Gå til innhold

Min 00' Golf GTI

Ranger emnet

Deia

Anbefalte innlegg

Jess. Da har jeg endelig også fått anskaffet meg en 4'er GTI.

Det er en sølvgrå 2000 modell. Den er 100% original, og fri for all styling / motordill.

Det perfekte utgangspunkt kan man si :)

Mitt mål er å holde den så clean som overhodet mulig.

Ting som skal gjøres ;

Kosmetisk:

Behandle diverse steinsprut og lakkskader som har oppstått over 8 år, tidligere eigere har nok ikke brydd seg om dette. I tillegg har den hatt takstativ og lakken har fått gjennomgått litt av det.

Styling:

R32 bakfanger

R32 frontfanger

R32 sideskjørt

18" felger /m nye dekk (noe som haster, siden jeg kjører rundt på racing slicks atm)

Performance:

R32 eksos (Blir vel milltek for det)

Muligens åpent luftfilter (trenger tips her, for å unngå å ødelegge LMM)

Muligens chip (skjer nok ikke med det første)

Diverse:

Turbotrykkmåler (montert i a-stolpe)

Siden stereoen i bilen faktisk er ganske bra original, så tenker jeg å bare anskaffe meg en bra cd/mp3 spiller, med tilkoblingsmuligheter i form av usb, aux osv.

Tenker på Blaupunkt, siden de fleste der lyser blått og står i stil med interørlyset. Noen tanker?

Noen som har tips til leverandører av R32 bodykits (helst i abs-plast) og tips til hvor man vender seg for å anskaffe felger / dekk til en rimelig penge?

Har surfet litt på interdekk.no osv, men det var ikke allverden av felger der.

Siden jeg har teknisk innsikt på linje med en sitron, vil jeg nok spørre en god del spørsmål om det meste :p

Et lite bilde; Legger nok ut flere etterhvert.

Bilenl.jpg

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes alltid det er så rart at MIV GTi ikke ser annereledes ut enn de andre utgavene av MIV, f.eks High Line. Hva tilsier på bildet over at dette er en GTi og ikke en 1.6 for eksempel?

Grattis så mye forresten! Skulle så gjerne ønsket min også var en GTi! Kan jeg spørre hva summen endte opp på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser egentlig ikke forskjell før man åpner panseret, noe jeg synes er ganske artig :>

Folk ser litt rart på en når en bare suser forbi i en (tilsynelatende) standard golf.

Jeg ga 128 lapper, den hadde da gått 132 000, fekk også med 3 dekksett på alufelger. Temmelig fornøgd med kjøpet.

Er selvfølgelig en del ting som må fikses på, men det er jo en bruktbil tross alt.

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.awesome-gti.co.uk har mye til Golf IV. Og meget bra kvalitet.

De felgene du har sett deg ut ser ikke så værst ut i det hele tatt.

Ta de felgene DU synes ser bra ut. Ikke tenk på alle andres meninger. :) Kjøpte mine fra http://www.tirerack.com De har mye kult, og leverer til Norge for en grei penge.

Ang styling så finnes det som sagt awesome-gti i england, men disse bruker vel OEM produkter så er vel relativt dyrt, men igjen perfekt passform. Mye å finne på eBay også. Men ymse kvalitet der. Pass bare på å kjøp plast. Glassfiber er noe skjit.

Ang åpen luftfilter så velg et som ikke er satt inn med olje.

Er oljen som ødelegger LMM.

Ang. eksos så er mitt tips Milltek. Har det selv, og virker som det er meget bra kvalitet og passform. Kjøpte dette også av awesome-gti. Et stort pluss er jo at det er rustfritt og lang garanti tid.

Håper dette var til hjelp. Bare å spørre hvis du lurer på noe.

Er jo derfor vi har slike diskusjonsforum.

00' Golf IV V6 4Motion

03' Honda Hornet 900

X 91' Ford Sierra Cosworth 4x4

X 91' Ford Sierra 2,9i GLS

X 83' VW Polo 1,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider