Gå til innhold

Ettermontere xenon på ekstralys

Ranger emnet

Fjerningen

Anbefalte innlegg

Jeg har to stk bosch rallye 175 med blått glass.

Også tenkte jeg å ettermontere xenon i dem til høsten.

Ja det er ikke lov!! Vet det.

Men fungerer det på samme måten å ettermontere xenon på de som på hovedlykter?

Vurderer også å ha 55w i steden for 35w.

Noen som har noe erfaring med dette?

Ikke tro ditt og datt :P

Da er jeg like langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampene må væra godkjente for xenon. (og det er dei sansynligvis ikkje) På fjernlys kan du likegodt velge 50 eller 55w. Eg har 50w i mine fjernlys og det lyser bra! Xenonpærer bygger ut bak, so det er ikkje sikkert at dei får plass. Lamper med xenon har ein ekstra klump bak slik at pæra får plass. I verste fall må du skjæra ut litt av bakdelen av lampa. Men det kan du sikkert få hjelp av noken for å fiksa, Ledningane er og litt tjukke. Er dei for tjukke for originalhullet, kan du berre legge dei i hullet du lager for at pæra skal få plass. (Før du forsegler hullet)

Ellers skal det ikkje væra noke problem! Du blir nok imponert over lyset!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampene må væra godkjente for xenon. (og det er dei sansynligvis ikkje) På fjernlys kan du likegodt velge 50 eller 55w. Eg har 50w i mine fjernlys og det lyser bra! Xenonpærer bygger ut bak, so det er ikkje sikkert at dei får plass. Lamper med xenon har ein ekstra klump bak slik at pæra får plass. I verste fall må du skjæra ut litt av bakdelen av lampa. Men det kan du sikkert få hjelp av noken for å fiksa, Ledningane er og litt tjukke. Er dei for tjukke for originalhullet, kan du berre legge dei i hullet du lager for at pæra skal få plass. (Før du forsegler hullet)

Ellers skal det ikkje væra noke problem! Du blir nok imponert over lyset!

Ok, ja da trur j at d blir bra ;)

Hvordan er d med pris og holdbarhet i forhold til 35w a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå vist lastebilen min hos biltilsynet med ettermontert i xenon i ekstralysa. De bemerket ikke noe på det. Mener og ha lest at det var lov og.

Xenonsetter skal væra E-merka og lampene skal væra godkjente med xenon for at det skal væra godkjente. Eg trur ikkje mange som kontrollerer biler har so mykje peiling på dette.

Hvordan er d med pris og holdbarhet i forhold til 35w a?

Det koster vel ca 2-300 meir for 50/55w enn for 35w (pærene er dei same, det er ballasten som er forskjellige) Levetiden på pærene blir nok litt kortere, (har høyrt 20%) men xenon har mykje lenger levetid enn halogen!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonsetter skal væra E-merka og lampene skal væra godkjente med xenon for at det skal væra godkjente. Eg trur ikkje mange som kontrollerer biler har so mykje peiling på dette.

Det koster vel ca 2-300 meir for 50/55w enn for 35w (pærene er dei same, det er ballasten som er forskjellige) Levetiden på pærene blir nok litt kortere, (har høyrt 20%) men xenon har mykje lenger levetid enn halogen!

da blir d bra mæ lys da :) Blir sikkert skomt når j blender men, siden j bære har vanlig halogenlys ellers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider