Gå til innhold

Volvo 940LT '95

Ranger emnet

Turbokassa

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skryte av at du har kræsja bilen???

hehe var litt ikke ment HELT særiøst akkurat det ordet da.

Kan vel ikke si at jeg er stolt over å ha vært på et snarvissit hos autovernet. MEN

Litt sarkasme må man koste på seg :D

Husker ikke om jeg huska å skrive at det øsregna!! hehe

Appropo "kræsjen":

Skal airbagene løse ut da?

For de gjorde ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler. Det skal litt trykk til for å få de til å løse seg ut. Ikke bare en småkærsj.

var det jeg trodde og :D

men så snakke jeg med en kamerat som mente noe anna.. hehe så måtte spørre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilinform.no sto det:

"På Turbobiler tilpasser chippen tenning, drivstoff og ladetrykk, dette fører ofte til opptil 45 % effektøkning.

ULEMPER

· Må benytte 98 oktan Drivstoff (Dieselbiler vanlig diesel)

· Kan gi noe økt drivstoff forbruk ved høye turtall

· Følge regelmessig service/vedlikehold"

Sto i papirene fra GIK at det skulle kjøres på 98oktan, bruker alle her som chiptrimmer 98oktan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje alle, men det er sterkt anbefalt. Har prøvd med 95 men fikk tenningsbank på 0,7, men kunne lade over kiloet med 98. Og chippen til 940 tilpasser ikkje tenning, drivstoff og ladetrykk, det er en chip til drivstoff, en til tenning, og ladetrykket må justeres.

ja, jeg er klar over dette. Var bare for at folk skulle se samenhengen det var hentet fra ;D

Dette var snakk om nyere biler etter hva jeg forsto på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med/har ettermontert air condition i 940? Ikke takluke eller noe jeg, så gruer meg om det blir varmt :P

Vil også ha elvifte, isteden for den orginale som går og suser hele tia.

Noen som har monter dette?

Hvor og hvordan festet du vifta?

Trenger man ikke mer enn vifte, relè og tempsensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med volvo om air condition forrige uke, da jeg henta noen klips.

Da hadde jeg arbeid til høsten om jeg skulle sette inn air condition, men det fantes noe universal sett mente han.

OPPDATERING:

Driver for tiden med å lakke steinsprut og limer, sparkler, primer, grunner og lakker grill. Da den var knekt etter å ha blitt rygga på. Og har troa på at matt-svart grill blir penere, da det ikke er noe annnet enn grillen som er i krom. Alt anna er jo i svart :D

Blinklys og turbotrykksmåler kom ikke uka som var. Kommer vel til uka da :D

Skal forresten med skolen til Volvo fabrikken i Sverige i morgen/Mandag. Blir sikkert artig det, om man ser bort ifra at vi drar 06:00 og skal kjøre en stygg liten minibuss, med minst 13stk inni. Deilig og trangt, for ikke å glemme at det finnes helt sikkert ikke air conditon i den gamle driten heller. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har montert elektrisk vifte?

Eller som vet hva man trenger?

mye bedre enn en som suser og går hele tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viser til en tråd jeg starter angående et problem jeg hadde, før jeg startet denne tråden:

http://www.bilforumet.no/900-serien/192403-uling-piping-motor-2.html#post2226116

Trenger litt hjelp med et mulig turboprob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING:

Drivi med lakking av grill, ble bare tull med ramma som var rundt, limet var ikke sterkt nok, så skal kanskje prøve å sparkle det sammen senere, om jeg ikek får tak i en grill noe sted, billig. (noen som har/vet om?)

Lakkerte "rutene" svarte da, og satte den på med emblem, ser ikke gæli ut, men mangler liksom noe rundt :D

Etterlakkingavgrillrutene2skiltfiks.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING:

Hvite blink og turbotrykksmåler mottatt i går, og montert i går.

Funker supert :D

Bilder kommer om ikke lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider