Gå til innhold

powerclass

Ranger emnet

brooom

Anbefalte innlegg

Originally posted by brooom

Noen som har erfaring med PPI/Powerclass ?

F.eks om watta er reelle osv?

PPI PC forsterkerne leverer det de er oppgitt til i effekt og mer til, så her snakker vi om reelle watt ja. Innehar etpar 3 sånne amper, de er meget bra, men har dessverre ikke fått testet de så mye ennå, men til sommeren... :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPI er en av de produsentene som ikke skryter på seg en døyt. Har selv hatt anledning til å prøve en slik forsterker på 2x125watt. Den dro fire femtentommere uten problemer. Spilte faktisk 4-5 db høyere enn to andre forsterkere vi prøvde i den samme bilen. (de andre forsterkerne var fra RF of PG og oppgitt til å være like store)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by StigV

PPI er en av de produsentene som ikke skryter på seg en døyt. Har selv hatt anledning til å prøve en slik forsterker på 2x125watt. Den dro fire femtentommere uten problemer. Spilte faktisk 4-5 db høyere enn to andre forsterkere vi prøvde i den samme bilen. (de andre forsterkerne var fra RF of PG og oppgitt til å være like store)

Si meg en ting... Målte dere 4-5dB høyere lyd? I såfall, i samme bil og med samme sub'er?

Tviler litt på det... For det ville isåfall si det samme som at denne forsterkeren leverer 3ganger så mye effekt som RF'en. Og RF forsterkere gir alltid mer enn de er oppgitt til. Da synes jeg det er veldig merkelig om denne forsterkeren er oppgitt som like stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. samme forutsetninger. Beklager å måtte si det, men PPI'n spilte rævva av RF. BRS i Trondheim som målte bilen, en Ascona B med 4x15" i steden for baksete. Husker ikke SPLtallene nøyaktig eller om det var PG som lå 5db lavere og RF som lå 4db lavere eller omvendt, men sånn var det.

Eneste variabelen jeg kan komme på som ikke var lik var den innebygde bassboosten i de forskjellige forstererne, hvilken frekvens de påvirket er jeg ikke sikker på. Men kan denne påvirke så mye? Er vel noe med bilens ressonsnsfrekvens osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

Noen som har erfaring med PPI/Powerclass ?

F.eks om watta er reelle osv?

har selv

1stk. PPI PC 4400. 4x40w.

1stk. PPI PC 1400. 1x400w.

2stk PPI PC12 12". flatt membran.

bruke den PPI PC 1400 til og drive subbene!!

Ikke er jeg proff i det, men de forsterkerene, fungerer veldig bra, er strålendes fornøyde med de, skulle bare hatt en bil og hatt det i

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Eneste variabelen jeg kan komme på som ikke var lik var den innebygde bassboosten i de forskjellige forstererne, hvilken frekvens de påvirket er jeg ikke sikker på. Men kan denne påvirke så mye? Er vel noe med bilens ressonsnsfrekvens osv?

Bassboost, eller remote subkontroll, har veldig mye å si... Fikk voldsomt stor forskjell i dB, med og uten det på RF'en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x 125 blir vel ideelt sett 500w rms brokobla,

å når dette er sagt sluker de veeeeeldig mye strøm! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.

Eneste variabelen jeg kan komme på som ikke var lik var den innebygde bassboosten i de forskjellige forstererne, hvilken frekvens de påvirket er jeg ikke sikker på. Men kan denne påvirke så mye? Er vel noe med bilens ressonsnsfrekvens osv?

Bassboost funksjonen har veldig mye å si for målingen ja... kan jo si det slik at på en RF forsterker er den bassboosten 0-18dB ved 45Hz................ Når bassboosten er aktivert så er ikke bare 45Hz som blir berørt, men også de frekvensene under og over. Hvis bassboosten står på 0 på RF forsterkeren og fullt på PPI forsterkeren så skjønner jeg og at PPI forsterkeren spiller høyere.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte PPI anlegget til Qee som han har skrevet opp. Hadde en PC650 6x50w på samme subbene. Dette var ingen vellykket handel. Men da jeg byttet til 1400en og 4400en var det som natt og dag. Angrer egentlig at jeg solgte dem. Ta godt vare på dem Qee;)

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mainiac

ohm's lov gutta.. U= IxR vri på formelen.. P(effekt) = U2xI:2

dette blir da feks på en 2-kanalsforsterker med en 20A sikring:

12x12=144

144x20=240

240:2=120W rms..

om det står 2-kanals forsterker på 1000W rms med en 20A sikring.. pisspreik..

U=RI er jeg med på, men P=UI skal det vel være, vet ikke hva du har prøvd å skrive. En forsterker med 20A sikring vil da teoretisk kunne yte 12 volt * 20 ampere =240 watt (tror jeg...)

For å vri litt på det: En amp på 2x100 ekte watt vil yte ca dobbelt i spisseffekt, dvs 400W. Med 12 volts batteri vil da forsterkeren trekke 400/12=33 ampere og må ha sikring og strømtilførsel deretter :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider