Gå til innhold

ZF Girkasse fra bakaxel.se

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

740 kardang (fra 740 med m47)

740 girkasse travers (fra 740 med m47)

saab 99 utløserlager

custom clutch typ..

volvo 264 master pumpe

+ litt saus :D

Takk Ekren! :) Har ikke knust m47 enda, men jeg vil vite at jeg kan ha det morro uten at tennene flyr vegg i mellom i kassen + jeg skal ikke stå med rast girkasse 50 mil hjemmefra. Da blir det ZF-kasse med en gang gryna er skrapt sammen.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ekren! :) Har ikke knust m47 enda, men jeg vil vite at jeg kan ha det morro uten at tennene flyr vegg i mellom i kassen + jeg skal ikke stå med rast girkasse 50 mil hjemmefra. Da blir det ZF-kasse med en gang gryna er skrapt sammen.

hallaw Colli:D

har rasa ett par 3 m47 på mi vogn:P

3 gire som går hver gang, men den er da for fanken meg kjørbar etteropå...har bare fått extra "N" gir:P

hehe...men holder på og bygge om til getrag jeg da..såe...må vell si meg enig me deg der(Y) !

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har dette montert i sin 240 med rødblokk? Lurer på hvilke mods som må til av blant annet clutch, pedal og overføring, samt mellomaksel. Vil ikke ha noe "jeg tror det passer" svar. :)

Jeg tror du sa i går at det er ok å tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, itj nå problem :D

fant meg en clutch pumpe fra toyota hiace i dag..

skal prøve og bruke den isteden for 264 pumpe :)

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det egentlig er "nytt" med denne kassen i 240 karosseriet, så må noen forske ut og finne løsninger. Men man MÅ vel ikke bruke hydraulisk clutch regner jeg med.

mjaa, med denne kassa er det lettest og bruke hydraulisk :)

har ikke noe utgang for gaffel i clutchhuset vettu..

går sikkert og ta på hull og styre.. meeeeeen, tungvindt.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider