Gå til innhold

Volvo 940LT '95

Ranger emnet

Turbokassa

Anbefalte innlegg

Ett lite tips WT.svl=Link så fram til det jeg skulle skrive her kjempe fin bil du har:) setter kjepe stor pris på sånne som deg som "gidder" og legge ut en tråd om bilen sin, spesielt en 14åring som drømmer om og overta bilen til pappa. han har en helt orginal 95mod 940lt b230fk 136hk uten noe stæsj som ac og takluge,

R vinge har jeg tenkt en del på ja:P

Takker og bukker.

Prøver å lage en tråd med det meste som skjer, hender det er lite feedback til tider da men :P

Har jo samme bil selv, slettes ingen dårlig bil :D :P

Er en mye bedre bil å kjøre enn en 240 f.eks. men fortsatt er det en eldre bakhjulstrekker volvo :D

Bare å spare ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan blir det med dump/resirk ventilen da?

Som hos mange andre så er det lommeboka som styrer det meste ;)

Er ikke førsteprioritet, også har denna "ulykka" på rudskogen tatt mye tid og penger. hehe

Når jeg først skal ha noe eller gjøre noe så gjøres det så grundig som mulig, dette tar mer tid og enkelte ganger litt mer KR ;)

Om noen er villige til å sponse med deler så skal jeg montere så spruten står :D

Men det er notert og skal på med tiden :D

SISTE OPPDATERING:

Har handla dørstopper som er grunna med rustgrunning og skal lakkes. Den gamle var veldig sliten, holdt ikke igjen døra i det heletatt lenger. Bare på flatmark stoppa den døra i å gå igjen :P

Sandblåst og rustgrunna og lakka opp noen flekker i resservehjulsbrønn, samt tectylbehandla undenifra.

Driver også å sparkler opp ramma rundt grillen, denne var knekt, så sparkles sammen og pusses ned lakkes svart matt. Glemmer dette bort så har tatt en del mnd nå:P Kommer på det hver gang jeg ser den bare.

Samme gjelder batterifesting, er rusta så skal sandblåses og lakkes svart.

Dette er vel det som skjer for tiden

ps. bilder kommer, har vært uten nett lenge, fikk det igjen i går. Må bare få rota meg til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som selger svart turbogrill?

(helst ikke hjemmelaget)

Fant ut i dag at jeg allerde hadde pussa ned og rustbehandla batterifestet :D

Hadde jeg aldri trudd :D haha

Dørhengsle finisha for 5 min sia, bare å be til vår herre om at det ikke skjer noe krøll :D :P

Sånn ellers så er det planlagt å ta vinterpolishrunden til uka.

Piggdekka settes ikke på enda, er ikke så isete på veia enda, bare å ta det litt rolig på morra'n !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Lenge siden jeg skrev her sist nå, så kommer en liten oppdatering!

-Batteriet er festa

- Piggdekka er selvfølgelig på :P

- Polert for vinteren

- Har tektylert bilen under og i hjulbuer

- Henta DTM 18" i sverige for en mnd+ siden

- dørhengsle fikk en ganske så nydelig reaksjon i klarlakken, så den må pusses ned igjen :D :D

Tror det er det akkurat nå, kommer ikke på noe i farta.

Har handla med en 240 herregardsvagn da, men den har ikke noe med denne bilen å gjøre :P

Nå ere senga, skal dra til gardemoen i natt, egypt neste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Kommer en oppdatering så fort jeg har fiksa pc'en min.

Noe kødd med nettverksdriver'n. Og selvfølgelig funker den maskinen jeg lånte for å fikse min, akkurat når den selv vil. Også kjempefort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Pc fortsatt ute av funk.

Men lurer på en ting:

Når du senker 940, fjerner man skvettlappene bak?

Mine er av for tiden grunnet at den ene er ødelagt, men husker at de pleide å subbe en del.

Har nå fått senkefjørene mine og lurte på å sette på skvettlappene igjen, da dette ser litt bedre ut.

MEN vil det subbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

noen må jo veta?:P

enda en ting:

må ta bort litt av hjulbua, det holder med å skjære bort inn til punktene, eller må det valses?

er jo bare så vidt det subber, så regner nesten med at det holder med å skjære bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan fjerne helt inn til punktene uten at det går galt, men punktene må være der for at det ikke skal dele seg ja.

Så da går det vel bra med å fjerne bare inn til punktene da går jeg utifra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Pc fortsatt ute av funk.

Men lurer på en ting:

Når du senker 940, fjerner man skvettlappene bak?

Mine er av for tiden grunnet at den ene er ødelagt, men husker at de pleide å subbe en del.

Har nå fått senkefjørene mine og lurte på å sette på skvettlappene igjen, da dette ser litt bedre ut.

MEN vil det subbe?

det vil vel subbe viss den subba litt før du tok lappane av, på ein usenka bil..viss ikkje bilen er ekstremt segen:)

er enig i at kvit bil er tingen!

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider