Gå til innhold

Større motor i Vectra A, 2,5 V6 aktuelt? Ca pris på slik motor?

Ranger emnet


Warhead

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en vectra A med 2 l 16V motor i nå, og har kanskje lyst på større motor, alt etter pris. Regner med at det ikke er lurt å trimme den noe når den er kjørt oppi 170 000, så har jeg sett at 2,5 v6erne er spreke. Så er vel den motoren som hadde vært aktuell i såfall? Hva er pris på en slik motor, og hvilken stand er den da i? Forslag til andre ting/motorer som hadde vært like greit å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e det en C20XEV du ha?

uansett, det blir ikkje den enoorme forskjellen med en v6 og det er ei litt omfattande ombygging, må byte bremse og nav til fembolts. må sikkert ha F25 kasse for å få det godkjent, pluss stabstag og andre fjøre.

veit ikkje korleis det er med trim til XEV men XE kan du lett skremme opp i 170hk med lexmaul innsug og trimkamma, filter og effektanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å godkjenne ombyggingen henter du deg en vectra V6 i england.

Henta meg en bil der for 1.5år siden, ga 8000.- nkr for bilen og solgte bare motor igjen her hjemme for 9000.- og det er billig for en sånn motor.

Kjøper du bil i england får du med alt du trenger til ombygging også.

Den jeg henta hadde 100% strøkent skinn interiør, 4xel.vindu, AC, soltak, 17" hjul, effektanlegg++

 

Så vurderer du V6 hent bil overseas;)

Å en V6 går MYE bedre en x20xev

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har Vectra A, og tror ikke jeg har sett en Aer med V6er, så det passer vel? Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken motor jeg vil ha i, men så på C20LET hvordan er det i forhold til pris osv? Lett å få tak i?

 

Er man nødt til å få dette godkjent? Hvordan går det på eu-kontroll uten godkjenning på motor for eksempel?

 

Gav du 8000 inkl frakt og alt for den vectraen?

 

Noen som har peiling på hva det koster å godkjenne i såfall? Er vel 1000 kr pr hk utover det bilen har org? (136 hk)

 

Dimmu87: Så du mener det er lettere å bare trimme motoren som står i, enn å skifte til en med mer gamp i?

 

Hvordan vil det eventuelt gå, hvis jeg begynner å sette i trimkammer, innsug osv på en motor som er kjørt 170 000?

 

Å importere en vectra fra England til en sånn pris hørtes jo ut som et godt kjøp, i og med at man da får motor og alt som trengs til godkjenning.

 

Takker for svar.

Mvh Tabu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen jeg ga for bilen var inkl frakt til newcastle. Reise og sånn kommer i tilegg.

V6 passer rett i vectra A da den har kommet orginalt med denne motoren. (Hatt 2stk selv)

Ang godkjenning koster det 450.- for nytt vognkort og vising hos BT.

Du trenger ellers ett skriv fra GM som bekrefter hva som må bytte og en kontrolltime på opelverksted.

Om bilen din ikke er impotert så er det ikke no hk avg nå så lenge den har hvert her i landet mer enn 10år.

 

C20LET har du mere muligheter til mer effekt senere, men er værre å få godkjent enn V6. Biler som kom met LET kom kun som 4x4 og da krever dem papir på att kaross fra 2wd skal tåle like mye som 4wd kaross. Dette finnes det ikke no papirer på.

C20LET ligger på 20000.- +/-

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men har forstått det sånn at v6erne i calibra er like som i vectra? Kan jeg evt finne en calibra med v6 som skal hogges, kjøpe den og skifte bremser og nav, F25 kasse, stabstag og andre fjører? Er det disse tingene som må skiftes for å få dette godkjent?

 

Men istedenfor å hente en i England, så er det vel billigere å kjøpe en som skal hogges på http://www.opelhugg.com/index.php?option=com_performs&formid=1&Itemid=42 ?

 

Ser det kan bli litt dyrt dette, så det rekker vel ikke med 10 000 som jeg hadde planlagt som maks ved trimming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ta frå calibra og, ikkje bakhjulsnav muligens.

 

blir en del meir enn det ja, og det blir alltid meir enn berekna..

ska du kjøpe alt på blomdal må du med månge lappa, han selge XE for ti lappa trur eg.

det billigaste blir delebil frå utlandet, er en del styr og ei stor ombygging før du har nytt vognkort.

 

moderat trim som trimkamma og lexmaul innsug (eller passa det berre på XE?) osv skal gå fint viss den er tatt bra vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tror det blir litt vel omfattende med motor i første omgang da. :P Får heller se hva det blir til etter hvert. Men hvor mye effekt gir trimkammer, innsug osv? Har dere link til nettside som selger denne tuningen, evt priser? :)

 

Mange gode svar her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har skrevet litt rundt om kring er ikke x20xev no særlig å trimme på. Deler som innsug o.l fra c20xe passer ikke på xev.

 

Du kan kjøpe spjeldhus og kammer samt datasprut, da har du svidd av nærmere 40tusen inkl mapping og har kanskje 170-180hk.

 

Du kan evnt bygge turbo på motoren du har, men kommer nok fort opp i 30tusen der også siden styringa på xev er for dårlig med turbo. Bør bytte til datasprut.

 

Motor i calibra er lik bortsett fra avgass og motorkode. Calibra har x25xe samme som omega, mens vectra har c25xe, nav bak fra cali passer ikke vectra.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår