Gå til innhold

Ac'n funker ikke?` 96mod A4

Ranger emnet

Lars-kristian

Anbefalte innlegg

Hei, første post her, håper på svar:D

Jeg har en Audi A4 1.8 96modell. Den har gått 270 000:race

Da jeg starter opp ac'n på klima anlegget så går turtallet opp og det vises et snøfnugg nederst på displayet, men det blir ikke kaldt selv om den står på LOW.

Jeg har rensa pollenfiltret, men det hjalp lite.

Da jeg feilsøker på displayet får jeg frem en feil på 22.1

Som er: A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open

Noen tips?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen overtrykks ventil.. high pressure switch er høytrykkspressostat. en bryter som stenger ett elektronisk signal ved for høyt trykk.. Dette skjer pga at kondensator enten er tett i ribben eller vifta har stoppa..

Og hvis overtrykksventilen ikke slipper ut trykket, vil du jo få høyt trykk.. Som igjen gjør at denne bryter ikke slår ut.

Og ja, det er en overtrykksventil på AC-systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha.. det strider mot mine kuldetekniske teorier.. men ja, ok..det sitter muligens en overstrømningsventil der. men da må det også være væskeutskiller på bilene.. eventuelt ett burn out filter.. Med mindre den slipper over på trykksiden før kondensatoren da..

og det blir ikke veldig høyt trykk på høytrykkssiden med mindre kondensatorvifta stopper eller er nedmøkka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha.. det strider mot mine kuldetekniske teorier.. men ja, ok..det sitter muligens en overstrømningsventil der. men da må det også være væskeutskiller på bilene.. eventuelt ett burn out filter.. Med mindre den slipper over på trykksiden før kondensatoren da..

og det blir ikke veldig høyt trykk på høytrykkssiden med mindre kondensatorvifta stopper eller er nedmøkka..

Står i hvertfall i servicemanualen at feil på highpressure-valve (F23) kan gi nevnte feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper no bare at du trenger å bytte ac gass jeg, kan hende du har en lekasje et sted, men det finner di også ut når du skal fyllep å ny ac gass.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider