Gå til innhold

Bytte av kanal, hvor jekke opp bilen?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal så smått begynne å bytte kanaler på en bil her.

Aldri gjort det flr, så jeg lurer litt på hvor jeg skal jekke opp bilen, og hvor jeg skal plassere bukkene for at bilen ikke skal bli skjeiv når jeg fjerner kanalen.

Forøvrig tar jeg imot andre tips til denne jobben også.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bilen på bukker så slipper du problemer

Leste du posten min?

Jeg skrive rat jeg skal jekke den opp, men lurer på hvor jeg skal plassere jekk og bukker, slik at bilen ikke blir skjev, som du kanskje vet så er det kanaler og tak som holder bilen sammen, og når jeg fjerner kanalen så blir bærevnen svekket.

har ikke tilgang "vugge" eller jigg selv om det sikkert hadde vært det beste.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

bakakselen hadde jeg ikke tenkt på gitt.. Jeg tenkte på å legge et par bjelker på høykant under bilen.

Jekkfeste ved tunellen? Eneste jekkfestet forran er jo på kanalen? (er snakk om en bmw e34)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bærearmene funker nok. men det holder vel ike kun med bukk forran og bak, må jeg ikke fordele vekta på flere bukker/punkter for å hindre at den blir skeiv?

jekkfestet ved fremhjulet er på kanalen, dvs var, for den er rustet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bærearmene funker nok. men det holder vel ike kun med bukk forran og bak, må jeg ikke fordele vekta på flere bukker/punkter for å hindre at den blir skeiv?

jekkfestet ved fremhjulet er på kanalen, dvs var, for den er rustet bort.

men er to jekkfester.. ene er rett i hjørnet i gulvet, er på en måte en firkant viss du ser under der.. passer fint å plassere på.. også er det det vanelige.. men skal vel være flere fine steder under der:) bare se etter steder det er noe tjukt, eller flere plater som møtes..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett bilen på bære armene slik at du får fårdelt trykket der det ellers vil være når bilen står på alle 4 hjulene, da blir det ikke skjev :)

å ett tips, husk å ikke kapp får mye av den gamle kanalen idet du først setter igang, da sparer du myyye arbeid :D sett flere som går amok med vinkel sliper der :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett bilen på bære armene slik at du får fårdelt trykket der det ellers vil være når bilen står på alle 4 hjulene, da blir det ikke skjev :)

å ett tips, husk å ikke kapp får mye av den gamle kanalen idet du først setter igang, da sparer du myyye arbeid :D sett flere som går amok med vinkel sliper der :S

Hva mener du med å ikke kappe for mye av den gamle? Må jo skjære vekk så mye som mulig for å bli kvitt rusta.

Ang å jekke der hjula er, jeg inbiller meg fortsatt at det blir for svakt/ langt spenn mellom hjula. Vanligvis så hadde det nok gått helt fint, men uten kanal så blir den jo svak på midten.

turbopow: Det blir nok ikke aktuelt.. Kanalen er så deformert og full av rust at det ville ha spredd seg over på den nye med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider