Gå til innhold

Politiet aksjonerte mot sladdeglad umgdom på Tryvann!

Ranger emnet

Överladdaren

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er helt sykt, men vi vet jo alle at i Norge er det tabubelagt å kunne kjøre bil og være sikker i trafikken :(

Dette skrev jeg faktisk om i et lengre leser innlegg i avisen for noen uker tilbake, der jeg skrev mer eller mindre det dere skriver her. Og jeg fikk drøssevis av positive tilbake meldinger av alltmuligslags folk som jeg aldri i verden trodde ville støtte meg..

Skal ta å scanne inn artikkelen og legge den ut etterhvert..

Poenget er å lage litt blest om det på den positive sida..

Prøv å få til noe, få folket med dere!!

Skriv i avisen +++ Men da må dere jo også passe på at dere ikke ødlegger for dere selv.. for får politiet eller komune et drypp med vann på mølla, så er løpet kjørt....

Prøver selv å få til et arrangement for sladde glad ungdom her

http://www.bilforumet.no/topic/18428-arrangering-av-vintertreff/?do=findComment&comment=221005

Så vi får se hvordan det går, skal hvertfall gjøre mitt ytterste for å få det til å fungere!

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ta litt av skylden selv også i disse sakene. I Norge er det jo over "4.000.000 sauer i en flokk". Vi godtar alt og bøyer oss for alle. Politiet kan ikke gjøre som de vil, slik som mange av dem tror. De har ganske strenge rettningslinjer å gå etter, men når ingen av oss kan disse, er det lett for dem å være litt tøffere enn de egentlig har lov å være. Har selv MANGE ganger blitt stoppet og plaget av politiet for alt mulig idiotiske ting. Det beste er å la dem tøffe seg litt først, slik at de sier noe virkelig dumt, og deretter ta dem for det. Få navnet på dem, og noter deg klokkeslett og dato. Da gir dem som regel opp hvis du da ikke har gjort noe veldig ulovlig. Blir masse unødig arbeid for dem om du sender inn en klage, så da finner de heller noen andre.

Å lese politiinstruksen som ligger på http://www.politiet.no eller.no kan være et godt utgangspunkt før du begynner å krangle med dem. Les spesielt om teknisk kontroll o.l. Dette drar dem litt vel langt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få absolutt ALLE her på bilforumet til å møte opp et sted?? bare på f***, ikke gjøre no gæli bare stå å råne ettellerannet sted...? Og filme turen..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MeSs

Hva med å få absolutt ALLE her på bilforumet til å møte opp et sted?? bare på f***, ikke gjøre no gæli bare stå å råne ettellerannet sted...? Og filme turen..

MeSs

er vel dette som skjer på streetmeets..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Den siste taliban staten slår til igjen. Er det rart mulha Krekar vil hit?

Skal Osama finnes, sitter han i kassa på rimi i arendal.:D

Det som vi kanskje bør ta initiativ til, er ett samarbeid med politiet. Er vell ett veldig fåtall som ødelegger for så alt for mange av oss som har litt interesse for bil. Jeg, for min del, interesserer meg ikke for sladding, burning, osv. Men synes det er gøy med en tøff bil, en bil som går godt/ser bra ut, og det gjelder vell for de fleste av oss...???

Hvorfor ikke sette opp ett "stor" treff, ala Rudskogen, o.l, få ned folk fra hele landet, på forsommeren, invitere politiet, la dem kikke på eksemplariske biler, og eksemplarisk oppførsel, enda bedre, treff på en av banene, la politiet prøve bilene under kyndig veiledning på bane.

Det kan jo kanskje være noe som kan få de til å forandre litt på sine syn.

Se for dere 250 -300 biler, pene biler, med sommer tøfler og hele pakka, linet pent, med storby politiet, folk fra storting, presse, osv til å kikke. Tror responsen er bedre på noe slikt, enn på å prøve å drepe fax'n dems, eller mailen.

All pr, er god pr, hvorfor ikke heller bruke dette, la folk utad få ett positivt inntrykk av oss. Taliban regimet i dette landet mykes jo sakte (les : veldig sakte) opp. Inviterer mann politi, stortings folk, og presse, så kommer de..

Fra en annen hollywood film :"If you book them, they'll come.." ( Jim Morrison - Waynes World"

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget smart ut Peltz. Kan man ikke kontakte gatebil-gutta å prøve å få de til å bli med på et opplegg. Må jo vre noen autofile stortingsrepresentanter ;) Dette hadde vært bra for selve bil-miljøet, forhold til politi pluss at regjeringen muligens ville hjulpet oss autofile litt mer, muligens flere "striper", baner osv

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorraDon

Høres meget smart ut Peltz. Kan man ikke kontakte gatebil-gutta å prøve å få de til å bli med på et opplegg. Må jo vre noen autofile stortingsrepresentanter ;) Dette hadde vært bra for selve bil-miljøet, forhold til politi pluss at regjeringen muligens ville hjulpet oss autofile litt mer, muligens flere "striper", baner osv

Er vel bare å få inn noen NAF lobbyister og får dem til å overtale kulturfetta til å dra på streetmeet. Kanskje invitere presten og hans nye bimmer også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Er vell ett veldig fåtall som ødelegger for så alt for mange av oss som har litt interesse for bil. Jeg, for min del, interesserer meg ikke for sladding, burning, osv. Men synes det er gøy med en tøff bil, en bil som går godt/ser bra ut, og det gjelder vell for de fleste av oss...???

Hvem ødelegger? Dem som burner og sladder?

