Gå til innhold

Noen spm ang den nye bilen

Ranger emnet


Morten_A

Anbefalte innlegg

1993mod 240GL

 

95mod B230FK med plana topp,3"eksos hele veien,chippa,VX3 kam, større alu intercooler.

 

Følge Turbotryksmåleren ligger trykke på 0,6bar ved fult trykk,

Blei sakt at bilen hadde ca 220hk? Kan dette stemme?

Syntes ikke bilen går noe spesielt bra,og den drar ikke

for fult før ved 4500rpm

 

Planen var videre sterkere topp pakning,t3/t4 turbo samt

nytt grenrør.Sterkere cluch og getrag kasse.

Noen som veit hvem som selger skuddsikre topp pakninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det en 13C som sitter der bør du nok opp i 1bar før du når 220Hk

Og plana topp? på en turbomaskin? eller er den bare rettet?

Drar den ikke fult før du har 4500? eller kommer ikke ladetrykket før du har 4500?

er jo litt avhengig av hvor mye fres du skal ha. trenger jo ikke noe annet en orginal topppakining før du passer 300++

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beholder jeg orginal pakningen.Er ikke sikker på hvem turbo som sitter i bilen.Regner med at det er den orginale.

Turboen lader for fult ved 2000-2500,men bilen drar ikke før ved 4500.Men den går ikke som den skal.rimlig lat til 220hk og være.

Min saab 150hk turbo går like bra.

 

Men som sakt,Olje,filter,turbo osv skal byttes.bør nok bytte topp pakning og.Har ingen garanti på hvordan dette er.Skal gå over lagra på turboen i morgen+bytte olje og filter.

 

Bilen hadde full sørvice ved 180.000km Da blei pakningen byttet,

men regner med at det var på den gammle motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16t som sitter i bilen ja.

Et nytt spm ang kjøling,nå sitter det 940 radiator med el vifte.Denne er selfølgelig stripset fast.Hva med og bygge den tilbake til vanlig GL patent.Alså orginal radiator med det store dekslet + vifta som går konstant.Noen som kjører slik på turbo?

 

Eller noen som har en superide om hvordan feste 940 radiator på en ortlig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse motorene MÅ du justere trykket mekanisk, den beste løsningen er å montere en wg med sterkere fjær i så du slipper å få ustabilt trykk. Om du bare monterer chip uten å justere trykk så vil du ikke merke forskjell fra orginal i det heletatt. Saab har vel elektronisk justerbart trykk så vidt jeg vet. Volvo kom ikke med dette før på 800 serien med turbo. Mulig B204FT/GT motorene hadde det, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det.I går justerte jeg trykket.Tokk først av hele slangen. da lada den 1,5 bar.Turte ikke mer en halv gass,men det gikk rimlig bra.

Nå ligger trykket på 0,7-0,8 å går vesentlig bedre.

 

La bare inn et t kryss som går over til 1,5mm åpning.

Skal siden forbedre dette med boost controller som kan justeres inne i bilen.

 

 

Får også bare takke og bukke for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at du vet det, så er ikke den bleedventilen noe spesielt lur. Du får vakumlekkasje, du får ikke stabilt trykk OG du bruker mer bensin. Da jeg hadde samme patent på min fk, så fusket den ved fullt pådrag, brukte masse bensin og trykket hoppet litt hit og dit. Invester heller i en skikkelig wg-klokke du kan justere (hvis du ikke har det fra før da??).

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår