Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Merkelig at det skal komme og gå og forsvinne ved turtall over 1500RPM. Alle biler jeg har hatt som har hatt ventiltikking så har tikkingen økt i tempo ved høyere turtall. Mesten så jeg mistenker at det må være en annen feil. Kan det være feil på tenningen mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan verr oljetrykket då ja, siden den forsvinner med pådrag... Men du er sikker på at det du hører ikke er tikkingen fra dysene? De tikker litt de o, men blir etterhvert overdøvet av motorlyden.

 

Hvis kam sensoren er defekt så kan det forårsake tikking, den leser av posisjonen til kamakselen og sender dette til hjernen. Så hvis hjernen får feil info eller ingen (defekt) så kanskje den tuller litt me tenningen som også KAN forårsake tikking? (Er ikke 100% sikker, så blir mer spekulasjoner)

 

Men en ide er vel å få målt oljetrykket? Å kanskje sett i silen i oljepumpa om det ligger noe drit/støv der.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke sikker på det :P Men er mer "klakk" enn "tikk".

 

Tikker tenningen da? Trodde bilen heller ville gå ujevnt/dårlig/ikke i det hele tatt, siden tenningen vil bli helt feil dersom sensoren ikke leser rett/ikke funker.

 

Burde vel fått målt trykket ja. Problemet er at jeg stoler ikke på verkstedene i byen! Har vært så mye lureri, løgn og tull fra før. NAF tar ikke oljetrykktest, har vært der før og spurt. Selvgjort er velgjort, men har ikke riktig verktøy for å måle oljetrykket :P

 

Hvis det er filteret du tenker på så er det ikke så lengesiden det ble byttet.

 

Edit: Du tenker kanskje på røret som henter olje til pumpa, står vel kanskje en sil nederst på den ja :)

Endret av rstange

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedi bunnpanna så ligger det en sil foran "inntaket" til oljepumpa, det er et "filter" eller heller en stål sil. Tenkte hvis dette begynte å bli tett så vil oljetrykket synke på laveturtallet, men når turtallet stiger så vil den "trykke" olje igjennom silen. Er ihvertfall verdt å sjekke sikkert :)

 

Så kan du jo ligge øret ned til å lytte om det er dyser eller fra toppdekselet. :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du noen tips til min stratus?

 

En mekaniker mente at det var en eller flere eksosventiler som lekker (ikke lukker seg skikkelig) å derfor får den olje i sylinderen. ? men nå kommer det eksos ut peilepinnen til olja + ryker litt ut av lokket til olje påfylling... Noen tips?

 

Eg tippe eksosventiler e gåen, men sitter å lure på noen stempelringer eller topp pakning. (ingen olje i vann eller vann i olja, så veldig usikker på om det er topp pakning).

 

Å den bruker litt olje, må fylle ca hver 50 mil (fra full til under min. )

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter endel tenking så tror jeg du har problem med oljetrykket. Fordi motoren din tikker ved lavt turtall,da får den ikke nok olje. Når du øker turtallet får motoren høyere oljetrykk noe som nok gjør at tikkingen forsvinner. Det er nok derfor det hjelper med en tykkere olje.

 

Hydrauliskeløfter må ha rett oljetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThomasEK: Tok en tur i garasjen i går, brukte en slange til øret for å høre. Hører det tikker fra dysene, type "tikk tikk tikk", men også at det "klakker" fra ventilene. Kommer mer fra innsug siden av toppen, enn fra toppdekslet, så vidt jeg klarte å høre.

 

Til problemet ditt: Tror det kalles blow by? Prøvd å gjøre løs oljepåfyllingslokket mens bilen står på tomgang, legge det opp ned over påfyllingshullet og se om det blåser/rister av? Isåfall kan det være ett tegn på stempelringene. Har ikke så mye erfaring, men har hørt om fenomenet, og mener det heter blow by eller noe.

 

Rsele: Ble bedre etter jeg byttet til tynnere olje :P Får prøve å finne noen som kan ta en trykk-test :-) Takk for hjelpen så langt iallefall !

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då må du nok bare åpne å se etter slitasje på innsug kamakslingen å innsugsventilene... Får jo greie priser på kam, løftere, ventilfjærer å ventiler på andre siden av dammen ;) E veldig greit å bytte selv, bare passe på å få reima/kamaksling på rett plass.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei folkens !

 

Godt å se at det er litt liv her inne !

 

Jeg har dessverre hatt ett større fravær fra forumet, mye grunnet flytting, (mye)reising og en lang periode uten Internett i ny hjemmet. Nå ser det imidlertid ut som jeg snart får Internett på plass og litt bedre tid framover!

 

Jeg har kikket innom forumet innimellom, og håper å få tid til å svare på noen av trådene etterhvert !

 

Stratusen har det ikke skjedd mye med, har fått byttet til sommerfelger og tatt av de grusomme ekstralysene ;)

 

Siden jeg ikke har noen ferske bilder av Stratusen blir det heller noen fine bilder fra Hamar. Jeg og en kompis kjørte nedover til Hamar og tilbrakte påsken i vikingskipet. Dessverre kjørte vi ikke Stratus, da jeg ikke føler meg helt trygg på å kjøre så langt med registerskifte som nærmer seg, men det var en fin tur uansett! :)

 

Panorama_tg_ute.jpg

 

panorama_tg_inne.jpg

 

Jeg lover i allefall å bli mer aktiv her inne framover ! Kanskje får jeg også tid til å skrive noen flere DIY og How To's etterhvert :)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei

 

Husker ikke om det var du som leita etter et sånt bodykitt som dette, men tenkte jeg kan legge det ut her så får evt. rette personen lest det :)

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-00-DODGE-STRATUS-WINGS-WEST-URETHANE-FRONT-BODY-KIT-/150602074019?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item23109547a3#ht_3768wt_939

 

!B+CK9m!CWk~$(KGrHqR,!gwEz)PCQ7nuBM-bEefLr!~~0_12.JPG

 

Dette er vel det bodykittet chrysler brukte når de skulle kjøer løp...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår