Rsele Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Merkelig at det skal komme og gå og forsvinne ved turtall over 1500RPM. Alle biler jeg har hatt som har hatt ventiltikking så har tikkingen økt i tempo ved høyere turtall. Mesten så jeg mistenker at det må være en annen feil. Kan det være feil på tenningen mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Ligger ganske stabilt på 750RPM på tomgang, drar fint uten lugg og ingen ujevn gange. Noen andre symptomer på tenningsfeil? Kanskje oljetrykket? Bare så rart at tikkingen ble bedre med 5w-30 i forhold til 10w-40. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Kan verr oljetrykket då ja, siden den forsvinner med pådrag... Men du er sikker på at det du hører ikke er tikkingen fra dysene? De tikker litt de o, men blir etterhvert overdøvet av motorlyden. Hvis kam sensoren er defekt så kan det forårsake tikking, den leser av posisjonen til kamakselen og sender dette til hjernen. Så hvis hjernen får feil info eller ingen (defekt) så kanskje den tuller litt me tenningen som også KAN forårsake tikking? (Er ikke 100% sikker, så blir mer spekulasjoner) Men en ide er vel å få målt oljetrykket? Å kanskje sett i silen i oljepumpa om det ligger noe drit/støv der. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 (endret) Nei, er ikke sikker på det :P Men er mer "klakk" enn "tikk". Tikker tenningen da? Trodde bilen heller ville gå ujevnt/dårlig/ikke i det hele tatt, siden tenningen vil bli helt feil dersom sensoren ikke leser rett/ikke funker. Burde vel fått målt trykket ja. Problemet er at jeg stoler ikke på verkstedene i byen! Har vært så mye lureri, løgn og tull fra før. NAF tar ikke oljetrykktest, har vært der før og spurt. Selvgjort er velgjort, men har ikke riktig verktøy for å måle oljetrykket :P Hvis det er filteret du tenker på så er det ikke så lengesiden det ble byttet. Edit: Du tenker kanskje på røret som henter olje til pumpa, står vel kanskje en sil nederst på den ja :) Endret Mars 1, 2011 av rstange Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Nedi bunnpanna så ligger det en sil foran "inntaket" til oljepumpa, det er et "filter" eller heller en stål sil. Tenkte hvis dette begynte å bli tett så vil oljetrykket synke på laveturtallet, men når turtallet stiger så vil den "trykke" olje igjennom silen. Er ihvertfall verdt å sjekke sikkert :) Så kan du jo ligge øret ned til å lytte om det er dyser eller fra toppdekselet. :) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Men har du noen tips til min stratus? En mekaniker mente at det var en eller flere eksosventiler som lekker (ikke lukker seg skikkelig) å derfor får den olje i sylinderen. ? men nå kommer det eksos ut peilepinnen til olja + ryker litt ut av lokket til olje påfylling... Noen tips? Eg tippe eksosventiler e gåen, men sitter å lure på noen stempelringer eller topp pakning. (ingen olje i vann eller vann i olja, så veldig usikker på om det er topp pakning). Å den bruker litt olje, må fylle ca hver 50 mil (fra full til under min. ) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Etter endel tenking så tror jeg du har problem med oljetrykket. Fordi motoren din tikker ved lavt turtall,da får den ikke nok olje. Når du øker turtallet får motoren høyere oljetrykk noe som nok gjør at tikkingen forsvinner. Det er nok derfor det hjelper med en tykkere olje. Hydrauliskeløfter må ha rett oljetrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 ThomasEK: Tok en tur i garasjen i går, brukte en slange til øret for å høre. Hører det tikker fra dysene, type "tikk tikk tikk", men også at det "klakker" fra ventilene. Kommer mer fra innsug siden av toppen, enn fra toppdekslet, så vidt jeg klarte å høre. Til problemet ditt: Tror det kalles blow by? Prøvd å gjøre løs oljepåfyllingslokket mens bilen står på tomgang, legge det opp ned over påfyllingshullet og se om det blåser/rister av? Isåfall kan det være ett tegn på stempelringene. Har ikke så mye erfaring, men har hørt om fenomenet, og mener det heter blow by eller noe. Rsele: Ble bedre etter jeg byttet til tynnere olje :P Får prøve å finne noen som kan ta en trykk-test :-) Takk for hjelpen så langt iallefall ! Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Då må du nok bare åpne å se etter slitasje på innsug kamakslingen å innsugsventilene... Får jo greie priser på kam, løftere, ventilfjærer å ventiler på andre siden av dammen ;) E veldig greit å bytte selv, bare passe på å få reima/kamaksling på rett plass. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Hei folkens ! Godt å se at det er litt liv her inne ! Jeg har dessverre hatt ett større fravær fra forumet, mye grunnet flytting, (mye)reising og en lang periode uten Internett i ny hjemmet. Nå ser det imidlertid ut som jeg snart får Internett på plass og litt bedre tid framover! Jeg har kikket innom forumet innimellom, og håper å få tid til å svare på noen av trådene etterhvert ! Stratusen har det ikke skjedd mye med, har fått byttet til sommerfelger og tatt av de grusomme ekstralysene ;) Siden jeg ikke har noen ferske bilder av Stratusen blir det heller noen fine bilder fra Hamar. Jeg og en kompis kjørte nedover til Hamar og tilbrakte påsken i vikingskipet. Dessverre kjørte vi ikke Stratus, da jeg ikke føler meg helt trygg på å kjøre så langt med registerskifte som nærmer seg, men det var en fin tur uansett! :) Jeg lover i allefall å bli mer aktiv her inne framover ! Kanskje får jeg også tid til å skrive noen flere DIY og How To's etterhvert :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 aaa :) derfor har det vært stille ja :) vi har self bare vært snille vi ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 rstange; Jeg må nok bytte mitt eksos anlegg også. jeg kikker litt på ebay men er ikke sikker på hvilken del jeg skal bestille. søkte på cirrus men fant bare for 2.4 og 2.5l så veldig usikker. har du en link på hvor du bestilte toppakningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludvigsen08 Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 Hvordan fikk trådene inn igjen i kontakten på LED lysa inni dashbordet. jeg for ikke trådene inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 er det vidvinkel linse du bruker? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 Hei Husker ikke om det var du som leita etter et sånt bodykitt som dette, men tenkte jeg kan legge det ut her så får evt. rette personen lest det :) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-00-DODGE-STRATUS-WINGS-WEST-URETHANE-FRONT-BODY-KIT-/150602074019?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item23109547a3#ht_3768wt_939 Dette er vel det bodykittet chrysler brukte når de skulle kjøer løp... Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.