audi__a41.8t Skrevet Mai 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2008 Hei !! Jeg lurte på en ting her , jeg har kjøpt en bil fra bertel o steen for ca1.5 år tilbake.. Da jeg kjøpte bilen fikk jeg med et tilbud om gratis Servce i 5 år , dette var annonsert i avisen hvor det sto : 5år eller inntil 60.000 km. Men da jeg var hos forhandleren spurte jeg om jeg fikk med 5 års gratis service, han sa selvfølgelig ja , og det ble aldri nevnt noen kilometer begrensning. Da vi fylte ut kjøpskontrakten ba jeg han om å ta med service avtalen i kontrakten , og der står det "5 år gratis service" uten å ha nevnt kilometer begrensning.. Men nå så spurte jeg sist jeg var på service hvor lenge dette gjaldt , og da fikk jeg bekjed om 5 år eller inntil 60.000 km.... Så da lurer jeg på om jeg faktisk kan vise dem kjøpskontrakten og si at det ikke er noe km begrensning oppført ??? fordi det ble aldri nevnt i den muntlige samtalen , eller skrevet ned noen steder var bare noe jeg så i annonsen , men nevnte aldri at jeg så 60.000km begrensing , jeg sa bare har dere fortsatt 5 års service avtale da sa dem ja.... og kan evt. denne service avtalen videreføres til neste eier ?? Takker for alle seriøse svar :) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Hei !! Jeg lurte på en ting her , jeg har kjøpt en bil fra bertel o steen for ca1.5 år tilbake.. Da jeg kjøpte bilen fikk jeg med et tilbud om gratis Servce i 5 år , dette var annonsert i avisen hvor det sto : 5år eller inntil 60.000 km. Men da jeg var hos forhandleren spurte jeg om jeg fikk med 5 års gratis service, han sa selvfølgelig ja , og det ble aldri nevnt noen kilometer begrensning. Da vi fylte ut kjøpskontrakten ba jeg han om å ta med service avtalen i kontrakten , og der står det "5 år gratis service" uten å ha nevnt kilometer begrensning.. Men nå så spurte jeg sist jeg var på service hvor lenge dette gjaldt , og da fikk jeg bekjed om 5 år eller inntil 60.000 km.... Så da lurer jeg på om jeg faktisk kan vise dem kjøpskontrakten og si at det ikke er noe km begrensning oppført ??? fordi det ble aldri nevnt i den muntlige samtalen , eller skrevet ned noen steder var bare noe jeg så i annonsen , men nevnte aldri at jeg så 60.000km begrensing , jeg sa bare har dere fortsatt 5 års service avtale da sa dem ja.... og kan evt. denne service avtalen videreføres til neste eier ?? Takker for alle seriøse svar :) Det skader ikke å prøve. Ta med kontrakten og vis dem at du har en avtale som gjelder i fem år, uavhengig av antall kjørte km. Husk å ikke nevne at du har lest om kilometerbegrensning i annonsen, da... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg