Gå til innhold

9x16 Borbet A og Justerbart

Ranger emnet


Vwgolfii

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer 9x16 Borbet A og FK Silverline X. Men, hvordan passer dette?

 

En kompis hadde noen felger med høyt innpress/ET på sin mk2, der han og hadde justerbart. Dekkene ble slitt på innsiden (ikke dekkmønster) da det kom i kontakt med demperene.

 

Selv hadde jeg 8x18 (ET35) felger og justerbart på min A3, der var avstanden ca. 3-5mm mellom dekk og demper.

 

Det jeg spør om;

Er det forsvarlig å bruke Borbet A 9x16 ET15 på Golf mk2, sammen med FK Silverline X, _UTEN_ spacere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Spacere/mellomlegg er uaktuelt, jeg har mine grunner:)

 

Men, hva mener du med å valse?

Jeg kommer til å bruke G60 breddere, vil hjulene komme utenfor hjulbuen da?

 

Greit nok fremme på originale skjermer, men som sagt, G60 bygger en del. Bak er vell god plass, om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skulle gått, men anbefalger å space det ned i hvertfal til 0-5 ET

 

er jo ikke såå dyrt for spacere

Ikke anbefalt å space noe på 9x16 ET15, det er snarere tvert imot helt korrekt innpress på 9x16. Belag deg på å skjære bort litt av buene foran ved mer senk enn 50mm, dette kombinert med G60-breddere går fint ned til 80mm+ senk ved stivt nok gewinde. Bak er det verre å skjære bort noe, siden bakskjermene ikke er en karosseridel som er skrudd fast sånn som foran, og derfor litt verre å skifte ut om det skulle komme rust. Derfor er valsing, eventuelt banking av skjermbue, anbefalt å gjøre. Etter banking av skjermbue burde du ha på noe som forhindrer rust.

 

Skjær bort så mye du tør/vil av skjermbuene foran, ha på syregrunning/lakk/Rustbullet for å forhindre at rusta kommer med en gang, så er det bare å senke så mye du vil såfremt gewinden er stiv nok. Har dessverre ingen erfaringer med FK Silverline X, men er ihvertfall et mellomklassegewinde, så burde være bra nok til vanlig bruk.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for godt svar:)

Nå er jeg ikke ute etter skamsenk, men bare slik at jeg slipper å klatre inn i bilen.. Om det blir gjort noe med hjulbuer, så blir det valsing/presse inn kantene..

Liker ikke å kappe, sveise og sparkle.. Blir for mye mer arbeid enn forventet.

 

Vet du forresten noe om hvilken avstand man har fra hjul til justerings-"skruen/ringen/mutteren" og demperen? Gjelder fortsatt Borbet A 9x16 ET15 og Justerbart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke anbefalt å space noe på 9x16 ET15, det er snarere tvert imot helt korrekt innpress på 9x16. Belag deg på å skjære bort litt av buene foran ved mer senk enn 50mm, dette kombinert med G60-breddere går fint ned til 80mm+ senk ved stivt nok gewinde. Bak er det verre å skjære bort noe, siden bakskjermene ikke er en karosseridel som er skrudd fast sånn som foran, og derfor litt verre å skifte ut om det skulle komme rust. Derfor er valsing, eventuelt banking av skjermbue, anbefalt å gjøre. Etter banking av skjermbue burde du ha på noe som forhindrer rust.

 

Skjær bort så mye du tør/vil av skjermbuene foran, ha på syregrunning/lakk/Rustbullet for å forhindre at rusta kommer med en gang, så er det bare å senke så mye du vil såfremt gewinden er stiv nok. Har dessverre ingen erfaringer med FK Silverline X, men er ihvertfall et mellomklassegewinde, så burde være bra nok til vanlig bruk.

 

å valse er i enkelte tilfeller verre med tanke på rust enn å kappe litt i falsen, mange valser så den falsen blir klemt, og da lager du en rustbobme av dimmensjoner, men tilbake til tema, vals først, og så kapp etter på!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å valse er i enkelte tilfeller verre med tanke på rust enn å kappe litt i falsen, mange valser så den falsen blir klemt, og da lager du en rustbobme av dimmensjoner, men tilbake til tema, vals først, og så kapp etter på!

 

Stemmer det!

Det er dessverre gjort på min Corrado. Dukker opp rust i buene.

 

Angående 9x16 så bør det kappes endel i bakskjermene, samt G60 breddere.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du valse legg i ei stripe tectyl o.l før du klemmer helt inn. så ta av plasten så du kommer til skjermen fra innsiden og sprøyt på litt olje i falsen. da slipper du unna mye rust...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du valse legg i ei stripe tectyl o.l før du klemmer helt inn. så ta av plasten så du kommer til skjermen fra innsiden og sprøyt på litt olje i falsen. da slipper du unna mye rust...

 

jeg ville vel heller spandert på meg sliping og sandblåsing FØR man valser. rust i buen er alltid mellom innerskjermen og ytter skjermen...

 

slip rent, sandblås om nødvendig, bruk ferrobet rustomvandler, og så epoxy grunning, så kan man begynne å tenke på å legge i karosseri kitt i falsen før man så valser.

 

de som har skiftet hjulbue bak på en bil vet at det alltid er rust i eller rundt sveisepunktene.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår