Gå til innhold

Hjelp til høytalere i bilen

Ranger emnet

karljoh

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe disse:

http://cgi.ebay.com/Lanzar-700-W-6-5-Component-Speaker-System-Car-Audio_W0QQitemZ110120312456QQihZ001QQcategoryZ32819QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Men har problemer med å finne forsterker til de, tenker jeg kjøper 2 par så da trenger jeg en forsterker på helst ett sted mellom 250-500watt rms x 4 i 4ohm.

Men det er ikke så lett å finne så jeg tenkte kanskje på to forsterkere på 2 x 250-500watt rms som ikke er alt for dyrt men like vell har litt kvalitet:)

Om dette blir vanskelig så kom med forslag til andre høytalere å ha foran å bak i bilen, men det må være noe som har kraft i seg.

De må klare å holde høyde med en pioneer-tsw5102spl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Noen spesiell grunn til at du skal kjøpe akkurat det frontsettet?

2. Jeg tviler sterkt på at du noensinne vil få bruk for en så kraftig forsterker. At elementene er oppgitt til å klare såpass mye er noe annet, men husk på at forsterkeren ikke gir ut så mange watt hele tiden. Ved vanlig lyttevolum (for de fleste) vil jeg tippe den knapt nok gir ut mer enn 50-60 watt. Rundt 150 "ekte" watt bør holde i massevis, for eksempel en dynaBel BF1502 til hvert sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske billig og bra: to dynaBel BF1502.

Ekstra billig: http://www.netthandelen.no ;)

Men jeg sliter veldig med å se logikken i å skulle ha et kraftig frontsett når du ikke er villig til å legge 3000 kroner i forsterkere. Mye watt koster, gode watt koster enda mer.

For å si det slik; dersom noen fortalte deg at de kunne selge deg en strøken Skyline GT-R R34 med 700 hester til 15.000,-, ville du ikke ant litt ugler i mosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider