Thomas S Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Kjøper du en Galant og finner en med 4x4 i tilleg kan du modifisere den etterhvert. Galant G7 4x4 er en populær bil å slenge i større motorer som fra en 3000GT f.eks: Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 best?? tja...hvor langt er et tau?? Alt avhenger av øyet som ser veit du,begge er vel solide biler. Tror jeg holder en "knapp" på Primeraen når det gjelder veiholdning men ellers er de relativt like vil jeg si. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Galant G7 og G8 er en av de bilene som holder seg best ifølge svensk test ;) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Pluss med G7 -Relativt sprek motor -Gode seter (GLSi) -Relativt sikker Minus - Forferdelig bråkete - Dårlig skrudd sammen innvendig - Få folk har noe spesielt til kunskap om denne bilen - Dyre delepriser (men vil tro Primera er enda dyrere her Jeg har brukt 15k på min galant siden september, og det ser ut som ting bare fortsetter å dette sammen. Du sier du ikke har så mye penger å rutte med, da vil jeg anbefale deg å kjøpe bil med billige deler (Volvo f.eks.) eller veldig god kvalitet (Toyota). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 De fleste G7 galantene har galvanisert karosseri som har vist seg å gjøre de mer rustfri enn feks. Galanter fra 97.Fikk høre dette fra en erfaren Mitsubishiforhandler og sammenlignet min G7 med en Galant stv 97. Den stv'n var inn til sveising. :D Faceliften av Galanten du snakker om er enda mer rustfri en G7 igjen ;) En kompis av meg har en 98 modell og hjulbuene bak er serkt angrepet men min er så og si rustfri :ratatatat De fleste Primeraene eg ser er som regel moderat eller sterkt angrepet av rust. Men de har morro biler som GTene mens Galant kommer med 4x4 :D Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Har aldri sett en rustfri G7.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boundish Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 til Subwoofah: alle bensin primera'er har reg kjede;) når det kommer til primera så har jeg en selv å bilen føles thight å godt skrudd sammen ikke noe skrangling eller slikt. hjulstøy å støy utenfra er også ganske liten med sommerdekk . et par ting til jeg vil slenge med sÅnn for moro er at 2.0 primera gjør 160 på 3.gir;) videre så er den god å kjøre å sitter som limt til veien.(gjelder bare sedan + kombi ikke stv) bilen som f.eks den 2.0 SLX'en jeg linket til kan bli tøffere hvis du får på en spoiler fra SRI/e.GT og nyere baklyter som har hvite blinklys. osv f.eks org 2.0slx bakende : en sri i bakende med lyktene og spoileren som jeg nevnte: Å som subwoofah sa hvis du blir medlem på nccn.no får du 25% rabatt på deler;) Siter 1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boundish Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 jo en ting til , Du får også 150hk e.gt med 4x4 hvis du leiter godt:D Siter 1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 De har vel aldri blitt solgt i Europa vell? Har ikke sett de før men høres artig ut :D Galant G7 er ikke rustfri nei, men ganske lite rust på de i forhold Primera... Hadde hatt problemer med å velge mellom Primera GT og Galant D4 ihvertfall :D Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Har aldri sett en rustfri G7.. Det var da trist. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boundish Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 vel utenfor norge finnes det e.gt 4x4 , fordi at når det gamle nissan norge hadde kontrollen fant de ut at vi normenn ikke trenger 4x4 ^^, ,men nå er disse idiotene sparket og nissan gjør det bra i norge Siter 1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 når det gjelder deleprisene så er de relativt like. Å finne en SRi/eGT innefor trådstarters budsjett tror jeg kan bli vanskelig og det gjelder vel Galant 4x4 også. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boundish Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 jepp var det jeg fant ut også Siter 1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 når det gjelder deleprisene så er de relativt like.Å finne en SRi/eGT innefor trådstarters budsjett tror jeg kan bli vanskelig og det gjelder vel Galant 4x4 også. Sant det. Men en Nissan med 150hk motoren og AWD hadde overgått Galant AWD med sin 1.8 SOHC :ratatatat En G7 med V6 og AWD hadde spreeeengt budsjettet hehe Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big SturL Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Haha, snakket med fattern igår om bil. Han er villig til å sponse meg halve bilen hvis jeg går for noe som han synes er skikkelig (dvs, som han kan tjuvlåne!!). Hans forslag: Toyota Land Cruiser Hadde jo i og for seg vært fetterått med en sånn bil. Såvidt jeg har fortsått er Land Cruiseren verdens mest pålitelige bil etter HiLuxen. Noen tanker om den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg