Gå til innhold

Trimming av 1991 Golf mk2 1.8 forgasser?

Ranger emnet


Ner_Q

Anbefalte innlegg

Første gang jeg kjøper bil med forgasser motor, har kun hatt bil med innsprøytningsmotor. Takk:)

 

Og den nye bilen din er ikke et unntak;)

Du har monojet/monopoint etc.

En dyse i et spjeldhus som forsyner alle sylindrene osv.

 

Enkleste trim du kan gjøre er å montere en annen kamaksling.

Org. GTI 8v kam kan brukes, men gir ikke mye ekstra krutt.

Men, den kan du få billig ivertfall..

 

Sving innom http://www.Bildon.com og se litt på 270' Hydrosport kammen dem selger.

Samtidig bytter du løftere og kanskje ventilfjærer.

Bildon selger alt dette for under 2000.-

Løp og kjøp..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den nye bilen din er ikke et unntak;)

Du har monojet/monopoint etc.

En dyse i et spjeldhus som forsyner alle sylindrene osv.

 

Enkleste trim du kan gjøre er å montere en annen kamaksling.

Org. GTI 8v kam kan brukes, men gir ikke mye ekstra krutt.

Men, den kan du få billig ivertfall..

 

Sving innom http://www.Bildon.com og se litt på 270' Hydrosport kammen dem selger.

Samtidig bytter du løftere og kanskje ventilfjærer.

Bildon selger alt dette for under 2000.-

Løp og kjøp..

 

Jeg kan sjekke det opp:) Takk for hjelpa, nå veit jeg hva jeg skal lete etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste trim du kan gjøre er å montere en annen kamaksling.

 

Nei, den enkleste trimmen han kan gjøre er å justere tenningen. Den motoren er laget for å gå på 91 oktan, så hvis man justerer tenningen sånn at den akkurat ikke banker på 95 oktan får man en del gratis hk. Det fine med denne trimmingen er at bortsett fra mulig banking hvis man overdriver fortenningen har den ingen ulemper: den gir bedre effekt i hele turtallsregisteret og den gir lavere bensinforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den enkleste trimmen han kan gjøre er å justere tenningen. Den motoren er laget for å gå på 91 oktan, så hvis man justerer tenningen sånn at den akkurat ikke banker på 95 oktan får man en del gratis hk. Det fine med denne trimmingen er at bortsett fra mulig banking hvis man overdriver fortenningen har den ingen ulemper: den gir bedre effekt i hele turtallsregisteret og den gir lavere bensinforbruk.

 

Takk for hjelpa, jeg prøver det som er enklest så ser jeg hva som skjer:) Alt over 100hk er vel greit nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår