Roko90 Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 hei. har tenkt til å endre noen ting på min sierra men ønsker å få det meste på papiret. tenker på senkesett, er det bare å vise frem tüv papirer på dette så er det i orden? og åssen er det hvis jeg endrer eksos. har veldig lyst på mongoose endrerør, er det mulig å få papirer på dette? og sist men ikke minst, hvordan er det med toppstripe i frontruta? har allerede tofarga rute, blir dette noe problem? Siter _______________________________ -'92 Ford sierra 2.0 DOCH Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Senkesett krever, i tillegg til tuv-godkjenning, firehjulskontroll(som ikke er utenfor fabrikkens spesifikasjoner), lysjustering, justering og lastavhengig ventil dersom bilen har dette. Uoriginal eksospotte skal egentlig ikke være noe problem, så lenge lydnivået ikke blir for høyt. Det må også være fritt for lekasjer såklart. Stripe i frontruta er ikke lov. Uansett om du har frontrute med farge eller ei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Senkesett krever, i tillegg til tuv-godkjenning, firehjulskontroll(som ikke er utenfor fabrikkens spesifikasjoner), lysjustering, justering og lastavhengig ventil dersom bilen har dette. Uoriginal eksospotte skal egentlig ikke være noe problem, så lenge lydnivået ikke blir for høyt. Det må også være fritt for lekasjer såklart. Stripe i frontruta er ikke lov. Uansett om du har frontrute med farge eller ei Toppstripe? Er ikke det lov i en viss størrelse? 5-10cm eller noe? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 INGENTING i frontruta er lov.. Om det er orginal sotstripe/solstripe øverst i ruta, har du ikke lov å klistre ett merke som er like langt og bredt som dette uansett.. Ellers skal de andre tingene du nevnte gå an å få på papiret ja. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fabiz Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Politiet stopper deg om du har en såkalt "streamer" i frontruten, uansett størrelse. Jeg skal ikke nevne navn her, men i fjor stoppet politiet en bil som var i følge med oss og ba dem rive av streameren på stedet. Tragisk, rett og slett. Fabiz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Kunne skutt den apekatten som fant ut at det ikke skulle være lov med stripe i frontruta! Er faktisk praktisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roko90 Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Okei, tusen takk for svar alle sammen. da har jeg lært noe idag å. synd det med toppstripe, men skal nok ha det uansett jeg. Har noen spørsmål til: Er det lov å ha sånne panserlåser som stikker opp, hvis man har en lapp av plast foran? Og hva skal til for å godkjenne tåkelys? hva er regler for dette? Og hva er ca prisen på en firehjulskontroll? og hvor mye koster det å få slike ting godkjent? Er det bare å dra på time hos biltilsynet? hva hvis man blir stoppa på vei dit? vet dette ble mye spørsmål på en gang, men håper på svar! Takk. Siter _______________________________ -'92 Ford sierra 2.0 DOCH Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Kunne skutt den apekatten som fant ut at det ikke skulle være lov med stripe i frontruta! Er faktisk praktisk! praktisk? :) de fleste biler har vel solskjermer? :P Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Okei, tusen takk for svar alle sammen. da har jeg lært noe idag å. synd det med toppstripe, men skal nok ha det uansett jeg. Har noen spørsmål til:Er det lov å ha sånne panserlåser som stikker opp, hvis man har en lapp av plast foran? Og hva skal til for å godkjenne tåkelys? hva er regler for dette? Og hva er ca prisen på en firehjulskontroll? og hvor mye koster det å få slike ting godkjent? Er det bare å dra på time hos biltilsynet? hva hvis man blir stoppa på vei dit? vet dette ble mye spørsmål på en gang, men håper på svar! Takk. Tåkelys trenger du ikke godkjenning for, men du kan bare bruke det lovlig med parklys+tåkelys når det er lyst ute. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roko90 Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 ok takk. men er det ikke visse regler for plassering over bakken og avstand til sidene og sånn? og noen som vet noe om panserlåser? må vel være mulig å få godkjent med plastlapp foran eller? Siter _______________________________ -'92 Ford sierra 2.0 DOCH Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19941004-0918.html#28-5 bestemmelser for tåkelys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 jeg har kjørt lenge med streamer UTEN NOE STRESS.. å da har jeg blitt stoppen 8 ganger;P en av gangene var det 110 i 80 sone å 6500 i bot:P men de sa ikke noe på streamer og wb/terninger i speilet! å jeg hadde MANGE wb i spilet! pluss at jeg ble stoppa i hønefoss... da sa purkedama, mange terninger du hadde i spilet da...... å jeg måtte ikke gjøre noe med de heller:D Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Heldiggris du da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 nei... for alle tror purken tar alt å alle. ble stoppa for en time siden, men masse baums å 4'' potte som BRÅKER!! å de sa ingen ting! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Begrunnelsen jeg fikk da jeg spurte hvorfor "streamer" ikke var lovlig var at de ødela sikten INN i bilen... Tåpelig. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg