Gå til innhold

Lakkering av felger!

Ranger emnet


ford4fun

Anbefalte innlegg

Da har vi funni ut at vi ikke får tak i SUPERTURISIMO CORSA til ford, men er det noen som har erfaring med å lakkere felger??

Har hørt noe om pulverlakkering også.. Vil at felgene skal være slik:

 

07_big.jpg

 

og IKKE slik:

 

 

2supertur.jpg

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å glassblåser (sandblåsing kan bli for grovt) felgene til min nå. Pulverlakkering etterpå. Skal bli felger til vinterdekkene.

 

For å si det slik: Kjøper du deg nye felger for å lakke om, sjekk om det er brukt pulverlakk originalt eller vanlig våtlakk. Mine er originalt pulverlakkert, tror jeg i hvertfall, og har brukt ca 40-50 timer nå med glassblåsing (ikke verdens beste utstyr men dog).. All lakk og grunning på felgen må bort før pulverlakkering, hvis ikke koker gamlelakken igjennom pulverlakken. Våtlakk slipper visstnok enklere. Pulverlakken er vanvittig hard, så felgene vil nok holde seg så lenge du vil. Har hørt om folk som har kjørt inn i kanter med sine pulverlakkerte felger, uten at lakken har sluppet.

 

Pulverlakkering er det kun spesielle lakkeringsverksteder for industri som har, og du kan velge mellom 3-400 forskjellige farger.

 

 

Lykke til, men selv gjør jeg nok neppe dette en gang til...

:o

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by eivindwindspoll

Holder på å glassblåser (sandblåsing kan bli for grovt) felgene til min nå. Pulverlakkering etterpå. Skal bli felger til vinterdekkene.

 

For å si det slik: Kjøper du deg nye felger for å lakke om, sjekk om det er brukt pulverlakk originalt eller vanlig våtlakk. Mine er originalt pulverlakkert, tror jeg i hvertfall, og har brukt ca 40-50 timer nå med glassblåsing (ikke verdens beste utstyr men dog).. All lakk og grunning på felgen må bort før pulverlakkering, hvis ikke koker gamlelakken igjennom pulverlakken. Våtlakk slipper visstnok enklere. Pulverlakken er vanvittig hard, så felgene vil nok holde seg så lenge du vil. Har hørt om folk som har kjørt inn i kanter med sine pulverlakkerte felger, uten at lakken har sluppet.

 

Pulverlakkering er det kun spesielle lakkeringsverksteder for industri som har, og du kan velge mellom 3-400 forskjellige farger.

 

 

Lykke til, men selv gjør jeg nok neppe dette en gang til...

:o

 

Det var vel ikke du som var på Trondheim stål og fikk blåst felgene dine etter at du ga opp?

 

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kvite superturisimo er jo orginale kun i 15" som kvite mener jeg, og da er det et plastbeleg som er meget hendig når man skal rengjøre disse felgene, hør med de som skal lakere dem og de har noe sånnt som de sprayer på til slutt.....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

Hehe, det stemmer nok det :) Felgene ble bra de, etter to lag med lakk og klarlakk + finsliping og litt kantsveising. Hvor du fikk høre om det?

 

mvh

 

 

 

Siden d var meg du snakket med. La 2 og 2 sammen :)

 

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Hei!

 

Stemmer...

 

Okei!

 

Apropos prisen. Jeg betalte 800 for blåsinga. Hører noen si dere tar 400 for jobben. Hva er riktig pris? Hender seg at folk spør om hvor de får utført blåsing, så greit å ha et svar om pris klart også.

 

Og du med kantkjørte felger. Enten kan du slipe ned hele kanten eller du kan få noen til å sveise i der de er skadet slik at du kan slipe ned igjen sveisen, da blir det sannsynligvis best også.

 

mvh

 

ew

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

 

Okei!

 

Apropos prisen. Jeg betalte 800 for blåsinga. Hører noen si dere tar 400 for jobben. Hva er riktig pris? Hender seg at folk spør om hvor de får utført blåsing, så greit å ha et svar om pris klart også.

 

Og du med kantkjørte felger. Enten kan du slipe ned hele kanten eller du kan få noen til å sveise i der de er skadet slik at du kan slipe ned igjen sveisen, da blir det sannsynligvis best også.

 

mvh

 

ew

 

Hei!

 

Det varierer.. noen har vi ikke blåst heller siden det ville blitt billigere å kjøpe nye..

 

Alt kommer an på hvordan de ser ut...

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår