Gå til innhold

Primera P10 VS Galant G7

Ranger emnet

Big SturL

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pluss med G7

-Relativt sprek motor

-Gode seter (GLSi)

-Relativt sikker

Minus

- Forferdelig bråkete

- Dårlig skrudd sammen innvendig

- Få folk har noe spesielt til kunskap om denne bilen

- Dyre delepriser (men vil tro Primera er enda dyrere her

Jeg har brukt 15k på min galant siden september, og det ser ut som ting bare fortsetter å dette sammen. Du sier du ikke har så mye penger å rutte med, da vil jeg anbefale deg å kjøpe bil med billige deler (Volvo f.eks.) eller veldig god kvalitet (Toyota).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste G7 galantene har galvanisert karosseri som har vist seg å gjøre de mer rustfri enn feks. Galanter fra 97.

Fikk høre dette fra en erfaren Mitsubishiforhandler og sammenlignet min G7 med en Galant stv 97. Den stv'n var inn til sveising. :D

Faceliften av Galanten du snakker om er enda mer rustfri en G7 igjen ;) En kompis av meg har en 98 modell og hjulbuene bak er serkt angrepet men min er så og si rustfri :ratatatat

De fleste Primeraene eg ser er som regel moderat eller sterkt angrepet av rust.

Men de har morro biler som GTene mens Galant kommer med 4x4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Subwoofah: alle bensin primera'er har reg kjede;)

når det kommer til primera så har jeg en selv å bilen føles thight å godt skrudd sammen ikke noe skrangling eller slikt.

hjulstøy å støy utenfra er også ganske liten med sommerdekk .

et par ting til jeg vil slenge med sÅnn for moro er at 2.0 primera gjør 160 på 3.gir;)

videre så er den god å kjøre å sitter som limt til veien.(gjelder bare sedan + kombi ikke stv)

bilen som f.eks den 2.0 SLX'en jeg linket til kan bli tøffere hvis du får på en spoiler fra SRI/e.GT og nyere baklyter som har hvite blinklys. osv

f.eks

org 2.0slx bakende : 08_1366158693.jpg

en sri i bakende med lyktene og spoileren som jeg nevnte:78_149740012.jpg

Å som subwoofah sa hvis du blir medlem på nccn.no får du 25% rabatt på deler;)

1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder deleprisene så er de relativt like.

Å finne en SRi/eGT innefor trådstarters budsjett tror jeg kan bli vanskelig og det gjelder vel Galant 4x4 også.

Sant det. Men en Nissan med 150hk motoren og AWD hadde overgått Galant AWD med sin 1.8 SOHC :ratatatat

En G7 med V6 og AWD hadde spreeeengt budsjettet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, snakket med fattern igår om bil. Han er villig til å sponse meg halve bilen hvis jeg går for noe som han synes er skikkelig (dvs, som han kan tjuvlåne!!). Hans forslag:

Toyota Land Cruiser

22_224388102.jpg

Hadde jo i og for seg vært fetterått med en sånn bil. Såvidt jeg har fortsått er Land Cruiseren verdens mest pålitelige bil etter HiLuxen. Noen tanker om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider