Foxchase Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Du må ikke tro at jeg ikke misunner deg! Tenk, både egen bilgarasje OG en Caprice! :P Er det Classic-utgaven, forresten? Og har lagt deg til. Siter - 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic - 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Garasjen leier jeg plass i, ikke så mye å skryte av egentlig. Ikke er det vann og dårlig tilgang til strøm (en 10amp kurs). Men er bedre enn ingenting :) Også er det ganske god plass der også ! Men håper å kanskje finne noe bedre etterhvert :) Ja, en Caprice Classic ! ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 morsomt å se at du har så mye rart til stratus rstange :) men når jeg tittet på de brosjirene du hadde dette bilde: hva må det til for å få dekkane så høyt oppe i skjermene? det går ikke på det vanlig forestillingen da øvre ledd er i veien, noe ide på hvordan dette endres eller kan gjøres annerledes? skulle gjerne blitt kvitt det gappet mellom hjula og skjermen self -eneste som ødeleger helhets inntrykket på hele bilen synes jeg. Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Du spør godt, finner veldig lite informasjon om disse bilene. Eneste jeg vet av spesifikasjoner er det som står på baksiden, som du ser på bildet. Forteller ikke så mye om opphenget egentlig. Jeg leter etter ett presse kit som ble utgitt i 1997/1998: "Chrysler Motorsports: Dodge Stratus Super Touring Press Port folio". Denne er på størrelse med ett A4-ark og inneholder 12 sider med informasjon om Super Touring Dodge Stratus, og jeg regner med det finnes bedre beskrivelse i denne over hvordan de har løst det med forstillingen osv. Jeg vet det også finnes ett bilde i denne av forstillingen. Dessverre veldig vanskelig å få tak i, men sikkert ikke umulig. :) En måte å få "looken" på vet jeg er storefelger med lav profil: Så vidt jeg vet er dette 19x8" O.Z. Racing Superturismo GT med 235/35R19 dekk. Vet dessverre ikke hvor mye bilen er senket eller om den er det, ser ikke så lav ut egentlig bare veldig lav frontleppe. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2010 bærearmen må være modet, da maxs øvre punkt er øvre bærekulen og uansett hvor stor hjul skal monteres så kan det aldri bli større enn det... bærekulen står faktisk i veien. Men men, jeg spurte siden jeg så det på akk det bildet ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 Ja, var vel (naturlignok) ett helt eget oppheng på Super Touring. Har egentlig aldri tenkt så mye over hvordan de har fått hjulene så langt inn i skjermen, men som sagt leter jeg etter mer info om disse bilene. Fant disse bildene, men gir jo ikke så mye hjelp annet enn att det ser helt annerledes ut enn i våre biler :P Ble noen timer med Stratusen i dag. Har vært fri for varmapparat de siste to dagene, har kun fått kaldluft :P Så tenkte jeg skulle se hva problemet var, er kaldt her nord selv om det er sommer :) Viste seg at armen som styrer spjeldet til varmluften hadde knekt: Så jeg suste ned til der den røde LEen står og fikk ut den "friske" armen fra den. Samtidig brøt jeg jo målet mitt om at den røde ikke skal bli noen dele bil, men men. De har jo selvfølgelig plassert kanalen som gir luft til frontruten og de to uttakene midt på dashbordet forran skruen til armen. Så den måtte løs, men det var ikke den vanskelige biten. Dro hjem og fikk ut den ødelagte armen og inn med den "nye". Den vanskelige biten var å få luftekanalen på plass igjen, men etter en halvtimes banning gikk det til slutt. Fikk også "ryddet" litt i kablene til radioen: Kanskje en dag jeg kjeder meg så korter jeg ned på lengden på kablene og gjør de om til en overgang i stedet for to. Tok også en vaskerunde på interiøret :) Begynner å bli noen uker siden sist :( Men fikk gjort noe jeg har tenkt på lenge, fjernet klistermerkene i vinduene ;) Blant annet de stygge "ALARM!!!!!!!!!!!:@"-merkene. Har ikke noen tro på at de skremmer noen uansett. Fjernet også disse to fra sidevinduene bak. De fleste vet vel i dag at når døren ikke lar seg åpne fra innsiden så er det mestsannsynlig barnelåsen? Dessuten har jeg ikke barn... Så barnelåsen er ikke aktiv. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Fikk en pakke fra Nanolotus i forrige uke som måtte prøves. Har handlet hos dem før og er utrolig fornøyd med servicen og produktene de selger. Siden jeg vil ha tøymatter om sommeren tenkte jeg å prøve Nanolotus Skinn og Tekstil forsekling på mattene. Så blir det kanskje ikke så vanskelig å holdte rent. Vann og skitt skal tydeligvis bare prelle av. Produktet finner du her. Først ett før bilde: Så fram med vann og Nanolotus produktene: Startet med å jobbe Tekstil og Skinn Rensen inn i mattene, rensen som høres flytende ut i beholderen kommer ut som skum: Etter en runde med børsten var det ikke mye spor etter skummet: Etter en runde med vann var det fram med Green Clean! Som jeg har kjøpt inn for å rense Capricen, måtte jo testes det også. Blandet 1:5 med vann og sprøytet det ut over mattene: Så jobbet jeg det godt inn med børsten: Spylte dem med vann: Og dro ut vannet med en støv/vannsuger (nesten som å ha tepperenser). Dette gjenntok jeg to ganger med såpe og vann, og tre ganger med bare vann og vannsugeren. Til vannet så slikt ut: Foma sugeren tok ganske godt, mattene var nesten tørre etter bare en runde med vannsugeren: Jeg lot dem uansett henge ute i solen tre timer til de var helt tørre: I mellomtiden lekte jeg litt med forseglingen, ett triks jeg har sett er å bruke det på dopair :) Måtte prøves ! Dette var va som skjedde med en dråpe vann før forseglingen, naturlig nok: Dette var etter: Helt sinsykt ! Sto å helte vann på dopapiret, og det prellet rett av ! Når mattene var tørre var det på tide å forsegle dem, brukte en pensel til å fordele forseglingen og lot det tørke en time før jeg tok en runde til. Skulle kanskje hatt en tredje runde siden disse mattene er ganske "hårete". Men resultatet ble helt utrolig ! Tror jeg skal ta en runde på gulvmatten i bilen når jeg kommer fra ferie! Har også kjøpt ett sett med Nanolotus Bilglass Forsegling, har prøvd denne før på frontruten og det er helt sinsykt ! Kommer tilbake til denne når jeg har fått påført dette på rutene, tenkte å ta alle denne gangen. Ta en titt på http://www.nanowebshop.no/ ;) Produktene deres er ikke tull ! De er virkelig livredde for vann. Anbefaler på det sterkeste Bilglass Forseglingen, da min erfaring er at det gir MYE bedre sikt i dårlig vær og på landeveien når du får en trailer i mot som tømmer ett badekar på bilen din i det den passerer. Haha, skulle tro jeg fikk betalt for å reklamere. Har iallefall fått betalt godt i ekstremt god service og utrolige produkter ! :) Sto på nettsiden at det Tekstil forseglingskitet skulle inneholde tre nanosvamper, men det var bare to. Sendte en e-post til dem bare for å gjøre dem oppmerksomme på det, og jeg fikk raskt svar på e-posten om at han hadde rettet feilen på nettsiden og noen dager sener kom ti nye svamper i posten ! I tillegg fikk jeg også ekstra microfiber-duker med :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Har tatt en "stor" service på bilen: Byttet olje, kjørte på dyserens, fylt fett i lagre og oppheng (jaja, ble ikke gjort når jeg skiftet til sommerdekk men nå har jeg gjort det!), og flushet kjølevesken. Kjøpte en boks med rens til kjølesystemet, var merkelig konsistens på den. Trodde det skulle være flytende, men var mer som sand: Skulle kjøre med det i fire timer, så tok en kjøretur på ca. 13 mil til hytta til muttern og fattern og tok kveldskaffen der :) Så kjørte jeg hjem igjen. Når jeg skulle presse fet oppdaget jeg hull i gummiforingen på stabilisatorstaget på venstre side bak. Har skjønt det slik at dette er ett h å bytte ? :( Er ikke noe katastrofe enda, er så lite at det kommer ikke mye ut. Må bare følge med inntil videre, men etter de 26 milene var det ikke kommet ut mer enn det som er kommet ut på bildet: Må uansett byttes, må bare finne ut hva jeg trenger og hvordan jeg gjør det. Kanskje det blir til høsten, må vel ha en stor service da og bytte registerreim. Bilen har snart kjørt 140 000km :( Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Kjøpte en boks med rens til kjølesystemet, var merkelig konsistens på den. Trodde det skulle være flytende, men var mer som sand: Skulle kjøre med det i fire timer, så tok en kjøretur på ca. 13 mil til hytta til muttern og fattern og tok kveldskaffen der :) Så kjørte jeg hjem igjen. hvordan fylte du pulveret i kjølesystemet? hvordan skal du fylle den opp igjen? jeg har prøvd å spørre i en anne tråd men dårlig med svar ang kjølesystem -men å rense kjølesyteme før påfylling var egentlig ikke så dumt... :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 Fremgangsmåten var ganske enkel, brukte en trakt og helte litt pulver av gangen ned i termostathuset (tok av pressure capen og fylte inn der). Med jevne mellomrom (før det ble for mye pulver) klemte jeg på slangen slik at vannet kom opp, blandet seg med pulveret og trakk det med seg videre ned i systemet. Slik holdt jeg på en stund til det var fritt for pulver i boksen :P Så kjørte jeg som sagt 26 mil, fulgte alltid nøye med på tempen. Var litt skeptisk først. Neste morgen tømte jeg systemet med å ta ut slangen nederst på radiatoren. Tok ut termostaten og spylte gjennom leeeeeeeeeenge med en hageslange. Så festet jeg slangen på radiatoren, og satte på plass termostathuset (uten termostaten i). Fylte på rent vann og kjørte motoren i 2 minutter, og tømte den på nytt. Så blandet jeg ny kjølevekske i en ti liters vannkanne på kjøkkenet, fylte i fire liter frostveske og 4,3 liter vann (kjølesystemet på 2.0L rommer 8,3L). Satt slangene på plass, satt inn termostaten og fylte opp med ny kjøleveske. Skulle kanskje byttet termostaten også bare for å være sikker, men ingen som hadde på lager i byen. Ny kjøleveske fylte jeg også via termostathuset, fylte til det ikke var plass til mer og hadde resten i ekspansjonstanken. Traff rett under "FULL HOT" merket, etter en god kjøre tur med varm og god motor traff kjølevesken akkurat på streken "FULL HOT". Fikk i allefall god samvittighet for å ha renset igjennom før jeg byttet :) Hvor stor effekten egentlig er vet jeg ikke. Det første vannet som kom ut var ganske "skitten" farge på, etterhvert ble det blått og fint. Men om det var pulveret eller skitt som kom vet jeg ikke. Finnes sikkert en drøss forskjellige radiatorrenser der ute, hva som er bra eller ikke vet jeg ikke. Dette var det eneste jeg fant i hyllene i byen, så derfor var det ikke så mange alternativ :) Neste gang skal jeg planlegge det litt bedre å bruke QMI sin rens, har bare gode erfaringer med QMI fra før ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2010 aaa, sånt radiator rens egentlig... haha... trodde det var rens til AC... -derfor ble jeg nysjerrig... ja, ikke dumt å rense den og engang imellom, det hjelper faktisk på at registre/varme apparaten er mer effektiv og varmer fortere på vinteren da ofte legger seg mye rart i rørene og forhindrer/reduserer fri flytt. Gugge du brukte løser vel opp alt det som gror i rørene også, jeg bruker en annen men etterpå kobler jeg av slangen i bånnen og kobler vannslangen der og lar den stå i en god stund med motoren i gang så det renner i andre enden som er åpen. men som sagt det er AC jeg lurte mest på ;) (hint, hint...) ellers skal jeg skifte gummi mansjeten i bilen til kona da jeg skulle vaske bilen for noen dager siden så jeg at det var usedvanlig mye fett på innsiden av felgene -så fant jeg ut at mansjeten hadde sprukket og tenkte å kjøp helle drivakslen men fikk bedskjed at det er enklere å sette ny mansjet bare -så den er kjøpt og skal sette på en av dagene -kanskje ta litt bilder :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Aha, haha. Nei ikke til A/Cen nei. Men prøvde Nano Lotus sin A/C-rens i fjor sommer, funket veldig bra. Så du kan prøve denne: http://www.nanowebshop.no/catalog/product_info.php?products_id=166 Ellers vet jeg dekkmann har begynt med rens av A/C. Tenkte jeg skulle prøve hos dem neste gang: http://dekkmann.no/main/ac_rens Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-vega Skrevet August 13, 2010 Rapporter Share Skrevet August 13, 2010 Vanvittig kjekt prosjekt du driver med. Synes dette er nydelige biler. Da jeg trodde jeg måtte kjøpe min første bil selv, var dette en verdig kandidat, men ettersom gamlingen kjøpte en KIA Sportage liten suv som han kosta på 30k for å så gi til meg,(Han fant ut at han heller vil bruke en annen bil) så ble det aldri noe Chrysler på meg. Men jeg vurderer om jeg skal kjøpe en slik etterhvert som en hverdagsbil og bruke KIAen til vinterbil. Veldig kjekk å sladde med den KIAen. Bakhjulstrekk med innkoblingsbar 4 hjulstrekk med høy og lav gir. Samt sperre. Men lykke til med prosjektet ditt, kansje jeg ender opp med en slik etterhvert jeg også. Ta gjerne en titt på min bil. :respect Siter Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 23, 2010 Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Hei! Har du det speedometeret som du kjøpte til cirrus som du ikke kunne bruke enda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Foxchase Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 For de som ikke viste det, så fikk man faktisk autostick allerede i 1996 :) Jeg vil ha sånt trekk til min girspak :| Siter - 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic - 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.