Rsele Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Mine usa lykter har ikke blanke glass,men de lekker vann. :well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stave1989 Skrevet Desember 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 Rsele: veit du om dei finnes med helt klare glass ? Åja, men for min del hadde det ikkje gjort noe siden eg skulle ha opna dei og satt inn prosjektorer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2012 Finnes å få tak i på ebay ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stave1989 Skrevet Desember 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2012 Får sjekke litt der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet April 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 Look who is back :D Må vel være den mest aktive moderatoren her inne… Har vært lang tørke da, har ikke vært gjort så veldig mye arbeid på Stratusen. Fikk montert meg en skikkelig mobilholder i høst, har prøvd en del forskjellige varianter med sugekopp og klammer for luftedysene, men ingen hell. Så gikk for det eneste merket som duger, Brodit. Ble ikke billig, men den sitter. Skrueløs montering, så kan fjernes uten spor. ;) Får ta noen bedre bilder til dere senere. Forrige helg tok jeg av dørtrekkene forran og la støyisolering i begge dørene, ble merkbart mye mindre støy fra trafikken rundt. Skal ta bakdørene også en dag. Også må jeg få dempet hjulbuene forran noe mer, er fortsatt veldig mye dekkstøy derfra. Bak var det lettere, for der klarte jeg å dempe ganske bra fra innsiden. På mandag tok jeg ned katalysatoren, leverte den til en kjenning som kan sveise. Resten legger dere vel sammen selv. :P Var litt spent på hvordan det ville bli med 2 oksygensensorer, om det kom til å bli lys i motorlampa, men det har jeg ikke fått foreløpig. Var ute å kjørte noen timer i går. Skal koble på OBD-scanneren en dag og se om det kommer noen feilkoder. Siden jeg offret alufelgene i høst til vinterfelger så var jeg nødt å finne meg noe nytt til sommeren, har trålet nettet i flere uker, men er ikke mye som legges ut i nærheten som har rett boltsirkel og som ser bra ut. Fikk ett godt tilbud på nye 17" mega-felger, så jeg slo til på de: Så nå er jeg klar til snøen som skal komme mot helgen. :P Synes ikke felgene ble så værst, ser ganske bra ut, eneste er at jeg må nok slippe bilen litt ned. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet April 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Har hatt kvalitetstid i garasjen i helgen. Drivstoffpumpen har laget noen rare lyder de siste ukene, så bestilte opp en ny. Er jo litt arbeid å bytte siden tanken må ned for å komme til. Tanken nede og ny vasket, spylt både utsiden og innsiden Gammel pumpa ute: Og nypumpa klar: Sprøytet godt på med linolje i karosseriskjøtene bak der tanken skal stå: Ny pumpa og nytt filter montert, og klart til å montere opp tanken igjen: Tok også en runde i hjulbuen forran med støyisolering, tok ut plastskjermene og la bitumen-matter i skjermen. La også ett godt lag med tectyl: Plastdekslene la jeg bitumen på baksiden av, også klinte jeg på med tectyl på forsiden (håper ikke jeg må av med dekslene med det første!). Sprøytet også godt med linolje over dempere og bærebruer osv. Det eneste dekslet jeg ikke gjorde noe med var til batteriet, greit at det forsatt er tilgjengelig siden det ikke er så enkelt å komme til i utgangspunktet. Ellers byttet jeg også løpehjul på multireima, var litt slakk i lageret. Ser også at motorfestet på den siden burde byttes, så må vel bare handle inn.. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2013 Ny helg, nye timer i garasjen ;) Har tatt ned bunnpannen i helgen og gjort rein oljesilen. Har strammet bunnpanne-pluggen for hardt, så tok med litt gjenger sist jeg byttet olje, så måtte gjenge opp. Ville ikke gjøre det mens bunnpannen sto i bilen for å slippe spon i motoren. Litt grums i silen, la den i diesel-bad over natten (se trynet mitt i bøtta:P) Ble rent og pent Gjort ren bunnpannen også Har også byttet braketten til motorfestet, armen som fester dynamoen var knekt Måtte hente braketten fra den røde-stratusen Skru skru Endelig ute, er litt demontering for å få ut braketten Har også fått fikset låsen på bakdøren, den har ikke fungert på kanskje 2 år, verken sentrallås eller på spaken. La også bitumen matter i døren (støyisolering) mens jeg først hadde åpent. Kun bakdøra på passasjersiden som ikke er støyisolert nå. Og tilslutt har jeg tatt flush og bytte av kjølevæske, igjen. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Ny helg, nye timer i garasjen ;) Har tatt ned bunnpannen i helgen og gjort rein oljesilen. Har strammet bunnpanne-pluggen for hardt, så tok med litt gjenger sist jeg byttet olje, så måtte gjenge opp. Ville ikke gjøre det mens bunnpannen sto i bilen for å slippe spon i motoren. for mye møllers tran da rstange? :P Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2013 Spinat til middag! Hehe.. Skal investere i en momentnøkkel ;) Søsteren min skulle kvitte seg med Neon sin. Så da det ble bestemt å vrake den fant jeg og noen kompiser ut at vi skulle låne den med oss som banebil på sommertreff på Mo. Den led av samme problem som mange av disse motorene, at oljen lekker fra simringen på kamakslingen, så vi hev oss rundt og byttet simring i full fart. Jeg bommet litt på bukken når jeg kjørte den opp, så det ene dekket ble i veien for jekken, siden vi allerede hadde demontert register osv. måtte vi bare være kreative for å få den flyttet. Ikke noe problem med traverskran i taket! Ferdig skrudd og markeringslys i blinkers på plass Etter mye fram og tilbake nede på Mo fikk vi bilen godkjent (under tvil) i teknisk Venter i kø for å komme ut på banen. Vi fikk noen morsome runder rundt banen på ACR. Vi var nok den tregeste bilen der ute, fikk den opp i 140km/t på det raskeste. Planen vår var å vrake den der nede, men bilen holdt ut banekjøringen og ble med hjem igjen ;) Så nå har jeg betalt søsteren min vrakpant + halvårsavgift og skal beholde bilen iallefall fram til jul. Stratusen har også fått litt kjærlighet. Har holdt utkikk en stund på ebay etter en ny Cirrus grill siden min har begynt å bli svart. Når jeg kom over en ny ubrukt (i eske!) orginal grill så trykte jeg "Buy now" uten å tenke. Dette bildet fra i fjor viser veldig godt hvor stygg grillen var blitt, og det har blitt verre i vinter: Her er den nye: Har også hatt lyst på vinge-emblemet i front (slik det orginalt var på bilen), så kjøpte ett emblem fra en Chrysler Town & Country "Prøve montering": Emblemet passer ikke rett på grillen, men litt arbeid med en kniv og litt sandpapir og en hel del blank Tec7 så satt det. Har fått det på bilen og synes virkelig det løfter utseendet: Hva syns dere? Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 det ble råfin :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2013 Ja ble veldig fornøyd med grillen :D Banna bunnpanna ble ikke tett :angry: Svettet fortsatt rundt pluggen.. Men er jo ikke så farlig når man har donor bil. Flyttet bunnpannen fra Neon til Stratusen, og fra Stratusen til Neon. Strammet til pluggen med moment denne gangen ;) Også tettet jeg godt med pakning på tube på bunnpannen jeg satt i Neon. Prøver også ett nytt merke på olja, Mobil1 olja jeg brukte sist likte jeg ikke helt, hører mye bra om Royal Purple så prøver den: Liten shoot utenfor garasjen etter kvelden, en god kompis av meg som står bak min, Chrysler mann han også ;) Har brukt opp feriepengene på GoPro i år, så må jo bruke det til noe ;) Skulle hatt kameraet litt lengre bak og litt mer lys på, så hadde det blitt bedre, men morsomt uansett :D Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2013 Tenkte å gå litt hardere til verks for å finne ut hvorfor bilen er så tung startet. Har kjørt en del med OBDII-scanneren tilkoblet, og en ting jeg har lagt merke til er at verdien til Long Term Fuel Trim ligger på negative verdier hele tiden, ofte ned mot -10% til -16%. Etter å ha lest en del har jeg forstått det slik at denne skal ligge mellom +5% til -5% ca. Så dette tyder på at bilen får for mye drivstoff, og hele tiden prøver å gi mindre. Verdiene jeg leser av er generelt sett veldig lave, stortsett på minussiden hele tiden. Short Term er av og til på ett par + %, men aldri noe særlig høyt. Jeg har sjekket hele veien bensinslangene går etter lekasjer, men alt er tett. Og ventilene som skal holde og regulere trykket står jo på pumpehuset og er byttet ut. Så jeg begynner å misstenke en eller flere av dysene kanskje lekker. Jeg fikk lånt meg en bensintrykk-måler for å teste hvor fort trykket faller når motoren stopper, men dessverre passet ingen av nipplene på Stratusen. Jeg dro på biltema og kjøpte en der, men heller ikke den hadde nippler som passet. Søkte litt på eBay for å finne en som kunne brukes, men prisene var noe dyre og ventetiden er jo lang. Men med litt kreativ tenking og noen timer rundt i byen for å finne de rette komponentene så fikk jeg laget meg en tester. Planen var rett og slett å bruke hurtigkoblingen som kobler drivstoffslangen inn på Railsen, og lage ett mellomstykke med en T som måleren kunne stå på. Brukte ett bensinfilter jeg hadde liggende til deler også kjøpte jeg ett T-rør og nippler. Jeg prøvde først med en måler jeg kjøpte på biltema, men trykket gikk ut over skalaen, så fant ett annet som hadde 1/4" gjenger som passet rett i T-stykket. Dessverre ikke 100% korrekt, men nok til å teste at det funker og til å finne ut hvor fort trykket synker når motoren stopper. "Byggesettet": Første testen med biltema måler: Konseptet funket bra da, enkel og greit koblet fra slange til Railsen og koblet meg mellom med "testeren": Forsøk to med "ny" måler, ikke helt nøyaktig, men nok til å prøve: Montert: Måling med motor i gang: Måling etter motor er stoppet: Etter 20 minutter har trykket falt merkbart: For å ha noe å måle mot brukte jeg en Fuel-Rail med dyser som jeg har liggende fra delebilen jeg vraket i fjor: Trykket etter pumpa har vært startet: Trykket etter 20 minutter, har ikke falt like mye som når jeg var koblet på Railsen i bilen: Jeg vet ikke helt hva jeg skal konkludere etter dette, men det var iallefall gøy å se at jeg klarte å lage meg en måler som fungerer. Har bestilt nytt instrument, så kanskje jeg får mer nøyaktige målinger. Så får jeg bruke ventetiden på at det kommer til å lese meg opp på hvordan jeg skal tolke de verdiene jeg får. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stave1989 Skrevet Juli 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 Har du oransje parklys igjen nå ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet August 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Yes, american style ;)! Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Stoppet av politiet style Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.