Dubmeister Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Ser til stadighet jernkorset i en eller annen form på et utall biler - også hotrods. Det jeg lurer på er hva det har med bilkulturen å gjøre. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at jernkorset er et nazisymbol, det ble det ikke før i 1939, og jernkorset har eksistert siden 1813 .. det jeg lurer på er hvordan en tysk militær æresbevisning snek seg inn som noe man puttet på bilene sine enten i form av dekaler .. eller lykter formet som et jernkors og lignende .. Så det senest på en hillbilly golf i Bilsport 10 ... input anyone ? hilsen en som lurer =) Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Soltegnet er også gammelt (i mitten av bilde 2), men det er det få som tør dekorere bilene sine med etter at Nazistene brukte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 The Iron Cross is often worn by certain members of the biker community, originally worn not because of its Nazi connotations but more as a sign of rebellion but today is perceived as a symbol of honor, valor, strength and standing up for one's beliefs. Fra Wikipedia:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 er jo greit å vite hva man klistrer på bilen :) Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 blir jo kalt ett såkalt malteser kors.. hører ihvertfall det til stadighet i hd-miljøet.. hvor kommer det fra? Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 blir jo kalt ett såkalt malteser kors.. hører ihvertfall det til stadighet i hd-miljøet.. hvor kommer det fra? Et Malteserkors er ikke det samme, men ikke så langt unna:) Se her.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 hehe, nei det ligna jo ikke engang faktisk.. men en krigsdekorasjon det også da.. hehe.. nå har jeg en fakta å banke i bordet med neste gang jeg jeg hører ordet malteser kors, hehe :) Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 det viser seg at amerikanerene har en militær dekorasjon som er meget lik jernkorset : ikke funnet noe mer rundt det - så om noen klarer grave frem mer info så bli jeg happy :) Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dubmeister Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Army Expert Shooting Badge Sharpshooter Badge Army Marksman Shooting Badge fant at man kunne kjøpe dem - men jaggu om jeg finner historikk :) http://www.usmilitarystuff.com/index.php?main_page=index&cPath=1_21_51&sort=20a&page=2 Siter o 1998 Audi S8 o 1981 Porsche 911 Turbo o 1956 Vw Ragtop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Dette korset? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardcore86 Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Har hatt korset på de fleste av mine biler. Pluss en stor tatovering på ryggen. egentlig på grunn av ren fasinasjon. Ser stilig ut. Men har mang en gang måtte forklare hvorfor jeg har nazi symboler på både kroppen og på bilene mine. Det jeg pleier å si er at det er et tegn som står for ære osv. Korset er jo masse brukt. Ser ofte korset i gamle ting. Byggninger osv. hvis man ser på hake korset så er det brukt lenge i andre land og står for noe helt annet en nazi meninger. Leste på hd forumet en gang at en hadde møtt en tai dame som hadde et stort hakekors på hele ryggen. I dems kultur sto det for noe helt annet. Hu var i hvertfall stolt over tatoveringen. Hørt om tatoverings studioer som nekter å tatovere jernkors på folk. Mitt er mer rundt. Med rødt og svart, mer likt symbolet til skatemerket independent.. Siter Oldsmobile cutlass volvo 850 2,5 Opel combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Har en beltespenne av det "Marksman" merket. Har aldri turt å brukt det siden jeg har hørt at det var et "nazi-merke", men nå fikk jeg avbekreftet det da :p Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg