

 

Byttet også pluggene i dag, har en mistanke om at det er lenge siden. Fant ut at det er en liten oljelekasje rundt den ene pluggen. Ser aldri ut til å slippe unna lekasje rundt pluggene på disse bilene. Hadde lekasje rundt to plugger på den røde, og selv etter jeg byttet pakningene lakk det fortsatt rundt en av de. Så får vel prøve ett bytte av pakninger i løpet av sommeren :)

 

P1020028.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe på litt fuktig vær framover så får jeg se om det hjalp :) Men tror pakningene er gode, derimot har det lagt seg sillikon mellom glasset og huset noe som tyder på at det ikke var helt tett. Vasket bilen i går uten noe form for fukt, så det kan jo se bra ut :) Har brukt å bli en del fukt i lyktene når jeg vasker bilen.

 

Har tørket lyktene før, men problemet er jo at fukten kommer tilbake igjen ;)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har europeisk pæreholder. Var hos huggeren og fikk tak i tykkere gummipakning,slik at holderen sitter fast. Det du også kan gjøre er å sjekke gummiproppene som skal sitte i utluftingen,at de er åpne. Vann blir presset bakover mot motor rommet når du kjører,er det kommet vann inn så går ikke dugget vekk før lyktene er helt fre for vann.

 

Regner det ikke i USA? Kan ikke selge lykter som tar inn vann uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sokkler til amerikanske-lykter ;) Tror ikke pakningen rundt sokkelen er problemet hos meg, det er ganske tett rundt. Luftehullene er også åpne, har prøvd å ta av gummiproppene uten at det utgjorde noen forskjell ;)

 

Men vannet må uansett komme inn en plass, så vidt jeg kan se er det ingen sprekker i glasset. Men som sagt så jeg at silikonen la seg under glasset, noe som tyder på at silikonen har kommet inn og derfor tror jeg også vannet kan ha kommet inn der ;) Men må nesten bare vente på regn før jeg ser om det er noen forskjell :P Foreløpig er det alt for fint vær ute :)

 

Joda, det regner nok der borte også. Men betyr jo ikke at de trenger å produsere kvalitet uansett :P Har sett fukt på mange "aftermarked"-lykter, på både BMW og Volkswagen blant annet ;) Men felles for de fleste er at det ikke er orginale lykter, men billigere "aftermarked"-lykter. Hadde fukt i de orginale lyktene på rød stratusen, men der var det sprekker i glasset som vannet kom inn.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår