Gå til innhold

bytting av register reim på 740gl 91model

Ranger emnet

piddien37

Anbefalte innlegg

hei er det noen som kan hjelpe meg?hvordan får jeg av det nederste deksellet på register reim må jeg ta av det vei hjulet som står der og eventuelt hvordan løsne dette

Man skal ikke trenge å ta av reimhjulet på veiva hvis det er det du sikter tel ? Hvis du alikavel må må gjøra det, så er det bare å løsne bolten i midten og da det av, eventuelt med en avtrekker hvis det sitter fast... ;)

-GUD ER GOD-

-85` Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke trenge å ta av reimhjulet på veiva hvis det er det du sikter tel ?

Nå mener jeg å huske at reimhjulet må av for å få av nedre deksel. Uansett, så må det av når registerreimen skal byttes...

Bruk noe for å stoppe motoren fra å rotere, jeg bruker å ta ut starteren og bruke ett skrujern mot startkransen. Men det finnes mange andre metoder også. Eventuelt kan du bruke en latmannsarm mot rammevangen, ta ut coil-ledningen og kjøre ett "jukk" på starteren for å løsne den bolten.

Sitter reimhjulet fremdeles fast etter at mutteren er tatt av, kan du hjelpe den av med en hammer (bruk noe tre som mellomlegg).

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg å huske at reimhjulet må av for å få av nedre deksel. Uansett, så må det av når registerreimen skal byttes...

Bruk noe for å stoppe motoren fra å rotere, jeg bruker å ta ut starteren og bruke ett skrujern mot startkransen. Men det finnes mange andre metoder også. Eventuelt kan du bruke en latmannsarm mot rammevangen, ta ut coil-ledningen og kjøre ett "jukk" på starteren for å løsne den bolten.

Sitter reimhjulet fremdeles fast etter at mutteren er tatt av, kan du hjelpe den av med en hammer (bruk noe tre som mellomlegg).

Ja, det er nok sant det ja ;)underdelen av underdekslet mitt er knekt/skåret av, så jeg bare kan nappe opp dekslet :P Var sånn når jeg fikk a dessverre :P Reimhjulet kan du få av med avdrager eller evnt. et par lette slag med en hammer ;) Bare sett a i gir og med håndbrekket på, så ikke motor`n tørner når du skrur av bolten..

-GUD ER GOD-

-85` Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider