Gå til innhold

Trimming av 1991 Golf mk2 1.8 forgasser?

Ranger emnet

Ner_Q

Anbefalte innlegg

Første gang jeg kjøper bil med forgasser motor, har kun hatt bil med innsprøytningsmotor. Takk:)

Og den nye bilen din er ikke et unntak;)

Du har monojet/monopoint etc.

En dyse i et spjeldhus som forsyner alle sylindrene osv.

Enkleste trim du kan gjøre er å montere en annen kamaksling.

Org. GTI 8v kam kan brukes, men gir ikke mye ekstra krutt.

Men, den kan du få billig ivertfall..

Sving innom http://www.Bildon.com og se litt på 270' Hydrosport kammen dem selger.

Samtidig bytter du løftere og kanskje ventilfjærer.

Bildon selger alt dette for under 2000.-

Løp og kjøp..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den nye bilen din er ikke et unntak;)

Du har monojet/monopoint etc.

En dyse i et spjeldhus som forsyner alle sylindrene osv.

Org. GTI 8v kam kan brukes, men gir ikke mye ekstra krutt.

Men, den kan du få billig ivertfall..

Sving innom http://www.Bildon.com og se litt på 270' Hydrosport kammen dem selger.

Samtidig bytter du løftere og kanskje ventilfjærer.

Bildon selger alt dette for under 2000.-

Løp og kjøp..

Jeg kan sjekke det opp:) Takk for hjelpa, nå veit jeg hva jeg skal lete etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den enkleste trimmen han kan gjøre er å justere tenningen. Den motoren er laget for å gå på 91 oktan, så hvis man justerer tenningen sånn at den akkurat ikke banker på 95 oktan får man en del gratis hk. Det fine med denne trimmingen er at bortsett fra mulig banking hvis man overdriver fortenningen har den ingen ulemper: den gir bedre effekt i hele turtallsregisteret og den gir lavere bensinforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den enkleste trimmen han kan gjøre er å justere tenningen. Den motoren er laget for å gå på 91 oktan, så hvis man justerer tenningen sånn at den akkurat ikke banker på 95 oktan får man en del gratis hk. Det fine med denne trimmingen er at bortsett fra mulig banking hvis man overdriver fortenningen har den ingen ulemper: den gir bedre effekt i hele turtallsregisteret og den gir lavere bensinforbruk.

Takk for hjelpa, jeg prøver det som er enklest så ser jeg hva som skjer:) Alt over 100hk er vel greit nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider