Gå til innhold

Noen spm ang den nye bilen

Ranger emnet


Morten_A

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bensinforbruket har økt betraktlig,men har ikke akuratt prøvd og kjøre så alfor pent eller.

Ellers går motoren utrolig pent.Må justere tenning,da den noen ganger ikke reagerer med en gang ved gasspådrag.Kan virke som ene motorfeste ikke helt i toppform.Men dette er helt i orden.

 

Turboen var like tait som en ny.Så bilens efekt økte betraktlig.

Da den lada 1,5bar var det et lite tein til tenningsbank,men kanskje ikke helt unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, om du burker org dyser, samt org tenningshjerne, bør du være forsiktig med h vor mye du booster.

 

Ellers, bør du bruke ball and spring, om du skal bleede, ellers vil du miste boost over rpm og få en uheldig peakboost på lavere rpm, som du da kan miste over rpm-økning. (mer skadelig for drivlinjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg opp på 300hk.

 

Da må det vil bli T3/T4

Større intercooler (alerede på plass)

Chip (alerede på plass)

3`eksos (alerede på plass)

Andre dyser (hvilken?)

Bensin pumpe(hvilken)

(Hva mer?)

 

Må vel da også bytte bakaksel + sperre.Sperra på 93mod suger jo hestek*** For og ha mest mulig morro tenkte jeg på.

 

Ang tenninga svipper jeg innom VS-Motor.Høre hva han har og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osj.. Du har mye å lere her gutt!

 

Den chippen du har nå holder ikke til 300hk, da må du til med ny chip. Viking chip!

 

300hk:

-Viking 300hk chip

-S60R dyser

-Justerbar BTR

-Bygge om til 3" LMM

-Alu intercooler

-Større bensinpumpe (f.eks Bosch 044)

-Mitsubishi 18T turbo

-Getrag eller ZF kasse

-1031 aksling med True trac sperre

-Sachs race trykkplate og 6 puck zinter lamell

 

Er ikke bare bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare og trimme en volvo nei.Rimlig mye som må gjøres for å få litt guffe.

 

Er få biler som er like billig å få 300hk i da.

Dvs. du kan fint få ut 300hk av en gammel forgasser volvomotor, men hvor lenge varer motoren, hvor mye bensin bruker den og hvordan ser effektkurven ut?

 

Du kan gjøre ting billig og dårlig, eller du kan gjøre noe som funker - i lengden.

 

Det er ellers mange som skryter på seg mye effekt, uten noe bremsepapirer å vise til. Videre, har de spesifikasjoner som tilsier at effekten de påstår å ha, aldri kan være der.

 

t.d. at de ikke har dyser / bensinpumper, m.m., som kan levere mengden bensin de vil behøve, for å dra ut effekten.

 

Ps. ikke bry deg om noe peak effekt, sats heller på en motor som er brukendes til gatekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, om du burker org dyser, samt org tenningshjerne, bør du være forsiktig med h vor mye du booster.

 

Ellers, bør du bruke ball and spring, om du skal bleede, ellers vil du miste boost over rpm og få en uheldig peakboost på lavere rpm, som du da kan miste over rpm-økning. (mer skadelig for drivlinjen)

 

Er fordelig mange som har kjørt 1 bar med bensinchip og orginal tenning over laaang tid uten noen skader da. Hva gjør denne tenningschippen da? Mer fortenning? Eneste som kan være en synd for motoren er vel boost på lave turtall kan jeg tenke meg.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel justere grunninstillingen på fordelerskiva som lokket sitter på, boksen styrer vel bare tenningskurven?

Vikingchip anbefaler jo å ikke chippe tenning da det funker best/gir mest effekt med orginal.

300Hk oppsettet koster jo ikke mange kronene i forhold til hva du får.

det dyreste er jo snurra og den hor du jo alt om du har 16T

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel justere grunninstillingen på fordelerskiva som lokket sitter på, boksen styrer vel bare tenningskurven?

Vikingchip anbefaler jo å ikke chippe tenning da det funker best/gir mest effekt med orginal.

300Hk oppsettet koster jo ikke mange kronene i forhold til hva du får.

det dyreste er jo snurra og den hor du jo alt om du har 16T

 

Vel, en som utvikler chips, sier at selv v/ 0.8 bar på 13c, på en org ft/fk, bør man chippe tenningen.

 

Jeg regner med han vet hva han snakker om, siden han har utviklet utallige chips (bensin og tenning) til diverse volvomotorer.

Han har også laget 16v chips, e85 chips++++.

 

Han sier at "det går nok, men det er ikke bra i lengden" for å sitere han.

 

Jeg vet ikke hva den modifiserte tenningschip'en inneholder, hva den gør med kurven, etc. men han sier også at bilen blir "en helt annen" med en tenningschip som er tilpasset formålet.

 

ps. har dette rett fra kilden (han som lager chipsene ( aka. freds chips @ TB))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår