Gå til innhold

grenrør til VTi


licorice84

Anbefalte innlegg

god 17. Mai, folkens (her sludder det:()

 

det jeg lurer på, er om dette grenrøret passer til VTi? evt. om noen andre har noen gode grenrør å anbefale? har trålet nettet opp og ned, og funnet diverse produkter fra skunk2 racing og buddyclub, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. og til sist: 4-2-1 vs 4-1 grenrør? vet at Tore hadde DC Sports-grenrør på The Real Fuchia, men er det samme som jeg har funnet her?

 

mvh Marius

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det står at dette er til Honda Civic DX/LX/EX/SI så tipper jeg at det er et D-serie grenrør :hide

 

All DX and LX models used the D15B7 a 16 valve non-VTEC engine rated at 102 bhp and near 100 Ft/lb. torque. DX and LX models were aimed towards the economy conscious market. Most of the CX models had the D15B8 which is an 8 valve non-VTEC engine rated at 79 bhp and the VX had the D15Z1 (VTEC-E engine) capable of 90bhp. The EX and EX-V had the D16Z6 SOHC VTEC engine. The SiR was equipped with the 1.6L B16A with VTEC. In Europe the DX had the D13B2, LSi had the D15B2 (hatchback) and D15B7 (Sedan) , VEi had the D15Z1, ESi had the D16Z6 and VTi had the B16A2. D15B7 engines were available in the 1994-95 civic coupe LSi. In Japan and Europe, as well as a few other exports loactions, the VTi was offered in 2 motors: the B16a2/3 (160HP DOHC VTEC) and the D15B. (130 HP VTEC SOHC) The D15B shares the same head as the US Civic SI (D16Z6) but a unique block, crank, and rods. the car shard the 1.5L displacement of the other D15 blocks, but the rods were the same length as the D16's. Despite this, the crank and bearing sizes were not the same

 

kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic#Fifth_generation_.281992-1995.29

 

Med andre ord så passer det ikke din bil, siden du har vel en B16a2 motor

se om du finner noe passer SiR/EG6/B16a :)

Sølv '00 S2000

Svart`98 ITR #1957 (solgt)

Svart Civic '92 Esi Hb (litt modda) NO go, NO show (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppklaringen:) det eneste jeg fant fra den samme siden, var fra JUN og kostet dobbelt så mye som det fra DC sports.

får vel høre med Mr. Nippon hvor han fikk tak i sitt, evt ty til Skunk2 eller BuddyClub? finner DC grenrør til alle mulige typer utenom b16a2... enten er jeg blind, eller så leter jeg på feil plass:(

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det stemmer bra som Trondelond sier der. Kvaliteten på grenrøret har endel å si. Noen sa en gang at man kunne regne ca 1000kr pr hk når man skal handle det. Om dette stemmer, vet jeg ikke... men det høres ikke alt for usannsynlig ut. Følger man i tillegg på med skikkelig eksos og cat-replacer, så får man i hvertfall valuta for pengene. Etter hva jeg har fått med meg, er i hvertfall Hytech og Toda svært gode grenrør.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer bra som Trondelond sier der. Kvaliteten på grenrøret har endel å si. Noen sa en gang at man kunne regne ca 1000kr pr hk når man skal handle det. Om dette stemmer, vet jeg ikke... men det høres ikke alt for usannsynlig ut. Følger man i tillegg på med skikkelig eksos og cat-replacer, så får man i hvertfall valuta for pengene. Etter hva jeg har fått med meg, er i hvertfall Hytech og Toda svært gode grenrør.

 

1000 kr stemmer ganske bra på VTi i alle fall, med NA-tuning. Jeg fikk min opp i ca 190 hester på motoren i sin tid, uten pustehjelp, og prisen var deretter. :)

 

Hytech vel noe av det gildeste du får tak i - er vel marginalt med "boutique" enn Toda (som forøvrig er et rasende godt merke), og jeg ble i sin tid gitt en pris på $1000 på et grenrør til B-serie. Og så kom sunny'en jeg har nå til salgs. :)

 

Jeg brukte et DC sports grenrør på min, samt et "sportsluftfilter", og benka da 8 hester mer på motoren.

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår