Stave1989 Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Ikke akuratt mye liv i dette forumet, men poster nå en liten update til jeg for å holde litt aktivitet. Fikk spoiler fra USA i dag :D Kostet meg 1000,- ferdig lakkert, + ett nervepirrende øyeblikk å få den installert. Ikke hverdag man borrer hull i bagasjerommet... Synes i allefall resultatet ble ganske bra :D Hei .. Sikkert ei stund sia det her , men hugsa du kor mykje du måtte ut med i frakt for å få tilsendt denne godsaken her ? Fann noen som skulle ha 135 $ for ein ferdig lakkert , men dei skulle ha ca 400$ i frakt :O då er det ikkje verdt det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 Har prøvd å søke gjennom gamle e-poster, men finner ikke fakturaen igjen. Og historikken på eBay går bare tilbake til 2010 :( Mulig jeg har kvitteringen liggende i gamle arkiver, men har ikke de tilgjengelig her. Men betalte en 1000-lapp for spoiler ferdig lakkert og frakt. Tror frakten kom på 200-300kr. Vet ikke hva som har skjedd med fraktprisene, men det site året har de steget dramatisk mye :( Frakten er snart så dyr at det ikke lønner seg og handle fra usa... :S Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stave1989 Skrevet Februar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 Aha :) Ikkje nåkka å bruke meir tida på ;) Har merka det med frakta eg og :S kjedelige greier.. Men takker uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 Ikke noe problem. Fant denne på eBay. $98 er kanskje mer spiselig frakt pris? Selv om det nesten er like mye som spoileren :P Jeg banner og sliter enda med å få sammen bilen igjen. Skjønner jo at jeg knøvler mye i garasjen. Enten har jeg vært utforsiktig med verktøyet når jeg terset ut reimhjulet, eller så har det havnet skitt inni hullet, for jeg klarte iallefall og skade gjengene på bolten/veiva. Jeg fikk hjelp av fattern til montering av ny hjulet, men det var innmari tungt å skru inn. Når vi tok ut bolten så vi tydelig at gjengene var skadd på bolten. Vi holdt på i nesten to timer før bolten sa takk for seg og gjengene røk. Fikk tak i ny bolt og gjengeverktøy, så vi prøvde forsiktig å gjenge opp igjen på veiva og prøvde oss forsiktig fram med den nye bolten. Til slutt fikk vi hjulet på plass igjen, og festet bolten. Vi turte ikke å trekke til mer enn 120nm, selv om det egentlig skal være 142nm, men vi hadde på loctite på bolten før vi skrudde den på plass siste gang. Det kjentes bra ut, og vi skrudde inn bolten med fingrene helt til den traff hjulet og vi strammet de siste rundene med momentnøkkel. Så jeg håper det holder seg, og at det ikke blir problemer hvis jeg trenger å ta av hjulet en annen gang. Jeg var rimelig svett og fortvilet en stund, det ville fort blitt en dyr og veldig ukoselig jobb å rette opp i dette hvis gjengene hadde blitt helt ødelagt inni der. Måtte vel byttet hele veiva. Hadde blitt ny bil i stedet tror jeg... Men når endelig dette så ut til å løse seg så er multireima selvfølgelig blitt ett problem. Servoreima fikk jeg på plass uten store vansker, men dynamoreima sliter jeg med. Den reima jeg har kjøpt er 6PK1345, men jeg får den ikke til å passe. Den er alt for kort. Jeg dro innom på Mekonomen, og han fikk opp samme reim som den jeg stod med i hånda, Dayco 5060530. Jeg sjekket også på rockauto der jeg kjøpte den at det skulle stemme, og den kommer opp at den passer 2.0L Chrysler Cirrus/Dodge Stratus. Jeg ble veldig usikker, så tenkte kanskje jeg gjorde noe feil med monteringen, men nå er vi fire stykker som sier det samme at den reima er for kort. Dro bortover for å se på LEen om det kunne stå noe om lengden på den (siden jeg var dum nok til å hive den brukte reima), men der står det en Mopar reim og de skriver kun ett delenr. Men ett søk på google gir treff på en størrelse på 53 3/4 inches, som er 136,52 cm. Reima jeg har er jo 134,5cm, altså 2cm for kort. Men jeg blir ærlig talt ikke klok på verken tallene, delenummrene eller lengdene, for det oppgis så mye forskjellig. Realiteten er iallefall at reima jeg har er alt for kort, så jeg må ut på ny jakt i morgen etter en lengre reim. Begynner nesten å tvile på om det er meningen at jeg skal få bilen på veien, blir jo bare tull her nå. LEen kommer iallefall ikke til å røre seg noen plass med det første: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Et lite tips når du skal bruke en ters. Jeg bruker alltid å ha en bolt hvor det er boret et senterhull i hode. Så skrur jeg denne bolten i hullet og bolten til tersen går på bolten,ikke inn i hullet. Dette funker alltid.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Takk, jeg skal skrive det ned så jeg husker det en annen gang ;) Burde selvfølgelig fått en lengre bolt og satt tersen mot den. Det å lage hull i hodet på bolten var ett smart triks :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Ble en runde i byen etter reim i dag, dro innom Meca som jeg faktisk ikke viste hadde butikk/utsalg i Bodø. Han fikk opp en reim som skulle være 6pk1360, men han hadde en 6pk1368 som jeg gikk for. Den smatt på uten veldig store problemer, og endelig har jeg fått lappet bilen sammen igjen :D Da er reima på plass og jeg er kjempe lykkelig ! ;) Har hatt en test tur med bilen, og alt høres og føles bra. Så nå kan jeg endelig cruise rundt i Stratusen igjen. Nå slipper jeg å tenke på registeret på en stund, for det har jeg tenkt på i over ett år nå... Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firstcar Skrevet Mars 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2012 For en mann du er! :hellothere: - Har lest gjennom alle 25 sidene, og lært utrolig mye! - Er kun 1 mnd til jeg er 18 og for en liten mnd siden kjøpte jeg min første bil. Jeg kjøpte eg Chrysler Neon 1.6 116 hk 2003 mod, den er kjørt 106 tusen km. Og har fulgt service :) Øvelseskjører mye med bilen min. Og er veldig fornøyd. :well: Vet ikke hvor mye du er interissert i Neon men jeg gleder meg til å fortsette å lese på det du skriver og poster. Liker utrolig bra alle bildene du legger ut :mekke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Artig at noen leser det jeg skriver ;) Gratulerer med ny bil! Og ett flott valg ! Min søster har en Chrysler Neon (stor påvirking fra bror og far kanskje?) som jeg var så heldig å fikk låne disse ukene mens min bil har stått (kjempe snill søster!!). Det er en -98 mod. LE med 2.0L. Morsom bil å kjøre. Sprek og sitter godt på veien, og ikke minst utrolig behagelig. Slik ser den ut. Ikke så fine lykter, men det trengs på denne halvdelen av året ;) Flott bil ellers. Ganske ny innkjøpt, så skal ikke se bort i fra at det skjer litt med den også. Jeg vet nå iallefall hvem som må skru :P Du må få opp en tråd om bilen din, og legge ut litt bilder :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 For en mann du er! :hellothere:- Har lest gjennom alle 25 sidene, og lært utrolig mye! - Er kun 1 mnd til jeg er 18 og for en liten mnd siden kjøpte jeg min første bil. Jeg kjøpte eg Chrysler Neon 1.6 116 hk 2003 mod, den er kjørt 106 tusen km. Og har fulgt service :) Øvelseskjører mye med bilen min. Og er veldig fornøyd. :well: Vet ikke hvor mye du er interissert i Neon men jeg gleder meg til å fortsette å lese på det du skriver og poster. Liker utrolig bra alle bildene du legger ut :mekke: Er det skiver foran og bak på 1,6 litern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 Har vært ute å handlet bil igjen :D En -96 mod. LE 2.0L. Kjøpte den av Bjarny på forumet her, som dessverre har valgt å forlate Chrysler til fordel for Ford :( Jeg var litt usikker på når jeg kjøpte den om jeg skulle bruke den som deler, eller gjøre den i stand igjen, men etter kjøreturen hjem på ca. 11km er det vel avgjort at den blir skrudd for deler. Tror ikke det er mer en 70 stakkars ponnier igjen i motoren, og lydene den lager høres ikke ut som om motoren har det bra. Det blir rett og slett for mye arbeid å få denne i god stand, så da tror jeg den andre LEen jeg har er ett bedre utgangspunkt. Heldigvis er det mye gode deler som kan brukes fra denne :) Tusen takk til Bjarny som var hyggelig å solgte bilen til meg istedet for å vrake den. Håper han har bedre lykke med Forden sin, han har vært utrolig uheldig med Chryslern :( Men for å få plass til en bil så må en annen bort. Har plukket deler fra en Neon som har vært krasjet, for å slippe årsavgift blir denne vraket nå. Har nettopp vært og levert bilen hos huggern. En bil ut, og en bil inn: Men må nok ha en serriøs opprydding i garasjen før jeg får gjort noe med denne... ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 Gleder meg til railsene fra Neonen kommer til Oslo :) Blitt veldig bra den Stratusen din. Men hvorfor satte du ikke på en UDP med det samme når du skulle skifte reimhjulet? Gir jo et par hester B-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 En User Datagram Protocol? :drunk: Hehe, nei hestekrefter har ikke stått så høyt på lista her, så har vel egentlig ikke så mye kunnskap der. Må ærlig innrømme at UDP er ett ukjent utrykk for meg i bil verden. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 Har fått pakke i dag :D Etter å ha svidd mitt tredje par med sokler fant jeg ut at nå må noe gjøres. Det siste paret var orginale sokler og orginal watt-styrke, men de har også begynt å smelte. Nå har jeg fått tak i keramiske-sokler, som i følge produsenten skal tåle 300 grader og være god nok i massevis for 100W pærer :) Jeg skal starte med 55W, så får jeg se etterhvert, men tror disse blir bra :) Håndlagde sokler med 12GA kabler og loddede terminaler: Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trialmaster Skrevet Mars 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 En User Datagram Protocol? :drunk:Hehe, nei hestekrefter har ikke stått så høyt på lista her, så har vel egentlig ikke så mye kunnskap der. Må ærlig innrømme at UDP er ett ukjent utrykk for meg i bil verden. UDP betyr under drive pulley. Det er et mindre reimhjul i aluminium som GIRER ned servo, dynamo og ac. Da går motoren lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.