Gå til innhold

Lakke på glass

Ranger emnet

JoCCe

Anbefalte innlegg

Har fundert litt på hvordan man lakker ruter osv som er i glass på bilder, ser mange har "lakkerte" bakruter på bilene. Gjør man samme som når man soter ruter da? Blander en transparant lakk å legger på mange tynne strøk så det ikke blir skjøldete til man før ønsket toning eller? :D

Åssen primer bruker man da? Bruker jo plast primer på lykter så noen form for primer må vell på rutene å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakkert bakrute = beksvart. De jeg har sett ser veldig bra ut fra utsiden, men om sola står i bakruta så synes foskjelen i toningen veldig mye fra innsiden, mens det fremdeles ser bra ut på innsiden...

Vanlig sort spraylakk funker greit til et slikt resultat. Flere metoder kjenner jeg ikke til... :)

Men personlig så ville jeg heller betalt proff folk til å sote ei problematisk bakrute enn å spraylakka den selv:

1. Garanti på arbeidet - sotinga skal holde

2. Du ødelegger ikke bakruta

3. Du får ikke lakkstøv i bilen om du lakker med ruta i

4. Soting av proffe folk sitter helt tett rundt "kantprikker" på vinduene, så dette er ikke et problem utseendemessig

5. Soting av ei rute koster ikke så mye. Kanskje 2000 eller noe sånt.

Noen timer ekstra på jobben og det skulle ordne seg... :cool:

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har sett flere som soter med transparant lakk, å da mener jeg skikkelig 2k lakk, ikke noe spray boks. å dette mener jeg skal bli pent om man legger flere lag får å ungå skjolder :D

Men den må jo grunnes med noe uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja men vet du om en sealer som har god heft til glass?

Holder på med RM lakk for tiden å da bruker jeg sealer plast 80 når det er snakk om lykter osv, men på glass vet jeg ikke helt?

Å skal man matte ruta med grå matte klut, så på med sealer å så farga klarlakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider