licorice84 Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 god 17. Mai, folkens (her sludder det:() det jeg lurer på, er om dette grenrøret passer til VTi? evt. om noen andre har noen gode grenrør å anbefale? har trålet nettet opp og ned, og funnet diverse produkter fra skunk2 racing og buddyclub, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. og til sist: 4-2-1 vs 4-1 grenrør? vet at Tore hadde DC Sports-grenrør på The Real Fuchia, men er det samme som jeg har funnet her? mvh Marius Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolbotn Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Jeg mener det skal passe, da "SI" er det VTI modellene heter i USA og Japan... Siter 1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt* 1971 Datsun 1200 B110 *Solgt* -Team Wreckless- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 nice:D da blir det nok et sånt etter hvert :D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Jeg mener det skal passe, da "SI" er det VTI modellene heter i USA og Japan... er ikke Si av av Eg samme som Esi her? de hadde vel ikke B16maskina i usa den gang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 er ikke Si av av Eg samme som Esi her? de hadde vel ikke B16maskina i usa den gang.. Både EX og Si er vel det samme som ESI. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Både EX og Si er vel det samme som ESI. altså passer grenrøret? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krepsen80 Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 siden det står at dette er til Honda Civic DX/LX/EX/SI så tipper jeg at det er et D-serie grenrør :hide All DX and LX models used the D15B7 a 16 valve non-VTEC engine rated at 102 bhp and near 100 Ft/lb. torque. DX and LX models were aimed towards the economy conscious market. Most of the CX models had the D15B8 which is an 8 valve non-VTEC engine rated at 79 bhp and the VX had the D15Z1 (VTEC-E engine) capable of 90bhp. The EX and EX-V had the D16Z6 SOHC VTEC engine. The SiR was equipped with the 1.6L B16A with VTEC. In Europe the DX had the D13B2, LSi had the D15B2 (hatchback) and D15B7 (Sedan) , VEi had the D15Z1, ESi had the D16Z6 and VTi had the B16A2. D15B7 engines were available in the 1994-95 civic coupe LSi. In Japan and Europe, as well as a few other exports loactions, the VTi was offered in 2 motors: the B16a2/3 (160HP DOHC VTEC) and the D15B. (130 HP VTEC SOHC) The D15B shares the same head as the US Civic SI (D16Z6) but a unique block, crank, and rods. the car shard the 1.5L displacement of the other D15 blocks, but the rods were the same length as the D16's. Despite this, the crank and bearing sizes were not the same kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic#Fifth_generation_.281992-1995.29 Med andre ord så passer det ikke din bil, siden du har vel en B16a2 motor se om du finner noe passer SiR/EG6/B16a :) Siter Sølv '00 S2000 Svart`98 ITR #1957 (solgt) Svart Civic '92 Esi Hb (litt modda) NO go, NO show (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 takk for oppklaringen:) det eneste jeg fant fra den samme siden, var fra JUN og kostet dobbelt så mye som det fra DC sports. får vel høre med Mr. Nippon hvor han fikk tak i sitt, evt ty til Skunk2 eller BuddyClub? finner DC grenrør til alle mulige typer utenom b16a2... enten er jeg blind, eller så leter jeg på feil plass:( Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 DC har til b-serie. Hadde det på min. Fikk faktisk noen hester ut av det også (dyno proven) :) Hvis ikke anbefaler jeg deg å høre med Hytech. Det blir ikke så mye gildere enn det. http://www.theoldone.com/components/headers/hytech/hytech_exhaust_racing_headers.htm Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolbotn Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 santsant, beklager... My bad... selvfølgelig jeg som ble akutt forvirra og blanda SI med SiR... Siter 1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt* 1971 Datsun 1200 B110 *Solgt* -Team Wreckless- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.K.89 Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 hvor effekt kan man hente ut av grenrør egentlig? Siter Vw Polo 86c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 hvor effekt kan man hente ut av grenrør egentlig? Kommer så klart an på grenrøret og bilen, men at det er noe å hente på et bra grenrør er utenfor enhver tvil. Spander på deg en ny mapping om du har mulighet for det, og så er bob onkelen din. Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Det stemmer bra som Trondelond sier der. Kvaliteten på grenrøret har endel å si. Noen sa en gang at man kunne regne ca 1000kr pr hk når man skal handle det. Om dette stemmer, vet jeg ikke... men det høres ikke alt for usannsynlig ut. Følger man i tillegg på med skikkelig eksos og cat-replacer, så får man i hvertfall valuta for pengene. Etter hva jeg har fått med meg, er i hvertfall Hytech og Toda svært gode grenrør. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Det stemmer bra som Trondelond sier der. Kvaliteten på grenrøret har endel å si. Noen sa en gang at man kunne regne ca 1000kr pr hk når man skal handle det. Om dette stemmer, vet jeg ikke... men det høres ikke alt for usannsynlig ut. Følger man i tillegg på med skikkelig eksos og cat-replacer, så får man i hvertfall valuta for pengene. Etter hva jeg har fått med meg, er i hvertfall Hytech og Toda svært gode grenrør. 1000 kr stemmer ganske bra på VTi i alle fall, med NA-tuning. Jeg fikk min opp i ca 190 hester på motoren i sin tid, uten pustehjelp, og prisen var deretter. :) Hytech vel noe av det gildeste du får tak i - er vel marginalt med "boutique" enn Toda (som forøvrig er et rasende godt merke), og jeg ble i sin tid gitt en pris på $1000 på et grenrør til B-serie. Og så kom sunny'en jeg har nå til salgs. :) Jeg brukte et DC sports grenrør på min, samt et "sportsluftfilter", og benka da 8 hester mer på motoren. Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.K.89 Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 og hvor mye vil et grenrør koste? Siter Vw Polo 86c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.