rstange Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Hihi, jeg også :D Ser ingen åpenbare forskjeller... Men, når det gjelder overhalling av motor. Hva anbefaler dere at jeg bytter? Hvis jeg kjøper motoren har jeg så å si mulighet til å ta alt. Men hva er det viktigste som BØR taes for å få en best mulig motor? :D Jeg tenker pakninger og register. Oljefilter. Er så utrolig dårlig på dette området :D Ønsker jo at alle slitedeler skal være i best mulig stand så jeg har motoren lengst mulig uten for mye arbeid. Hva bør jeg evt. sjekke? Er kanskje en del ting som nødvendigvis ikke trenges å byttes, men som kanskje bør sjekkes? Tell me ! :D Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Hvis du har motor ute, så tar du av toppen og bytter følgende; Toppakning, ventiltetninger, innsugs- og eksosmanifold pakninger, bunnpannepakning, simmering/tetning til kam og toppdekselpakning . Tror det skulle være alt:wonder: En annen ting å vurdere er å lete litt på E-bay e.l. etter en annen kamaksling, så kjøper du nye ventilløftere i samme slengen. Da starter du opp med forhåpentligvis helt tett motor med en muskel eller to ekstra:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 http://www.modernperformance.com/product_info.php?cPath=160_406_407&products_id=1609 Der er komplett oppbygging av toppen for ca 6000+ frakt :D Du kan velge mellom tre forsjellige kvasskammer ;) Og hvis lyktene er dot/sae merket så er de godkjent i Norge ;) Står så i kjøretøyforskriften:D Har lyst til å finne meg en motor å bygge litt på jeg og, men høggern skal jo ha 7000 for en motor:( Da vil jeg heller kjøpe delebil til 10 000... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Er det værdt pengene? Hva gjør egentlig dette kitet? :) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Du får mer HK (ca8-10hk av den minste kammen), #12 er turbo kam, og #14 for heftig NA tuning. justerbart kamdrev får du muligheten til å finjustere kammen. Ellers så er det vel alt av pakninger og simmeringer du trenger for å overhale toppen skulle jeg tro, om det er verdt pengene kommer jo ann på din prioritering. Men personlig ville jeg kjøpt dette hvis jeg hadde hatt råd til å bruke 6-7lapper på motoren. Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Hmm, vurderer enda om det er vits å invistere i dette? Blir jo trossalt litt penger, motoren jeg har funker jo. Så spørsmålet er jo ny motor, eller cd-spiller :D hmmm... Fikk grillen fra USA i dag da :D Den ble byttet ganske fort, så hva syns folket? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Litt bedre bilde av bilen og grillen :D Klarte endelig å besteme meg for spiller til bilen etter mye fram og tilbake ! Falt for Alpine sin iDA-X100 :D Ut med det gammle: Inn med det nye: Ingen CD, bare iPod og USB :D cd er gammelt :op: Best av alt, funker med og LADER iPhone 3G :D Liten illustrasjon av "oppussingen" inni biln etter jeg fikk orden på kablene og skiftet ut dritten :D Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Bedre den der en "Dodge grillen" Med Chryslermerke, personlig synes jeg Dodge grillen med rett badge er penest;) Men så er jeg litt mere på Dodge siden en på Chryslersiden;) Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 (endret) Hei ! Irritert meg en stund over at lyset i speedometer-clusteret er orange mens spilleren er rød. Bestemte meg for å prøve å gjøre noe med det. Dvs. røde LEDs i instrument panelet. Surfet litt rundt og fikk tips om ett Chrysler/Dodge Neon forum der noen hadde gjort nettopp dette med en Neon. I teorien så det ganske lett ut, bytt ut lyspærene med røde LEDs. I praksis ble det noe annet. Jeg byttet ut lysa, men lysene fra LEDsa ble alt for svakt. Clusteret har en orange film på baksiden, og denne demper lyset for mye. I tillegg hindrer denne lyset i fra LEDs med andre farger å slippe gjennom. Etter litt leting fant jeg en How-to på nettet til hvordan en hadde montert blå LEDs i Neon, tenkte at det måtte være ganske likt i Stratusen. Og det var det. Her kommer en How-to, hvordan du kan bruke hvilken som helst farget LED i speedometer-clusteret på Stratusen. Hvordan endre farge på speedometeret i Stratus Du trenger: Skarp kniv Torx Stjerneskrujern Sandpapir Først må dekslet over speedometeret ut: Det er festet med 4-5 skruer, bak dekslet til radio/a/c-panelet og bak panelet forran sikringsskapet. Når disse er gjort løs er det bare å ta tak og dra dekslet forover. Det er festet med tre klips i overkant, så det er bare å dra. Speedometeret er festet med fire torx-skruer til dashbordet. Gjør løs disse og vipp speedometeret opp mot frontruten. Gjør løs de to multikontaktene, og speedometeret er løst. Når du har fått speedometeret løst og kommet deg inn kan du starte med å ta av linsen. Den er festet med 8 torx-skruer. Når linsen er av må du ut med selve speedometer skivene. Gjør løs kabelen til displayet som sitter på baksiden først: Når det er gjort er det bare å skru løs torx-skruene som fester skivene. Når skivene er løs, ta de ut av selve clusteret. Nå må du ta av nålene. Her er det veldig viktig at du trekker nålene rett ut mot deg, at du ikke utsetter de for press eller bøyer på de. Den pinnen som fester nålene til motoren er lett å knekke, så vær forskitig. Jeg gjorde løs motorene først, slik at jeg fikk lettere tak. Det er også lettere å jobbe videre med skivene når motoren er tatt løs. Det har ikke noe å si hvilken motor som står hvor, eller hvilken vei de står. Så du trenger ikke merke de på noe vis. Skru også av displayet. Når nålene er av må de svarte skivene gjøres løs fra selve plasten. De er limt fast, så det er en fordel å varme de litt slik at limet løsner. Hvis du bruker en kniv må du være veldig, veldig forsiktig så du ikke stikker hull på skivene. Når skivene er løse skal du begynne å fjerne den orange filmen som ligger på baksiden. Den ligger under ett lag med hvit film. Jeg har brukt kniv, men det er nok lettere å bruke ett veldig fint sandpapir (mellom 180-240). Vær veldig forsiktig så du ikke knekker den lille plast «tappen» som nålen skal hvile på. Og at du ikke riper opp fronten på skivene. Jeg brukte en lommelykt underveis for å se etter «helligdager». Når filmen er fjernet fra alle skivene er det bare å lime de på plass. Bruk ett lim med tynn konsistens, og bruk veldig veldig lite, hvis ikke er det lett å få bølger. Disse ser ikke bra ut, og kan hindre nålene i å røre seg. Når det er gjort og limet har fått tørke, sett motoren til nålene på plass og skru skivene på plass i clusteret. IKKE sett på nålene eller linsen enda. (Husk å koble kontakten til displayet på igjen). Nå tar du nålene, clusteret, bankkortet (du trenger bensin) og nøklene med deg ut i bilen. Sett clusteret på plass i bilen. Nå er det viktig at motoren er kald (men du har vel ikke brukt bilen uten speedometeret?). Sett nøkkelen i tenningen og vri til posisjon II. Så tar du nålene og setter de i posisjon 0 (null) og presser de på plass (kan være lurt å ikke presse de helt inn enda, slik at du enda har mulighet til å få de løs uten problem). Nåla til bensinmåleren MÅ du vente med. Vri nøkkelen til «off»-posisjon. Nå, mens du holder inne trip/reset knappen på speedometeret vrir du nøkkelen til posisjon II. Nå vil clusteret starte en selvtest. Utfra denne tabellen sjekk at nålene beveger seg rett: Når dette er gjort, kjør til bensinstasjonen og fyll tanken full. Sett nøkkelen i posisjon II og vent en liten stund, plaser nålen til bensintankmåleren i posisjon F (Full). Ta selvtesten på nytt og sjekk at alt er rett. Hvis noen av nålene ikke er rett vent til testen er over, ta nålen av og sett den på plass igjen i posisjon 0. Gjenta til du er fornøyd med posisjonen til nålene (de skal stemme med tabellen). Når alle nålene er på plass kan du kjøre hjem (bruk gjerne en GPS eller noe til å måle at farten stemmer sånn ca. med det du ser på speedometeret). Press gjerne litt ekstra på nålene slik at de sitter helt. Nå kan du skru på plass linsen, pass på at det ikke er kommet støv eller noe på skivene, isåfall blås det bort med trykkluft eller noe lignende. Nå er det på tide å bytte ut lyspærene med LEDs. Jeg fant ikke LEDs i samme sokkel som den som står i bilen, men brukte i stedet LEDs med sokkel 194. Da må du ta ut pærene av de grå/sorte holderne. Det holder å gjøre det med kun de pærene som lyser opp speedometer skivene. Rett ut trådene til pærene i sokkelen, og dra de rett ut. Når det er gjort, rett ut trådene på LED-pærene og stikk dem inn i sokkelen og bøy tråden på plass. Så er det bare å gjenta for antall pærer du trenger. Nå er du ferdig til å montere clusteret på plass. Husk at LEDs må stå rett vei i forhold til + og -. Så om det er noen LEDs som ikke lyser, prøv å snu dem. Når det er gjort kan det være lurt å merke hvilken vei de skal stå, ifall du må ut med dem senere. Jeg merket de svart øverst med en sprittusj. Nå er det bare å montere speedometeret og dashbordet på plass igjen, vente på mørket og nyte de nye lysene dine ! :D Lykke til ! Endret Februar 3, 2011 av rstange Oppdater til en bedre How-To og nye bilder Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Har fortsatt masse LEDs til overs, må jo bruke dem til noe... Tok forresten ut dekslet som er der grøftelysene skal være. Ikke en god idé. De er poppet fast, så nå sitter ikke dekslet særlig god på lengre. En annen dårlig nyhet er at det ligger ingen kabel der til lys heller. Noen som har en chrysler med grøftelys som kan ta bilde av lysbryteren? Slik at jeg kan se hvordan den ser ut? Tror nemlig ikke det er bryter for grøftelys på min bil? Har bryter for tåkebaklys... Forresten noen som har ettermontert grøftelys på en Stratus? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loxus Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Jeg må også ettermontere grøftelys, og lurer på det samme. Hvor kjøpte du forresten grillen hen rstange? Den så sweet ut. Har også lyst på skikkelige xenon lamper på bilen, da jeg føler meg blind om natta. Siter [X] 2007 - Volvo C30 2.0D [ ] 1991 - BMW e34 525i [ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0 [ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D [ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet September 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Fikk pakke fra USA igår :D 2 nye frontlykter til bilen. Typen som sitter på amerikanske Cirrus <3 Problemet er at det ikke er H4 pærer som det er på min bil, men HB5. Altså ikke samme sokkel. Er heller ikke parklys på samme måte. Parklysene skal være på blinklysene, så har ikke fått parklys til å funke. Har også trikset litt med kabler og kabelsko for å få lys, så for å forklare det enkelt har jeg laget tre kabler på hver lykt som går fra H4 sokkelen til pæren. Dette er bare midlertidig til jeg får en HB5 sokkel. Tok sin tid å få de montert, ble skikkelig plaget. Først røyk den ene sikringen også var fjernlyset på den motsatte pæren ødelagt, så jeg slet lenge med at det var bare lys i annenhver lykt. Helt til jeg fant ut av disse problemene, drev lenge og feilsøkte og prøvde. Men det ble grise LEKKERT ! Ikke en gang bildene viser hvor bra det egentlig ble ! Før: Etter: Før: Etter: Hva syns dere ? :D Jeg er iallefall storfornøyd. Må bare få byttet pærer så jeg får lys i begge langlysene og få rett sokkel. Ellers blir jo neste prosjekt grøftelys og parklys. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Har montert fast grøfelysene, men har ikke fått lys i dem enda: Var innom Chrysler forhandleren i byen i dag for å finne ut hva jeg trenger. Fikk se når han søkte opp i systemet hvilke deler de kom til å bestille om de skulle ettermontert. Han fikk kun opp lysene og bryteren. Han mente det skulle være nok med bryteren og lysene. Jeg mener det skulle være ett relé også, men det var han ikke enig i. Dobbelt sjekket boken når jeg kom hjem å der står det "Fog Lamp Relay (1996 only)", så da skulle det altså holde å få bryteren. Har funnet noen kabler som er løse på som jeg tror er til lysene, ligger en løs på hver side av bilen. Skal se om jeg finner meg en bryter så jeg får prøvd! :D Håper det er så lett... Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet September 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Lite aktivitet på dette forumet må jeg si... Noen som vet om det finnes/hvor jeg kan finne US NCAP eller EURO NCAP rapporter for denne bilen, evt. Cirrus eller Dodge? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Veldig fin bil det der. :) Jeg personlig ville ikke ha byttet frontlyktene, men det er min mening. Siter Spotting på Finnsnes Min E39 Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.