Rsele Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Jeg har bare vondt for å tro at de som lager lyktene ikke klarer å få dem tette rundt glasset. Lykter kan og bli for tette og da vil de kondensere og du får dugg i glasset. Men du finner nok ut av det. Vil du advare mot å kjøpe deler på ebay? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Ser bare ikke hvor vannet ellers skulle komme inn :) Nei, vil ikke advare mot det, men er jo greit å vite at kvaliteten ikke alltid er 100%. Det kan være greit å gjøre litt research før man bestiller, spesielt dyre deler. Sjekk bakgrunnen til produsenten f.eks. ;) Og at selger godtar PayPal som betalingsmåte og har mange positive feedbacks. De fleste har noen negative, speiselt blant de som selger masse, men det trenger ikke bety noe. Det finnes mange userriøse kjøpere også ;) Så sjekk feedbacken, spesielt de negative, og se hvilken feedback selgeren har gitt til kjøpere som legger igjen negative. Jeg handler det meste uten om mat og klær fra eBay, bare de siste to måndene har jeg gjort 20 kjøp fra eBay. Har ikke oversikt over hvor mange kjøp det er snakk om siden jeg registrerte meg i 2007, men det er en del, og jeg har kun hatt to tilfeller der varen ikke ble levert som beskrevet eller ikke kom i det hele tatt. Så til nå har jeg tapt 400kr totalt. Til Chrysleren bruker jeg å handle deler som er orginale (mopar) eller fra Top Line ;) Men spørs også helt hva det er snakk om. Handler også en god del brukte orginaledeler, f.eks. speedometer. LEDs handler jeg v-leds, disse er dyre, men kvaliteten og lysstyrken er deretter. Lyspærer holder jeg meg til Nokya. Det er ikke alltid lurt å hoppe på det første, beste og billigste man kommer over, gjør litt research rundt produsenten spesielt. Jeg angrer litt på at jeg ikke la ekstra kroner i hovedlyktene f.eks. ;) Merker at kvaliteten ikke er 100%. eBay er jo den største markedsplassen i verden, det finnes selgere og kjøpere i alle kategorier. Så når man finner deler i alle prisklasser er det klart at noen har bedre kvalitet enn andre. Noe så enkelt som en pakning kan spare deg for mye trøbbel dersom du kjøper den til $20 i stedet for den til $2 ;) Og selv om forskjellen i prisen er ti ganger så høy er det oftest billigere enn her hjemme. Ble ett langt innlegg, men oppsummeringen er kort: Nei, advarer ikke mot å handle deler der, men stol ikke blindt på det du leser i annonsene ! :drunk: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 Har tatt ett bilde av lyktene ;) De hvite "flekkene" du ser i glasset er silikon som har lagt seg i mellom: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Du har nok rett,kommer det silikon inn så er det lekkasje. Derfor jeg spurte om ebay var fordi jeg har planer om å kjøpe alle fire støtdempere og øvre og nedre opphengsbro. Skal forøvrig bygge om stratusen til cirrus look. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Bør ikke være noe problem, som sagt, jeg handler alt på eBay ;) Cirrusen er fin :) Litt mer luksuriøst utsende i forhold til Dodge Stratus, den blir fort litt sporty ;) Tenker du å bytte bakfanger altså, og gå for Cirrus baklykter da? Kan med dele at venstre frontlykt fortsatt sliter med fukt ;) Etter en relativt våt natt var det litt fukt i lykten i morrest. Så da får jeg prøve videre. Lurer på å prøve å lage ekstra lufte hull nå? Noen som har erfaring med det? :P Er det bare å borre ett hull i lykten uansett hvor? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Lykter bak og list på bagasjeromslokket er kjøpt inn. Nå gjenstår å få tak i bakfanger. Jeg tror ikke det nytter med ekstra luftehull,det er nok fukt som kommer inn og da vil det dugge uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miamaria63 Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Hmm, vurderer enda om det er vits å invistere i dette?Blir jo trossalt litt penger, motoren jeg har funker jo. Så spørsmålet er jo ny motor, eller cd-spiller :D hmmm... Fikk grillen fra USA i dag da :D Den ble byttet ganske fort, så hva syns folket? Kan jeg spørre hvor du kjøpte den grillen? Skulle fått tak en likedan selv, men er ikke noen racer på surfing på shoppesidene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Jeg har en sånn grill på min bil,ble kjøpt brukt fra Usa. EBAY. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Handlet fra USA via eBay :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Er vel på tide å vise fram noe annet enn bilen :) Nemlig samlingen med Stratus brosjyrer: Har samlet opp noen brosjyrer fra USA, blant annet Chrysler Cirrus Consept. Morsom liten sak fra 1992: Har også en 1999 Chrysler Cirrus: Og ett morsomt brev fra 1995, med en invitasjon til testkjøring av Chrysler Cirrus. Med ett verdikort på $20 til å ringe med. Har også ett kort med informasjon om en av Pac West Racing's Dodge Stratus. For de som ikke viste at Dodge Stratus var med i North American Super Touring Championship. Har 23 brosjyrer, + brevet og kortet. Blant annet to svenske fra 1999 og 2000: Har også en tysk fra 1995 :P Så har jeg endelig begynt å få tak i norske brysjyrer ! Etter å ha hørt rundt til blant annet Chrysler Norge + 10 forhandlere uten hell, så kom jeg i kontakt med en samler som hadde en del kontakter. Så nå har jeg fått tak i 1995, 1996, 1998 og 1999 Norske brosjyrer ! :) Har også 1995-2000 Brosjyrer (8stk) for Dodge Stratus, amerikanske. Ganske morsomt å sitte å bla i disse å se de forskjellige utstyrsnivåene og forskjellene på Chrysler Cirrus, Dodge Stratus og Chrysler Stratus :) Skal vel prøve å få tak i Plymouth Breeze også etterhvert. Utrolig flotte bilder og morsome tekster :) Så fine at man blir jo nesten forelsket i bilen på nytt :P Vanskelig å få noen gode bilder av brosjyrene, fargene og fargetonene er ikke så lett å gjenspeile: For de som ikke viste det, så fikk man faktisk autostick allerede i 1996 :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 Ikke noen nye oppdateringer. Kommer sikkert til å bli litt roligere framover også ;) Har kjøpt inn ett nytt medlem til familien som trenger litt kjærlighet og stell. Så kommer nok til å fokusere mer på denne framover. For de som har lyst til å følge framgangen på det nye prosjektet så har jeg laget en tråd her: http://www.bilforumet.no/caprice/255114-chevrolet-caprice.html Men fortvil ikke, kommer selvfølgelig til å oppdatere rundt Stratusene også framover, men kanskje ikke like ofte som før :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foxchase Skrevet Juli 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 Stilig! Onkelen min har en slik sin samlig, blant en Buick Electra 225 og en Cadillac Eldorado. Må være en av de stiligste stasjonsvognene noen gang ;) Siter - 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic - 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Ja, det er råe biler ! Råeste stasjonsvognene som er laget ;) Hehe ! For de som er våkne kjenner de kanskje igjen både garagen og bilen fra en tidligere post :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foxchase Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Ja, reagerte på det! Godt du hadde bilen lett tilgjengelig for garasjen, da :P Siter - 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic - 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Hehe, ja :P Greit å slippe styret med å flytte den så langt også ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg