Gå til innhold

Hvordan se forsjell på Getrag 262 CR, kontra 265!!? stemmer dette her?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hvordan seg jeg forsjell på dette?

 

den er bygd opp av 3 deler, + clutchus

 

står noen numrer på min da:

 

262 0 0510 90

225 1.3

og

000730A EZ

 

tenkte da at det MÅTTE være 262CR kassen, MEN så leste jeg dette:

 

 

Don't base your purchase on the serial numbers. Why? Here's the story...

 

I personally went with Scottie to grab his 5 speed Getrag 265. After he finished removing it, we checked the serial #'s and it said 262++++++ (whatever). However, it is a true 265, speed... otherwise he wouldn't have installed it.

 

What I attribute this is that the 265 is a 3 piece casing. The basis for it is the actual 262 (bellhousing + the body holding the 4 gears). The 5th gear is fitted through an extra piece of casing, the rear cover (from the top of my head) seems to be identical.

 

This extra casing, has the fork type mounts to be attached to the corresponding mounts.

 

Who knows why BMW did this, perhaps they didn't want to remanufacture the entire casing. Smart move. Keep in mind in 1980, the 5 speed was optional.

 

 

 

Noen som blir noe klokere? eller noen som kan hjelpe? har ikke spakstell, om jeg hadde hatt dette kunne jeg vell bare satt den der hvor revers giret er på en CR, og hørt....

 

 

men men...litt småfortvilt, må få klar bakakslingen på bilen, og dette er jo litt viktig avhengig av hvilken utveksling jeg skal ha...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får satt kassa i gir uten spakstell, bare bruk en skrutrekker og huet så får du sjekket hva slags kasse det er. Jeg har alltid gjort det.

 

Uansett kjekt å sjekke at kassa faktisk fungerer i alle girene hvis det er snakk om å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får satt kassa i gir uten spakstell, bare bruk en skrutrekker og huet så får du sjekket hva slags kasse det er. Jeg har alltid gjort det.

 

Uansett kjekt å sjekke at kassa faktisk fungerer i alle girene hvis det er snakk om å kjøpe.

 

 

joda...

 

men ingen andre måter?:P

 

er det noen som har noe di skulle sagt, ang. hvor mye effekt en 262CR kasse skal tåle ? om man har litt hardkjør, og endel finkjøring:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaa, begynner og bli gammle dem kassene og da..

 

men 400hk med aktiv kjøring tåler dem vell..

 

5 giret på 265 skal vist tåle 15 tonn før det gir seg :P

 

 

hehe....akkuratt...jaja, om den er gamle har vell strengt tatt iike så mye og si men? blir jo ikke stratos legering pga alderdom:P:)

 

15 tonn faktisk...jaja, kommer vell strengt tatt på hvor man legger di 15 tonna d:P...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heter jo kassa egentlig ikke 262CR... De to kassene som det er snakk om og er lette å forveksle heter egentlig 265 begge, men de heter 265/5 og 265/6. 265/5 er den CR kassen.

 

Du kan finne det ut ved å få vite hva bil den kommer fra for eksempel.

 

Jeg har Getrag M51 kasse på min, den kommer fra Volvo 264 og er akuratt lik CR kassen bare det er litt anna utveksling på 1, 2 og 3. gir.

 

Men som Turboperformance sier, ta en skrutrekker og prøv. 1. gir er ned på CR kassen som er dogleg kasse. Revers er oppe til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heter jo kassa egentlig ikke 262CR... De to kassene som det er snakk om og er lette å forveksle heter egentlig 265 begge, men de heter 265/5 og 265/6. 265/5 er den CR kassen.

 

Du kan finne det ut ved å få vite hva bil den kommer fra for eksempel.

 

Jeg har Getrag M51 kasse på min, den kommer fra Volvo 264 og er akuratt lik CR kassen bare det er litt anna utveksling på 1, 2 og 3. gir.

 

Men som Turboperformance sier, ta en skrutrekker og prøv. 1. gir er ned på CR kassen som er dogleg kasse. Revers er oppe til venstre.

 

 

nice:P

 

venta egentli på deg larsen:) men da får jeg prøve det:) bare merkelig av BMW/getrag og bruke samme nummer....

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er jo i og for seg samme. Innmaten som hovedsakelig skiller de kassene.

 

Du vet ikke hva bil kassen kommer fra eller hva modell den er?

 

nei det vet jeg dessverre ikke...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke så rart, det er jo getrag som er fabrikken og selger kassene videre til bmw/volvo

 

ja?`

 

og derfor støper di inn samme nummer på en 262 kasse som en 265?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo akkurat samme girkasse huset da...

så kan vel ikke være så veldig dumt og ha samme nummer på like deler

 

men om du leser den første posten min så heter står det ikke 265 NOEN plass...

 

om man leser det engelske innlegger der?

 

derfor jeg ble så i tvil på kassen ser dere..:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår