rstange Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Siden jeg tok ut midtkonsollen tenkte jeg å få ordnet bryteren til antennen, fikk aldri festet den sist, ble bare lagt løs inni midtkonsolen. For de som ikke husker monterte jeg en bryter til den elektriske-antennen for over ett år siden. Slik at antennen ikke skulle gå opp selv om radioen var på. Bruker jo nesten ikke radio, stortsett kun iPod. Så jeg loddet kabelen på bryteren: Og laget hull i midtkonsollen til å plassere bryteren: Ble ikke så værst synes jeg, trenger bare lukke opp lokket og trykke på bryteren når jeg trenger antennen. Enkelt og nesten usynlig. Siden det er lys i bryteren må jeg også ha en jordkabel, kommer til å feste den i skruen som fester midtkonsollen til chassiet. Kanskje ikke helt rett farge på sleeven, men kommer ikke til å vises i bilen uansett. Har hatt lyktene hjemme en måned til tørk nå, siden jeg er plaget med fukt. Så tenkte å prøve å tette bedre rundt lyktene Så jeg kjøpte blank sillikon til å legge rundt glasset. Vises nesten ikke, så håper det kanskje hjelper? Vet ikke om noen har noen gode triks for å få lyktene fri for fukt? De står i allefall til "tørk" nå, så håper jeg å montere tilbake på bilen i morgen. Tok også for meg dashbordet Siden jeg ikke var 100% sikker på å beholde CMTCen limte jeg aldri sammen dashbordet, og det har blitt irriterende etterhvert siden plasten lager mye lyd når jeg kjører når den beveger seg. Så har måtte slå hardt i dashbordet for å få det til å bli stilt. Men siden jeg hadde alt ute nå tenkte jeg å gjøre noe med det, så hadde litt sillikon rundt der også når jeg først var i gang :) Har også hatt en økt i garasjen i dag. Fikk fattern med, slik at jeg hadde ett par ekstra hender. Og etter noen timer med banning, svette og blod ( :( ) så fikk vi valve-bodyen på plass. Å få opp selve valve-bodyen er ikke så vanskelig, problemet er å få selve girmekansimen i rett posisjon og park-rod-ettellerannet på plass der den skal være. Men er ganske sikker på at alt er i rett posisjon inni der nå, og girspaken glir lett mellom girene nå. Hører også at den klikker rett, og parkbremsen funker. Fikk også juster wieren og festet den i begge ender. Og til slutt før jeg tok kveld fikk jeg lagt en sleeve over kablene/kontakten til CMTCen, skulle vært gjort når jeg la den på plass, men slik ble det nå ikke :) Fikk ikke krympeslangen over kontakten, og hadde ikke med verktøy for å ta ut pinnene og ta av kontakten så ble en strips istedet, men er ikke så nøye uansett. Ingen som ser bak der :) I morgen håper jeg å få bilen ferdig, men det er fortsatt en del timer med arbeid å få alt på plass. Så vi får se hvor langt jeg kommer med alt. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Ny økt i garasjen i dag. Har fått gjort ren bunnpannen skikkelig nå, fikk ett verksted i byen til å vaske den :) De har en sånn fin vaskemaskin som de bruker på motorer osv. Ble ganske rent ;) Så måtte jeg ta en runde på boltene også, bare vasket de med whitesprite. Har fått på plass filteret: Og på med bunnpannen: Så har jeg tatt en runde på alle kontaktene og renset de med trykkluft og kontaktrens: Skrudd sammen alt og fylt olje på girkassen: Alt ser ut til å virke som det skal, girkassen høres fin ut og jeg får den i posisjon uten problem: Og det går framover også: Så nå må jeg nesten bare få ferdig interiøret og prøvekjøre bilen, men jeg er positiv til at alt viker som det skal nå. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 så bra at alt fungerte nå :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Ja, ser vertfall bra ut så langt. Men vet ikke før jeg har fått kjørt litt :) Men først må jeg bli ferdig :P Har interiøret igjen. Heiv meg rundt og fikset en til bryter nå :P Skal ha denne til carputeren når den kommer på plass, like greit å få den på plass når jeg først holder på :) Så slipper jeg å demontere koppholderen flereganger :P Planen er å få tak i en strømforsyning som slår på carputern når tenningen kommer på. Mens denne bryteren skal kunne overstyre dette, slik at jeg kan slå den av eller hindre den i å slå seg på. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Bra jobbet :) Hvor er de bryterne kjøpt forresten? Er montert en slik i stasjonsvogna og skulle hatt en til nemlig :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 Takk :) Håper bare jeg ikke blir plaget mer nå ... Mekonomen ! ;) Kjøpte den blå i april i fjor :P Så var jeg i dag å fikk den grønne ;) Husker de hadde gult og rødt før, men hadde bare blå og grønn i dag når jeg var der :P Passer i 20mm hull ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2010 Da har jeg endelig fått lappet sammen bilen, og fått den ut fra garagen :) Etter en testtur virker alt bra :) Eneste at den av og til lugger litt i tredje giret, spesielt når den skal gire ned. Får ett lite dunk i det den girer. Men alt i alt kjennes alt bra ut, og høres fint ut :) Ble litt mye olje på den, tenkte jo ikke over at bilen sto hevet når jeg fylte olje på. Så måtte tappe ut litt, så da måtte jeg bare være kreativ :P Eneste måten å få ut noe uten om å ta ned bunnpannen igjen er hullet til peilepinnen, så måtte lage noe som kunne skape nok vakum til å suge ut oljen. Så en støvsuger, litt gaffa, ett syltetøyglass og en tynn slange var det som skulle til. Tappet av ca. 5dl, å nå er nivået der det skal være :) Byttet også pluggene i dag, har en mistanke om at det er lenge siden. Fant ut at det er en liten oljelekasje rundt den ene pluggen. Ser aldri ut til å slippe unna lekasje rundt pluggene på disse bilene. Hadde lekasje rundt to plugger på den røde, og selv etter jeg byttet pakningene lakk det fortsatt rundt en av de. Så får vel prøve ett bytte av pakninger i løpet av sommeren :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Hei Jeg hadde samme problemet med mine usa-lykter. Byttet over til europa-lykter og fikk fukt i dem også. Viste seg at det var for dårlig pakning på pæreholderen for park/blinklyspæren. Har samme LED-pære som deg. Jeg fikk fukten vekk med en hårføner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Får håpe på litt fuktig vær framover så får jeg se om det hjalp :) Men tror pakningene er gode, derimot har det lagt seg sillikon mellom glasset og huset noe som tyder på at det ikke var helt tett. Vasket bilen i går uten noe form for fukt, så det kan jo se bra ut :) Har brukt å bli en del fukt i lyktene når jeg vasker bilen. Har tørket lyktene før, men problemet er jo at fukten kommer tilbake igjen ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålsken Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Som i dugg? En Chrysler-bekjent hadde dugg i lyktene og snakket om at han hadde borret små hull for lufting. Slik holdt han duggen unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Ja, eller dugg om du vil ;) Har hørt trikset med å lage hull, men er jo allerede luftehull i lyktene :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Fukten er på samme plassen som mine lykter. Har du et bilde av pæreholderen? Hvis glassene ikke er tette så vil jeg si jeg er overrasket. Da er det leketøy vi har kjøpt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Er vel en grunn til at de koster under halvparten av prisen for orginale lykter ;) Her er pæreholderen til parklys/blinklyset: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Jeg har europeisk pæreholder. Var hos huggeren og fikk tak i tykkere gummipakning,slik at holderen sitter fast. Det du også kan gjøre er å sjekke gummiproppene som skal sitte i utluftingen,at de er åpne. Vann blir presset bakover mot motor rommet når du kjører,er det kommet vann inn så går ikke dugget vekk før lyktene er helt fre for vann. Regner det ikke i USA? Kan ikke selge lykter som tar inn vann uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Dette er sokkler til amerikanske-lykter ;) Tror ikke pakningen rundt sokkelen er problemet hos meg, det er ganske tett rundt. Luftehullene er også åpne, har prøvd å ta av gummiproppene uten at det utgjorde noen forskjell ;) Men vannet må uansett komme inn en plass, så vidt jeg kan se er det ingen sprekker i glasset. Men som sagt så jeg at silikonen la seg under glasset, noe som tyder på at silikonen har kommet inn og derfor tror jeg også vannet kan ha kommet inn der ;) Men må nesten bare vente på regn før jeg ser om det er noen forskjell :P Foreløpig er det alt for fint vær ute :) Joda, det regner nok der borte også. Men betyr jo ikke at de trenger å produsere kvalitet uansett :P Har sett fukt på mange "aftermarked"-lykter, på både BMW og Volkswagen blant annet ;) Men felles for de fleste er at det ikke er orginale lykter, men billigere "aftermarked"-lykter. Hadde fukt i de orginale lyktene på rød stratusen, men der var det sprekker i glasset som vannet kom inn. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.