"Sladdeglad ungdom på Tryvann" er slike som ødelegger mener du?

Er bilinteresert jeg også og jeg liker sladding og burning. Det må til det også ;). Men alt med måtehold ...

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å sladda omtrent i hele går, dritartig..

Drev mange forkjelige plasser og mange av dem var ganske åpne og lette å oppdage...

Her fikk vi drive i fred, men når vi ca 2400 bestemte oss for å prøve føret på Eggemoen (langt inne i skauen langt fra folk) så blir vi stoppa av politi !!?!?!? :rolleyes:

De lurte på om vi drev å grisekjørte, og sa de hadde fått masse klager !?!

Dette er jo midt i skauen laaangt unna noe som helst hus, på en forlatt flystripe !!! Hvem faen klager der ?!

De kunne jo såklart ikke ta oss for noe fordi de tok oss ikke når vi hadde sladd, men allikevel.. er dette virkelig verdt resurrsene å dra opp der og lete etter folk som leker seg midt på natta....

Var foresten ganske folksomt der i går, masse biler som kom å gikk.. så det var jo morro så lenge det varte....

mvh

Lethal

Bruk vett! Ligg Bredt!

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VeilSide

Hvem ødelegger? Dem som burner og sladder?

"Sladdeglad ungdom på Tryvann" er slike som ødelegger mener du?

Er bilinteresert jeg også og jeg liker sladding og burning. Det må til det også ;). Men alt med måtehold ...

Nei, Veilside, det er ikke sladdeglad ungdom på Tryvann jeg tenker på da. Synes hele er for dumt, at det skal bli noe sak av tryvann...

Men der er noen som "ødelegger" for annen bil interessert ungdom mer enn andre, og de jeg tenker på da, er de som prøver å bryte flest mulig lover, på kortest mulig tid, med mest mulig hastighet. Jævlig gøy, der og da, men er noe som ikke enkelt personene lastes fullstendig for, men miljø og klubber.

Jeg skrev jeg personelig er ikke no særlig for sladd og burning, men det er fordi jeg ikke driver med det selv.Er min egene mening. At de ødelegger, de som driver med det, sa ikke jeg.

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Nei, Veilside, det er ikke sladdeglad ungdom på Tryvann jeg tenker på da. Synes hele er for dumt, at det skal bli noe sak av tryvann...

Men der er noen som "ødelegger" for annen bil interessert ungdom mer enn andre, og de jeg tenker på da, er de som prøver å bryte flest mulig lover, på kortest mulig tid, med mest mulig hastighet. Jævlig gøy, der og da, men er noe som ikke enkelt personene lastes fullstendig for, men miljø og klubber.

Jeg skrev jeg personelig er ikke no særlig for sladd og burning, men det er fordi jeg ikke driver med det selv.Er min egene mening. At de ødelegger, de som driver med det, sa ikke jeg.

Ålgård Gatebilklubb har lagt ut en "julefilm". Kan du ikke si ditt synpunkt ang denne da? http://www.algard-gatebilklubb.net/

Men hvorfor laste miljø og klubber. Det er enkeltpersoner som står for slikt (etter min mening iallefall) og det er ikke mange men ytterst få i forhold til folk som en kan kalle for "aktive". Er jo en kjentsak at en legger merke til dem som gjør noe utavseg og det kan jo da lett virke som om det er mange.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den vanlige saken; A/S Norge vs. ungdom som er ute etter å forbedre egne kjøreferdigheter (som igjen leder til sikrere trafikk, pga. bedre sjåfører). Istedenfor å samle "sladdeglad ungdom" på et avsidesliggende område der de kan trene kjøreferdigheter, hvor det er tilnærmet null risiko for alvorlige ulykker, skal man heller straffe de, og gjøre livet surt for de. Men hva myndighetene angår er alle proffe rallyførere med stålkontroll etter en knapp time med glattkjøringskurs. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VeilSide

Ålgård Gatebilklubb har lagt ut en "julefilm". Kan du ikke si ditt synpunkt ang denne da? http://www.algard-gatebilklubb.net/

Men hvorfor laste miljø og klubber. Det er enkeltpersoner som står for slikt (etter min mening iallefall) og det er ikke mange men ytterst få i forhold til folk som en kan kalle for "aktive". Er jo en kjentsak at en legger merke til dem som gjør noe utavseg og det kan jo da lett virke som om det er mange.

Veilside, ta deg to minutter, og les hva jeg HAR skrevet. Jeg skrev, det er ikke sladdeglad ungdom på tyvann som er saken her, for min del, det er ikke de jeg mener. Hviorfor laste klubber og miljø? Hvis du leser hva jeg skriver, står det ; Det er ikke enkeltpersonene som lastes til fulle, men klubber og miljø. ALTSÅ, selvfølgelig er en enkeltperson ansvarlig for sine handlinger, men så lenge noen som "tilhører" ett miljø, eller en klubb, blir tatt/tas eller havner i ulykke osv. er det klubben/miljøet som lastes og ikke enkeltpersonen til fulle. Dette vil igjen si, at bil klubbene/miljøene er farlige miljø, som vi må bli kvitt!

Hvis du tar deg tiden til å lese, hva som har blitt skrevet, så skjønner du mitt syn. Jeg har ikke problemer med burning/sladding o.l , jeg sa jeg driver ikke med dette selv, og har ditto ingen interesse for det. Forståelig? Filmen fra Ålgård Gatebilklubb har jeg ikke lastet ned og jeg gidder ikke. Filmene er kule nok de, men du må se litt lengre enn til nesen.

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider