Gå til innhold

Montere belter i en 82 VW Transporter

Ranger emnet

MannY

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått meg en Transporter fra 1982 som er i meget god stand. Det står en Westfalia sengeløsning i den, de bakerste setene kan altså legges ned og gjøres om til seng. Dette er jo perfekt for meg og mitt bruk, jeg skal nemlig bo i den i Jondal og kjøre snowboard på Folgefonna.

Problemet er at selgeren oppgav at bilen er registrert for 5 personer, men det er den slettes ikke. Det er ikke belter til setene bak i det hele tatt, og sånn som den er nå kan den kun registreres som to. Nå er den klassifisert som buss.

Jeg har vært oppe på biltilsynet og snakket med dem, og det er fester som jeg kan montere belter bak på hver side, men siden jeg har en kjøkkenløsning i bilen kan jeg kun registrere den for 4 personer da den femte personen hadde skallet hodet i kjøkkenbenken ved brå stans. Jeg fikk godkjente belter med bilen, men et problem er at jeg kun har fått trepunkts-belter med, og da det ikke er mulig å lage hull i taket og biltilsynet godkjenner å ha kun magebelter i baksetene på denne bilen.

Snellen i trepunkts-beltet er jo så kresen av den krever å være i vater (snelle opp, feste ned) for at den ikke skal låse seg. Dette går rett og slett ikke, og jeg MÅ få montert de sidelengs langs veggen (snelle ut fra veggen, feste inn mot veggen). Det er vel ikke noe point i å begynne å mekke på snellen eller? Må jeg kjøpe nye belter som ikke krever å stå i vater? Hvis så, hvor kan jeg få fatt i dette?

Takk for svar!

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider